Tjena, min Rieju rrx har börjat hacka när jag gasar på rejält, nästan som om man skulle växla utan koppling när man gasar (fast det inte växlar). Den började hacka igår natt när jag var ute och körde, jag tror det började när jag var på en grusplan och körde och sprätte grus och sånt. Vad kan det bero på?
Fuzich skrev:Tjena, min Rieju rrx har börjat hacka när jag gasar på rejält, nästan som om man skulle växla utan koppling när man gasar (fast det inte växlar). Den började hacka igår natt när jag var ute och körde, jag tror det började när jag var på en grusplan och körde och sprätte grus och sånt. Vad kan det bero på?
Fuzich skrev:Tjena, min Rieju rrx har börjat hacka när jag gasar på rejält, nästan som om man skulle växla utan koppling när man gasar (fast det inte växlar). Den började hacka igår natt när jag var ute och körde, jag tror det började när jag var på en grusplan och körde och sprätte grus och sånt. Vad kan det bero på?
Kopplingen som börjar bli sliten?
Asså inte när jag växlar, när jag bara gasar på så hackar det till. Jag använde att växla utan koppling som exempel på ungefär på hur det hackar till men jag ska nog kolla kopplingen också.
du kan ha fått skit i förgasaren så rengör den och se om det blir bättre,
har du dragit pluggen eller något?
gick den bra innan?
om inte så kan munstycket vara förlitet;)
***MATTE*** skrev:du kan ha fått skit i förgasaren så rengör den och se om det blir bättre,
har du dragit pluggen eller något?
gick den bra innan?
om inte så kan munstycket vara förlitet;)
Joo jag har dragit pluggen och den gick bra innan, blev nästan lite värre idag, ska försöka filma det så det är lättare att förstå hur det är för att nu är hacken ganska kraftiga. :/
Är kedjan slapp? För när min kedja är för slapp, vilket den varit ett antal gånger. Så har jag också upplevt att den hackar vid acceleration, men det berodde som sagt på att kedjan var för slapp. Värt att kolla om du inte tänkt på det
Roxxen96 skrev:Är kedjan slapp? För när min kedja är för slapp, vilket den varit ett antal gånger. Så har jag också upplevt att den hackar vid acceleration, men det berodde som sagt på att kedjan var för slapp. Värt att kolla om du inte tänkt på det
Har faktiskt inte tänkt på att det skulle kunna va kedjan. ^^
Måste kolla det, ty för tipset
kolla under kedjan framme vid framdrevet så ska du se en rull distans som kedjan glider på om den inte ligger rätt så hackar den.. har själv en rrx så tror att det är det felet
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Niklas Berntsson skrev:kolla under kedjan framme vid framdrevet så ska du se en rull distans som kedjan glider på om den inte ligger rätt så hackar den.. har själv en rrx så tror att det är det felet
Gick ut och kollade lite på moppen, hade pajjat bakdrevet och kuggarna var sneda, kedjan var även för ospänd. Kanske borde ta en liten noggrannare titt på moppen nästa gång och kanske ta det lite lugnt med rivstarterna i framtiden. :/