Rieju hackar vid acceleration

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Fuzich
Elmoped
Kontakt:

Rieju hackar vid acceleration

Inlägg av Fuzich »

Tjena, min Rieju rrx har börjat hacka när jag gasar på rejält, nästan som om man skulle växla utan koppling när man gasar (fast det inte växlar). Den började hacka igår natt när jag var ute och körde, jag tror det började när jag var på en grusplan och körde och sprätte grus och sånt. Vad kan det bero på?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Re: Rieju hackar vid acceleration

Inlägg av AndreWidestedt »

Fuzich skrev:Tjena, min Rieju rrx har börjat hacka när jag gasar på rejält, nästan som om man skulle växla utan koppling när man gasar (fast det inte växlar). Den började hacka igår natt när jag var ute och körde, jag tror det började när jag var på en grusplan och körde och sprätte grus och sånt. Vad kan det bero på?
Kopplingen som börjar bli sliten?
Helt Räser
Fuzich
Elmoped
Kontakt:

Re: Rieju hackar vid acceleration

Inlägg av Fuzich »

AndreWidestedt skrev:
Fuzich skrev:Tjena, min Rieju rrx har börjat hacka när jag gasar på rejält, nästan som om man skulle växla utan koppling när man gasar (fast det inte växlar). Den började hacka igår natt när jag var ute och körde, jag tror det började när jag var på en grusplan och körde och sprätte grus och sånt. Vad kan det bero på?
Kopplingen som börjar bli sliten?
Asså inte när jag växlar, när jag bara gasar på så hackar det till. Jag använde att växla utan koppling som exempel på ungefär på hur det hackar till men jag ska nog kolla kopplingen också.
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

du kan ha fått skit i förgasaren så rengör den och se om det blir bättre,
har du dragit pluggen eller något?
gick den bra innan?
om inte så kan munstycket vara förlitet;)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Fuzich
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Fuzich »

***MATTE*** skrev:du kan ha fått skit i förgasaren så rengör den och se om det blir bättre,
har du dragit pluggen eller något?
gick den bra innan?
om inte så kan munstycket vara förlitet;)

Joo jag har dragit pluggen och den gick bra innan, blev nästan lite värre idag, ska försöka filma det så det är lättare att förstå hur det är för att nu är hacken ganska kraftiga. :/
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Är kedjan slapp? För när min kedja är för slapp, vilket den varit ett antal gånger. Så har jag också upplevt att den hackar vid acceleration, men det berodde som sagt på att kedjan var för slapp. Värt att kolla om du inte tänkt på det :)
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Word på roxxen, hände samma sak för mig, drevet var helt slut, så kedjan hoppade över och högg till, då hackade den rejält.

Så se över kedjan/dreven. Ser det ut så här http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 5BfL9omRoq bör du byta.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
MonsterRieju92
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av MonsterRieju92 »

Kedjan sitter inte för löst?
Dreven är inte för slitna?

För på min gamla moped hade jag samma problem, men de visade sig vara att kedjan var för stor och alldeles för slitna drev :P
Fuzich
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Fuzich »

Roxxen96 skrev:Är kedjan slapp? För när min kedja är för slapp, vilket den varit ett antal gånger. Så har jag också upplevt att den hackar vid acceleration, men det berodde som sagt på att kedjan var för slapp. Värt att kolla om du inte tänkt på det :)
Har faktiskt inte tänkt på att det skulle kunna va kedjan. ^^
Måste kolla det, ty för tipset :)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

kolla under kedjan framme vid framdrevet så ska du se en rull distans som kedjan glider på om den inte ligger rätt så hackar den.. har själv en rrx så tror att det är det felet :D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Fuzich
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Fuzich »

Niklas Berntsson skrev:kolla under kedjan framme vid framdrevet så ska du se en rull distans som kedjan glider på om den inte ligger rätt så hackar den.. har själv en rrx så tror att det är det felet :D
Gick ut och kollade lite på moppen, hade pajjat bakdrevet och kuggarna var sneda, kedjan var även för ospänd. Kanske borde ta en liten noggrannare titt på moppen nästa gång och kanske ta det lite lugnt med rivstarterna i framtiden. :/
Skriv svar