dellorto PHBG 28mm

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
wotan
Svårstartad skrothög

dellorto PHBG 28mm

Inlägg av wotan »

hallå igen. kollade vad de satt för förgasare på malagutin. de va en fin dellorto PHBG 28mm. kan ja sätta den på min aerox eller blir den för stor? mvh
Keff
Elmoped

Inlägg av Keff »

beror väll helt på ! vad hardu för övrig setup? om jag inte tar fel brukar man ha en sån stor förgasare vi värre trimningen som upper midrace och hyper !
Användarens profilbild
wotan
Svårstartad skrothög

Inlägg av wotan »

den satt på en malaguti 100cc. jag har endast Hebo 70cc, Hebo racing vev och 17,5 mm förgasare nu.
Keff
Elmoped

Inlägg av Keff »

okej men den cylindern klassas väll som sport så då borde det räcka med 17.5 eller 19 kan ju alltid testa med större men tror inte de kommer bli speciellt bra ! hardu orginal rör ?
Användarens profilbild
wotan
Svårstartad skrothög

Inlägg av wotan »

Keff skrev:okej men den cylindern klassas väll som sport så då borde det räcka med 17.5 eller 19 kan ju alltid testa med större men tror inte de kommer bli speciellt bra ! hardu orginal rör ?
hehe glömmer alltid skriva att ja har stage 6 pro rör.
okej.. men den får sitta kvar på malagutin tills den ska skrotas.
Keff
Elmoped

Inlägg av Keff »

okejokej ;) men alltså jag är verkligen ingen expert men tror det räcker ! vrf vill du ha större ? inte nöjd med effekten eller ? inhandla värre cylinder , rör så kan du väll testa med 28:an !
Användarens profilbild
wotan
Svårstartad skrothög

Inlägg av wotan »

Keff skrev:okejokej ;) men alltså jag är verkligen ingen expert men tror det räcker ! vrf vill du ha större ? inte nöjd med effekten eller ? inhandla värre cylinder , rör så kan du väll testa med 28:an !
jo jag är väl hyfsad nöjd med farten men vill ha bättre bottendrag i den. har nya grjer på gång till den saken.

blev bara så förvånad när ja kolla förgasaren.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

det eklat du kan ha 28mm förgasare på den men det beror på vilket munstycke den har osv sen gäller det ju också att fin justera luft skruven och sånt:P
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

vill du ha bättre bottendrag? Då ska du låtabli 28;an. och sätta dit 19mm/21mm. Mvh
Låst