skulle vara tacksam för svar

Jo de gjorde jag , läste du vad jag skrev?ohrner1996 skrev:men läste du inte vad jag skrev inget funkar ju, man hör att tutan går i gång lite men klent.
Varför är det troligt att det är spänningsregulatorn, när moppen har flera meter elkabel, åtskilliga kontakter och diverse andra prylar som också har med laddningen att göra?demmuus95 skrev:Om spänningen inte stiger när du varvar så är det troligtsvis spänningsregulatorn som är kass!
Erik_ skrev:Varför är det troligt att det är spänningsregulatorn, när moppen har flera meter elkabel, åtskilliga kontakter och diverse andra prylar som också har med laddningen att göra?demmuus95 skrev:Om spänningen inte stiger när du varvar så är det troligtsvis spänningsregulatorn som är kass!
Börja med och ta bort batteriet och mät vad du får för spänning över plus och minuskabeln när du varvar motorn. Kommer du ej över 12volt så skulle jag säga att det troligtsvis är spänningsregulatorn som inte fungerar som den ska. Och då den är billigare och byta än hela tändplattan så tycker jag att du ska börja Med den!ohrner1996 skrev:tack för alla svaren, men jag vet inte riktigt vad jag ska gå efter riktigt.