Behöver hjälp med trimm till Jetforce

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Ra7x
Elmoped

Behöver hjälp med trimm till Jetforce

Inlägg av Ra7x »

Tja, som rubriken lyder har jag en Jetforce. Det är en c-tech version ifrån 2007. Den går jätte bra men nu tänker jag på att kanske trimma den lite hehe .

Den är helt original bortsett ifrån att den har ett pluggar Leo Vince ZX-R + de vikter och kopplingsfjärdrar som följde med. När installationen gjordes monterade jag också ett större munstycke, ifrån 54 till 60.

Den går väll 55-60 ärliga. Men har tänkt mig att ta bort V-brickan och skorstenen och kanske pluggarna i röret. Men om vi börjar med att ta bort V-brickan och skorstenen, vilka åtgärder skulle behövas? och vad skulle det göra om vi snackar om toppfart och axx? (Bara skorstenen och V-brickan)

Om jag inte är nöjd med resultaten... skulle jag nog vilja ta bort pluggen, vilka ändringar skulle jag då behöva? och hur skulle det bli med toppfarten och accelerationen? (Alltså - V-bricka - skorstenen och - pluggarna)

Jag har försökt att vara så utförlig som möjligt men alla gör fel , om ni behöver ytterliggare information är det bara att posta .

// Sorry för något stav/grammatiskt fel, jag har dyslexi.
// 227
Mårten Odlöw
Elmoped

Inlägg av Mårten Odlöw »

tycker du att jag sakll köpa alla 12 delar då=
ngn
viktor2000
Avstängd

Inlägg av viktor2000 »

v-brickan+skorstenen ca 10+ i musntycke pluggen i röret fall du ska ta bort den ca 10+ där med oliak på varje moppe oftast midnre är de
-brickan behöver du itne byta upp men de är skorstenen som gör så du måste byta upp
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

Men hur snabbt går det om jag bara tar bort brickan? och är det värt att ta bort skorstenen? eller kommer det bara bli extra ljud för lite mer toppfart?
// 227
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Re: Behöver hjälp med trimm till Jetforce

Inlägg av HasSse666 »

Ra7x skrev: Om jag inte är nöjd med resultaten... skulle jag nog vilja ta bort pluggen, vilka ändringar skulle jag då behöva? och hur skulle det bli med toppfarten och accelerationen? (Alltså - V-bricka - skorstenen och - pluggarna)
Ta bort v-bricka => högre toppfart (inga övriga modifikationer nödvändiga)

Skorstenen låt den sitta kvar! (tar du bort den måste du gå upp strl på h-munstycke ,nej jag vet inte till vilken strl)

Ta bort pluggar i avgasröret => högre toppfart och bättre acc men du måste balansera om CVT (nej jag vet inte vilka vikter som passar det måste du testa dig fram till)
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Ra7x
Elmoped

Re: Behöver hjälp med trimm till Jetforce

Inlägg av Ra7x »

HasSse666 skrev:
Ra7x skrev: Om jag inte är nöjd med resultaten... skulle jag nog vilja ta bort pluggen, vilka ändringar skulle jag då behöva? och hur skulle det bli med toppfarten och accelerationen? (Alltså - V-bricka - skorstenen och - pluggarna)
Ta bort v-bricka => högre toppfart (inga övriga modifikationer nödvändiga)

Skorstenen låt den sitta kvar! (tar du bort den måste du gå upp strl på h-munstycke ,nej jag vet inte till vilken strl)

Ta bort pluggar i avgasröret => högre toppfart och bättre acc men du måste balansera om CVT (nej jag vet inte vilka vikter som passar det måste du testa dig fram till)
Tack så mycket, för att du tog tid tid och tittade förbi.

Tar nog bort brickan imrn :)

Vad är CVT? .... tror du att dem vikterna och kopplingsfjädrarna som följde
räcker eller måste jag byt till ännu lättare vikter?
// 227
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

Ingen som vet vad CVT är?
// 227
martinvk
Varnad

Inlägg av martinvk »

förstår inte hur svårt det kan vara att söka, skrev ctv och tryckte sök och fick upp det här
http://www.twostrokerider.se/artiklar/arkiv/0/cvt/
inte så svårt!
Martinvk
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

martinvk skrev:förstår inte hur svårt det kan vara att söka, skrev ctv och tryckte sök och fick upp det här
http://www.twostrokerider.se/artiklar/arkiv/0/cvt/
inte så svårt!
läste demförsta trådarna, men förstod inte. Men tror att det är lugnt det är jag har vikterna och fjädrarna som kom med. När jag installerade röret så gick jag upp 5storlekar, borde jag gå upp ännu mer? Vid urpluggning.

Sista frågan, är ett LeoVince ZX-R bara pluggat i mynningen?
// 227
Ra7x
Elmoped

Inlägg av Ra7x »

Lås/ta bort tråden
// 227
Skriv svar