yamahadt50r-06 motorproblem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
wöndisen
Elmoped

yamahadt50r-06 motorproblem

Inlägg av wöndisen »

tjena!
skulle vilja ha lite hjällp, för några dagar sen så började den konstra så jag fick rulla hem den, den startar, men ingen tomgång, den orkar 1an å 2an, men 3an lägger den av, allt original utom urpluggat originalrör, ska byta munstycke snart, undrar bara om nån vet felet? skulle den skurit hade den inte gått igång, luftfiltret e redigt skitigt, ska införskaffas nytt.
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Re: yamahadt50r-06 motorproblem

Inlägg av ***MATTE*** »

wöndisen skrev:tjena!
skulle vilja ha lite hjällp, för några dagar sen så började den konstra så jag fick rulla hem den, den startar, men ingen tomgång, den orkar 1an å 2an, men 3an lägger den av, allt original utom urpluggat originalrör, ska byta munstycke snart, undrar bara om nån vet felet? skulle den skurit hade den inte gått igång, luftfiltret e redigt skitigt, ska införskaffas nytt.
den kanske varmenöp ,så byt upp i munstycke och rengör eller köp nytt luftfilter så ska du se att den kommer gå! :) skruva lite på tomgångskruven så får du nog tomgång;)
hur låter den innan den dör?
vad har du för munstycke i nu?
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
wöndisen
Elmoped

Inlägg av wöndisen »

varmenöp? :s e rätt ny på moppar tyvärr, så du får idiotförklara för mig xD mjo luftfiltret e skittigt som bara den! så d ska bytas :) original munstycke, ska byta till typ 80, vet du vad storleken e på original munstycket?:) sen så tomgångsskruven vet ja int vrt den e, men den har tomgång ibland! :) körde lit idag i garaget, den gick bra då, fast den är lit hakig(om du förstår va ja menar, den verkar gå orent, men ändå inte) hoppas du förstår va ja försöker säga :D
Användarens profilbild
Jotss
Elmoped

Inlägg av Jotss »

Testa med att rengöra förgasaren först av allt! Om den e skitig så kan det uppstå sådana problem att den startar men den orkar inte på växlarna! Och tomgången försvinner.
:-Jotss-:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Har du lika bra komp som förut? Dvs motstånd i kicken.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

samma problem men jag får in alla växlar, samma årsmodell fast jag har DTX:n

och tomgångs skruven sitter fast så jag måste hålla lite gas hela tiden men det är inget jag bryr mig om :)
Quattro lyfe
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Lär värmenyp om du dragit pluggen men inte bytt munstycket.
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

wöndisen skrev:varmenöp? :s e rätt ny på moppar tyvärr, så du får idiotförklara för mig xD mjo luftfiltret e skittigt som bara den! så d ska bytas :) original munstycke, ska byta till typ 80, vet du vad storleken e på original munstycket?:) sen så tomgångsskruven vet ja int vrt den e, men den har tomgång ibland! :) körde lit idag i garaget, den gick bra då, fast den är lit hakig(om du förstår va ja menar, den verkar gå orent, men ändå inte) hoppas du förstår va ja försöker säga :D
orkar inte förklara om varmenup helt men den gör det ifall moppen får för lite soppa oh då vidgas kolven så den reparcylindern;) (någon annan får förklara lite redigt)
ingenaning vad det är för munstycket orginal.
här har du iallafall en guide om förgasarens olika delar: http://www.twostrokerider.se/artiklar/339

om den hackar så betyder det att du har förlitet munstycke;)

Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

genom att byta munstycket kylar han bättre då med?
Quattro lyfe
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

FreZz skrev:genom att byta munstycket kylar han bättre då med?
om du har förlitet munstyke så ja ;) bensin har en kylandeeffekt;)

Skriv svar