Du sa billigt. en ny cylinder är inte billigt:P Aja betalar farsan så äre nog inte problem?;)Cederstrom96 skrev:hade mer tänkt mig något simpelt trim som inte kostar så mycket då jag har annat på väg men det tar en evighet för det att komma hit. det är
TPR 85cc
28mm pwk
TPR lameller
och lite annat smått och gott som behövs
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
DiNozzan skrev:Du sa billigt. en ny cylinder är inte billigt:P Aja betalar farsan så äre nog inte problem?;)Cederstrom96 skrev:hade mer tänkt mig något simpelt trim som inte kostar så mycket då jag har annat på väg men det tar en evighet för det att komma hit. det är
TPR 85cc
28mm pwk
TPR lameller
Men behöva ett bättre rör än tk för den setupen. Men matchporta/porta cylindern och polera insuget är ju gratis.
Chimsa cylindern och plana toppen. Alla som säger att det inte gör någon skillnad med optimerad förgasare borde läsa på om hur man bygger effect i en 2-tackt och absolut inte kommentera och ge råd. Grunden i en två takts motor är att få så höga varv som möjligt dvs trycka in så stor soppa mängd som orkar förbränna och sedan trycka ut det så snabbt som möjligt. Med en 12 mm förgasare så tror jag inte luft / soppa blandningen är optimerad. Prova att byta upp dig till en 17.5 mm eller 19 mm förgasare o börja på 120s munstycke o vandra sedan nedåt:)Cederstrom96 skrev:DiNozzan skrev:Du sa billigt. en ny cylinder är inte billigt:P Aja betalar farsan så äre nog inte problem?;)Cederstrom96 skrev:hade mer tänkt mig något simpelt trim som inte kostar så mycket då jag har annat på väg men det tar en evighet för det att komma hit. det är
TPR 85cc
28mm pwk
TPR lameller
Men behöva ett bättre rör än tk för den setupen. Men matchporta/porta cylindern och polera insuget är ju gratis.
haha nej min pappa kan inte ens låna mig 150 kr så det är ingen risk att han betalar någothar beställt trim för över 5000 kr från frankrike men det tar sin lilla tid att få sakerna därifrån så hade tänkt trimma lite smått så billigt som möjligt
men det får väll räcka med 100Km/h så länge
Det är i 4-takt man vill ha ut avgaserna så fort som möjligt, inte 2-t!tmallpro skrev:Chimsa cylindern och plana toppen. Alla som säger att det inte gör någon skillnad med optimerad förgasare borde läsa på om hur man bygger effect i en 2-tackt och absolut inte kommentera och ge råd. Grunden i en två takts motor är att få så höga varv som möjligt dvs trycka in så stor soppa mängd som orkar förbränna och sedan trycka ut det så snabbt som möjligt. Med en 12 mm förgasare så tror jag inte luft / soppa blandningen är optimerad. Prova att byta upp dig till en 17.5 mm eller 19 mm förgasare o börja på 120s munstycke o vandra sedan nedåt:)Cederstrom96 skrev:DiNozzan skrev: Du sa billigt. en ny cylinder är inte billigt:P Aja betalar farsan så äre nog inte problem?;)
haha nej min pappa kan inte ens låna mig 150 kr så det är ingen risk att han betalar någothar beställt trim för över 5000 kr från frankrike men det tar sin lilla tid att få sakerna därifrån så hade tänkt trimma lite smått så billigt som möjligt
men det får väll räcka med 100Km/h så länge
rexzo skrev:En fråga bara, vars beställde du ifrån när du beställde från frankrike?
Precis.DiNozzan skrev:Det är i 4-takt man vill ha ut avgaserna så fort som möjligt, inte 2-t!tmallpro skrev: Chimsa cylindern och plana toppen. Alla som säger att det inte gör någon skillnad med optimerad förgasare borde läsa på om hur man bygger effect i en 2-tackt och absolut inte kommentera och ge råd. Grunden i en två takts motor är att få så höga varv som möjligt dvs trycka in så stor soppa mängd som orkar förbränna och sedan trycka ut det så snabbt som möjligt. Med en 12 mm förgasare så tror jag inte luft / soppa blandningen är optimerad. Prova att byta upp dig till en 17.5 mm eller 19 mm förgasare o börja på 120s munstycke o vandra sedan nedåt:)
Ställer du in den rätt så BÖR du få lite bättre topp iom att den kan varva mer med tillgång till mer luft.Cederstrom96 skrev:har smällt på min 21mm förgasare och det gav en del kraft men inten topp men men. det duger så länge
Så det du menar då är att avgasporten skall vara så stor som möjligt bara för att få ut det fort? Tvekar starkt på det.Rexxy skrev:DiNozzan skrev:
Det är i 4-takt man vill ha ut avgaserna så fort som möjligt, inte 2-t!
Även på 2-takt. Avgaserna gör ingen nytta i cylinder, så dom ska ut så fort som möjligt!
Om ni tänker på pipan som arbetar med pulser, så har det med tryckvågor och ljud att göra. Inte avgaser.
k-skåpet skrev:Så det du menar då är att avgasporten skall vara så stor som möjligt bara för att få ut det fort? Tvekar starkt på det.Rexxy skrev:DiNozzan skrev:
Det är i 4-takt man vill ha ut avgaserna så fort som möjligt, inte 2-t!
Även på 2-takt. Avgaserna gör ingen nytta i cylinder, så dom ska ut så fort som möjligt!
Om ni tänker på pipan som arbetar med pulser, så har det med tryckvågor och ljud att göra. Inte avgaser.