Jag har en SILVERSTONE MAXX GT50 2 taktare som inte funkar som den ska.
Tror det är en Yamaha motor på den.
När jag köpte den då hade den inte någon luftfilter alls

Är förgasaren sönder ? Snälla hjälp mig

kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Men tror inte motorn har spikat för att när jag lägger min hand i förgasaren då går den som den gick innan.viktor2000 skrev:du tar av toppen och kolla fall kolven ser fin ut och itne så den spikat osv då du kört med för litet musntycke jag sätt på filtret och köp en musntyckssats med 0-10 storlekar större än vad du har nu och testa dig fram
BMW2010 skrev:Nej har inte bytt munstycke. Ok ska kolla vart man kan köpa munstyckeTuZx skrev:har du byt munstycke? annars om du inte har gå upp ca 10storlekar
BMW2010 skrev:Aha okTuZx skrev:BMW2010 skrev: Nej har inte bytt munstycke. Ok ska kolla vart man kan köpa munstycke
då är det ditt problem med moppen.finns på tsmen vad är TS?
akta dig för dubbel post.vad för förgasare är det?BMW2010 skrev:Kan du hjäpla mig med viilken munstycke jag ska köpa ? TackBMW2010 skrev:Aha okTuZx skrev:
twostroke.se ^^
ts = twostoke .ser att du är ny så välkommenTack tack
:) Ska kolla på hemsidan hoppas jag hittar haha
Den förgsaren ser enligt mig ut som en likadan jag har, o då har jag 68 original!BMW2010 skrev:Aha ok ska kolla imorgonviktor2000 skrev:ta av munstycke och mät gängan, elr åk till närmaste mc butik och säg du vill ha i den gängan fat större storlekar
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
68 munstycke original dåBMW2010 skrev:Aha vad braPiitus96 skrev:Den förgsaren ser enligt mig ut som en likadan jag har, o då har jag 68 original!BMW2010 skrev: Aha ok ska kolla imorgonvad är 68 ?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Aha okPiitus96 skrev:68 munstycke original dåBMW2010 skrev:Aha vad braPiitus96 skrev:Den förgsaren ser enligt mig ut som en likadan jag har, o då har jag 68 original!vad är 68 ?
Samt så råkar inte din moped se ut som den jag har som profilbild?^^
bensin kan finnas i luftburken/luftfiltretBMW2010 skrev:Hej igen
Jag köpte ett större munstycke 78 men det är samma problem
Och när jag la in handen igen då startade den men det luktade lite bränt från avgaserna och det kom lite gnista ur avgasröret
Tror inte det för att jag tog bort luftfilteret och körde utan filterTuZx skrev:bensin kan finnas i luftburken/luftfiltretBMW2010 skrev:Hej igen
Jag köpte ett större munstycke 78 men det är samma problem
Och när jag la in handen igen då startade den men det luktade lite bränt från avgaserna och det kom lite gnista ur avgasröret
Tack för hjäpenZtraand skrev:Att det kommer gnistor ur röret är oftast inget farligt, det kan vara partiklar och delar ifrån katalysatorn(ett filter som renar avgaserna, det sitter i avgasröret)
När du kickar igång mopeden, är det mycket motstånd då?
Anledningen till att den dör på fullgas men vaknar igen när du släpper lite på gasen, är att den får alldeles för mycket luft. Du behöver ett större munstycke. Jag tycker du bör köpa en munstyckesats, http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=7084
Tvätta ditt luftfilter.