Min kompis har en Derbi extreme 07 som går i 82 med 14-65 och min Derbi extreme 06 går i 75 med 13-53, vi har samma setup (MK Thrower, ostrypt CDI) men jag har en dragen skorsten. Min gåt i typ 75, fast jag har tyngre drevning, borde jag dreva ned så att den kan varva ut lättare?
Fjantjuice skrev:Min kompis har en Derbi extreme 07 som går i 82 med 14-65 och min Derbi extreme 06 går i 75 med 13-53, vi har samma setup (MK Thrower, ostrypt CDI) men jag har en dragen skorsten. Min gåt i typ 75, fast jag har tyngre drevning, borde jag dreva ned så att den kan varva ut lättare?
ställ in den bättre kanske? annars byt ner dig fall den verkligne är bra inställd och itne orkar varva
NickeAstrom skrev:Vad rekommenderar ni för drev till min setup?
Mk-Handmade 70cc
Gianelli 2t
19mm fög
Uppborrad luftburk
Sitter 11/56 just nu
13-53
Cederstrom96 skrev:
rexzo skrev:Tjena, äger en Rieju mrx med följande setup
Airsal 70cc sport
Gianelli 2t
16mm dellorto
Urpluggadluftburk
11/52
VIlken drevning rekommenderar ni för långfärdkörning så jag slipper varva ur den hela tiden?
en jag känner som kör en Rieju RR har 14/48 drevning och med bra topp och redigt gött acc
med rätt lik setup
14-48 med bra axx u funny guy, testa med 11-51-12-53-13-53 så ska får du axx
Är lite inne på beta rr. Jag vill trimma och då är jag främst ute efter axx. Hört att dom går bra uppluggade och dom har en hög topphastighet. Men om man tar bort pluggen i kröken och sedan byter munstycke, vilken drivning ska man ha om man vill ha ett så bra axx som möjligt? Vill helst få ner topp hastigheten och dreva till axx alltså
Är lite inne på beta rr. Jag vill trimma och då är jag främst ute efter axx. Hört att dom går bra uppluggade och dom har en hög topphastighet. Men om man tar bort pluggen i kröken och sedan byter munstycke, vilken drivning ska man ha om man vill ha ett så bra axx som möjligt? Vill helst få ner topp hastigheten och dreva till axx alltså :)
Mvh
12-56 då får man bra axx men fortfarande hyffsad topp :)
Om du kör helt orginal så är kopplingen din bästa vän, samt en väldigt tung drevning så att du kan dra på 1an/2an. Lättare drevning är bara att glömma... Du kommer bara varva över utan att få nån effekt. Så satsa på tyngre! 14/65 eller kanske tom 15/65
Tjena har en fråga, jag kör just nu med 14-50 drevning med 18 tums fälg och allround däck och med detta toppar mopeden 110 med ett riktigt gött axx (airsal 70 racing 21mm dellorto turbokit gp 2008 osv) men ibland kan den kännas lite seg.
Skulle ni kört med 14-50 eller 12-50? btw med 18 tums fälg blir det som 15-50 typ.
tjena! undrar lite hur jag ska göra nu när jag snart ska fylla 15 och skaffa en väglaglig moppe, de blir väl en Derbi eller en ch-racing kanske en dt. Men har ju stuntat rätt så länge nu och vill ha bra drag men den får max göra 60-65(vill inte få extrema böter) men nu till frågan ska jag plugga ur orginaavloppet och köra på kring 11-60 eller ett leovince med ungefär 11-64, den borde väl gå i kring den farten då? gissar att nån kommer säga att jag ska byta munstycken också men de vet ja redan kom med tips på drev jag ska ha och vilket rör jag ska köra på
suzukiwheelier skrev:tjena! undrar lite hur jag ska göra nu när jag snart ska fylla 15 och skaffa en väglaglig moppe, de blir väl en Derbi eller en ch-racing kanske en dt. Men har ju stuntat rätt så länge nu och vill ha bra drag men den får max göra 60-65(vill inte få extrema böter) men nu till frågan ska jag plugga ur orginaavloppet och köra på kring 11-60 eller ett leovince med ungefär 11-64, den borde väl gå i kring den farten då? gissar att nån kommer säga att jag ska byta munstycken också men de vet ja redan kom med tips på drev jag ska ha och vilket rör jag ska köra på
Samma staff att ha en moppe som gör 100 som att att en moppe som gör 60.
Men ett v6 med 11/60, då kan du ju räkna med att du kommer varva ur den fortare än att du kan köra med den.
suzukiwheelier skrev:tjena! undrar lite hur jag ska göra nu när jag snart ska fylla 15 och skaffa en väglaglig moppe, de blir väl en Derbi eller en ch-racing kanske en dt. Men har ju stuntat rätt så länge nu och vill ha bra drag men den får max göra 60-65(vill inte få extrema böter) men nu till frågan ska jag plugga ur orginaavloppet och köra på kring 11-60 eller ett leovince med ungefär 11-64, den borde väl gå i kring den farten då? gissar att nån kommer säga att jag ska byta munstycken också men de vet ja redan kom med tips på drev jag ska ha och vilket rör jag ska köra på
Samma staff att ha en moppe som gör 100 som att att en moppe som gör 60.
Men ett v6 med 11/60, då kan du ju räkna med att du kommer varva ur den fortare än att du kan köra med den.
vet inte hur ni har de i sverige men här slipper vi lättviktarskatten om den går under 62, och vi blir inte av med kortet, så vill att den ska gå i 60, och ska till största del köra på parkering, så den får varva
Nicke_95 skrev:Tjena har en fråga, jag kör just nu med 14-50 drevning med 18 tums fälg och allround däck och med detta toppar mopeden 110 med ett riktigt gött axx (airsal 70 racing 21mm dellorto turbokit gp 2008 osv) men ibland kan den kännas lite seg.
Skulle ni kört med 14-50 eller 12-50? btw med 18 tums fälg blir det som 15-50 typ.
Drev nu: 15-48. Tycker den går för tok på fort och är för slö dock. Ska byta till crossfälgar. Tänkte slänga på 11-48 (har det hemma). Tror ni att det blir helknäppt eller funkar det?
Söker mest axx då jag tänkte köra is och i skogen. Toppfart är inte så viktigt.
gurra88 skrev:Vilka drev ska jag ha på en beta rr50 sm med AM6 om jag vill att den högst toppar 75?
Setup
airsal 70 sport
urpluggat orginalrör
17,5 förgasare
Någon?
Att få den så att den max toppar 75 kommer vara jobbigt då den endast kommer varva och du inte ens kommer behöva använda 1an. men visst, kör med typ 11/53 så.