billigast trim till Rieju RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Cederstrom96
Elmoped

billigast trim till Rieju RR

Inlägg av Cederstrom96 »

hej ! jag undrar om det finns något som höjer effekten som inte kostar hur mycket som helst bara någon hundra lapp ?

setup just nu

Sportluftfilter
Hebo Membran
portat cylindern lite. vet ej vad som gjordes i portningen då det inte va jag som gjorde det.
TK rör.
13/52 drevning. ska byta till 11/48 drevning snart då jag köppt ny fälg där det inte va samma drev.
Senast redigerad av Cederstrom96 den 10 augusti 2012, 22:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

förgasare
Cederstrom96
Elmoped

Inlägg av Cederstrom96 »

DiNozzan skrev:förgasare
det ger inte någon märkbar skillnad :/
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

bättre trim rör eller cylinder?

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

finns nog inget billigt trim isåfall, du kan byta till 70cc/80cc det är väll nästa steg till din setup
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Cederstrom96 skrev:
17.5mm eller 19mm borde väl göra lite skildnad?
Helt Räser
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög

Inlägg av ollebolle15 »

Cederstrom96 skrev:
Ger visst en märkbar skillnad. bytte till 21mm när jag bara hade Metrakit Prorace rör och orginal cylinder och det gav märkbar skillnad.
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

Cederstrom96 skrev:
du kmr märka skillnad!
Cederstrom96
Elmoped

Inlägg av Cederstrom96 »

hade mer tänkt mig något simpelt trim som inte kostar så mycket då jag har annat på väg men det tar en evighet för det att komma hit. det är

TPR 85cc
28mm pwk
TPR lameller
och lite annat smått och gott som behövs :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Att fila på avgasporten är gratis, om man kan det... Annars kan det bli mindre billigt.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Cederstrom96 skrev:hade mer tänkt mig något simpelt trim som inte kostar så mycket då jag har annat på väg men det tar en evighet för det att komma hit. det är

TPR 85cc
28mm pwk
TPR lameller
Du sa billigt. en ny cylinder är inte billigt:P Aja betalar farsan så äre nog inte problem?;)

Men behöva ett bättre rör än tk för den setupen. Men matchporta/porta cylindern och polera insuget är ju gratis.
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

Plana toppen och Jacka kolven, old school 8)
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Cederstrom96
Elmoped

Inlägg av Cederstrom96 »

DiNozzan skrev:
Cederstrom96 skrev:hade mer tänkt mig något simpelt trim som inte kostar så mycket då jag har annat på väg men det tar en evighet för det att komma hit. det är

TPR 85cc
28mm pwk
TPR lameller
Du sa billigt. en ny cylinder är inte billigt:P Aja betalar farsan så äre nog inte problem?;)

Men behöva ett bättre rör än tk för den setupen. Men matchporta/porta cylindern och polera insuget är ju gratis.

haha nej min pappa kan inte ens låna mig 150 kr så det är ingen risk att han betalar något ;) har beställt trim för över 5000 kr från frankrike men det tar sin lilla tid att få sakerna därifrån så hade tänkt trimma lite smått så billigt som möjligt :) men det får väll räcka med 100Km/h så länge :)
Användarens profilbild
tmallpro
Elmoped

Inlägg av tmallpro »

Cederstrom96 skrev:
DiNozzan skrev:

TPR 85cc
28mm pwk
TPR lameller

haha nej min pappa kan inte ens låna mig 150 kr så det är ingen risk att han betalar något ;) har beställt trim för över 5000 kr från frankrike men det tar sin lilla tid att få sakerna därifrån så hade tänkt trimma lite smått så billigt som möjligt :) men det får väll räcka med 100Km/h så länge :)
Chimsa cylindern och plana toppen. Alla som säger att det inte gör någon skillnad med optimerad förgasare borde läsa på om hur man bygger effect i en 2-tackt och absolut inte kommentera och ge råd. Grunden i en två takts motor är att få så höga varv som möjligt dvs trycka in så stor soppa mängd som orkar förbränna och sedan trycka ut det så snabbt som möjligt. Med en 12 mm förgasare så tror jag inte luft / soppa blandningen är optimerad. Prova att byta upp dig till en 17.5 mm eller 19 mm förgasare o börja på 120s munstycke o vandra sedan nedåt:)
Peugeot trekker säljes. : http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ler-bytes/

Lev livet ingen har endå överlevt he!
Min Peugeot trekker tkr -03:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... =tmallpros
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

tmallpro skrev:
Cederstrom96 skrev:
DiNozzan skrev: Du sa billigt. en ny cylinder är inte billigt:P Aja betalar farsan så äre nog inte problem?;)

Chimsa cylindern och plana toppen. Alla som säger att det inte gör någon skillnad med optimerad förgasare borde läsa på om hur man bygger effect i en 2-tackt och absolut inte kommentera och ge råd. Grunden i en två takts motor är att få så höga varv som möjligt dvs trycka in så stor soppa mängd som orkar förbränna och sedan trycka ut det så snabbt som möjligt. Med en 12 mm förgasare så tror jag inte luft / soppa blandningen är optimerad. Prova att byta upp dig till en 17.5 mm eller 19 mm förgasare o börja på 120s munstycke o vandra sedan nedåt:)
Det är i 4-takt man vill ha ut avgaserna så fort som möjligt, inte 2-t!
Cederstrom96
Elmoped

Inlägg av Cederstrom96 »

har smällt på min 21mm förgasare och det gav en del kraft men inten topp men men. det duger så länge :)
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Rieju_Jacob skrev:Plana toppen och Jacka kolven, old school 8)
det är redan rätt bra komp i dagens mopeder ;)
Helt Räser
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

En fråga bara, vars beställde du ifrån när du beställde från frankrike? :)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Cederstrom96
Elmoped

Inlägg av Cederstrom96 »

rexzo skrev:En fråga bara, vars beställde du ifrån när du beställde från frankrike? :)

http://www.rrd-preparation.com/en
Cederstrom96
Elmoped

Inlägg av Cederstrom96 »

TuZx skrev:dra pluggen i orginal röret.billigare blir det inte

kör redan på trimrör ?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

DiNozzan skrev:
tmallpro skrev: Chimsa cylindern och plana toppen. Alla som säger att det inte gör någon skillnad med optimerad förgasare borde läsa på om hur man bygger effect i en 2-tackt och absolut inte kommentera och ge råd. Grunden i en två takts motor är att få så höga varv som möjligt dvs trycka in så stor soppa mängd som orkar förbränna och sedan trycka ut det så snabbt som möjligt. Med en 12 mm förgasare så tror jag inte luft / soppa blandningen är optimerad. Prova att byta upp dig till en 17.5 mm eller 19 mm förgasare o börja på 120s munstycke o vandra sedan nedåt:)
Precis.
Cederstrom96 skrev:har smällt på min 21mm förgasare och det gav en del kraft men inten topp men men. det duger så länge :)
Ställer du in den rätt så BÖR du få lite bättre topp iom att den kan varva mer med tillgång till mer luft.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

DiNozzan skrev:

Även på 2-takt. Avgaserna gör ingen nytta i cylinder, så dom ska ut så fort som möjligt!

Om ni tänker på pipan som arbetar med pulser, så har det med tryckvågor och ljud att göra. Inte avgaser.
Cederstrom96
Elmoped

Inlägg av Cederstrom96 »

tack för alla svaren. tror inte det är mer jag kan göra på min moppe som den är just nu innan jag får hem mina saker.

smällde på ett 14 drev här om dan. den blev lite trött i uppförsbackarna men toppar typ 100 ärliga på raka. får väll vara nöjd med det så länge.

Tack !
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Rexxy skrev:
DiNozzan skrev:

Även på 2-takt. Avgaserna gör ingen nytta i cylinder, så dom ska ut så fort som möjligt!

Om ni tänker på pipan som arbetar med pulser, så har det med tryckvågor och ljud att göra. Inte avgaser.
Så det du menar då är att avgasporten skall vara så stor som möjligt bara för att få ut det fort? Tvekar starkt på det. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Förgasare är väl det billigaste du kan hitta, men det är ju dumt att köpa en 17.5 om du ska ha 80cc sen, men samtidigt är en 24 lite väl stort för 50cc..

Frågan är ju om 21mm funkar?
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
MonsterRieju92
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av MonsterRieju92 »

Jag har en Rieju drac rr 03 som jag köpte trim till :P
De var inte så jävla dyrt som jag förväntade mig!

70c airsal sport= 1599kr ca
21mm förgasare= 499/599kr ca
sen var där redan ett turbokit high quality rör på :P

Men man får de man betalar för :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

k-skåpet skrev:
Rexxy skrev:
DiNozzan skrev:

Så det du menar då är att avgasporten skall vara så stor som möjligt bara för att få ut det fort? Tvekar starkt på det. :)

Det var inte det Rexxy skrev. Han skrev att avgaserna skall ut så fort som möjligt, inte att avgasporten skall vara så stor som möjligt för att åstadkomma detta. Om avgasporten är för stor, så blir det bara lägre gashastighet och returpulsen blir svagare, så du tappar bara effekt.

Det finns ju lite olika saker som gör så att både gashastigheten och returpulsen blir bättre, så som:

uträknad a-port, komp, temperatur på avgaserna, vilken pipa du använder, bränsle och olika tändkurver
Skriv svar