Får inte trimma moppen :(

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Jag har likadana föreldrar, Jag fick dra v-ringen på min aerox men jag köpte ett originalliknande effektrör, kopplingsfjädrar och vikter. Pappa har inte märkt något.

Min pappa säger att jag inte får trimma mer för att han tror att jag ska köra ihjäl mig. Men han säger att när jag fyller 17 år, då är trimning upp till mej :D

Mina ursäkter:
Alla mina kompisar kör trimmat.
Den är seg i uppförsbackar och när jag skjutsar.
Polisen bryr sig inte om den är trimmad så länge jag inte kör fort i stan.

(Men jag ska säga att jag kör inte som en galning och jag har inte ens vurpat med min aerox .. än :P)
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Att jag lyckades köra trimmat var för att först trimma jag sen så satt farsan tillbaka allting igen och så höll det på 5 gånger. Nu orkar varken han eller jag att skruva med moppen längre så den förblir trimmad :)

Dock uppstod det ju massa argumentationer och han vann alltid dom då det mest logiska ligger i att köra otrimmat.. men inte gav jag mig för det 8)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Axel skrev:Säg som det är eller säg inget alls. Eller var orginalbög. :)
Du sa det bäst, broder.
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
0scar
Elmoped

Inlägg av 0scar »

drog v-ringen i smyg i förrgår iaf, får se vad det blir nu :)
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Tjöta tills de inte orkar längre och låter dig bara så du håller käft :D
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Marcus ström skrev:
Niklas Berntsson skrev:På tal om att folk som kör nära!!
Blev omkörd av en motorcykel idag som körde i ungefär 170 och det vrålade nått så in i helvetet i öronen;-)
Han körde riktigt nära;-) vinglade till lite grann bara^^ fy faan säger jag :-D
En buss körde så nära mig en gång att jag var nära att köra ner i diket, han var ca 20-30 cm från min moppe. Och jag låg ute i vägrenen då.
Finns ingen vägren där, bara typ nån decimeter utanför det vita sträcket, Jag blev omkörd där fast jag var på väg hem igår, då körde en bil i typ 150 eller nåt hur jävla nära mig som helst, så va nära på ramla vafan dom kör som idioter där
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Säg typ att du ligger efter kompisarna och att dem alltid får vänta på dig :) ?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Jag trimmar i smyg men jag ska köpa ett Leovince zx rör nu och ska ha på originalmunstycke, för mjuka kopplingsfjädrar och för tunga vikter. Då går den så jävla slött och så säger jag att jag vill ha röret för att det är snyggt och låter coolt :D
Bild
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Skulle inte rekomendera orginal munstycke med trimrör! Byt upp en 5 storlekar åtminstonde
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Rangad skrev:Skulle inte rekomendera orginal munstycke med trimrör! Byt upp en 5 storlekar åtminstonde
Idiot, jag ska ha den setupen när farsan provkör, sen sätter jag på större munstycke 4.25g vikter, malossifjädrar osv :D
Bild
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha

Inlägg av DtSnubben »

DEA!! skrev:Din far kanske körde moped? Körde han trimmat? Isåfall argumentera med det att han körde olagligt!
samma argument fast om smällare när jag va 8 funkade skitbra 8)
U mad bro?
Användarens profilbild
0scar
Elmoped

Inlägg av 0scar »

Arkstar skrev:Säg typ att du ligger efter kompisarna och att dem alltid får vänta på dig :) ?
ja asså jag sa att mina kompisar som jag ska åka med får trimma (en har inte fyllt än, en håller på att ta kortet och en har inte trimmat än)
men farsan sa bara att då får vi se när dom har trimmat :)
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

0scar skrev:
Arkstar skrev:Säg typ att du ligger efter kompisarna och att dem alltid får vänta på dig :) ?
ja asså jag sa att mina kompisar som jag ska åka med får trimma (en har inte fyllt än, en håller på att ta kortet och en har inte trimmat än)
men farsan sa bara att då får vi se när dom har trimmat :)
Hoppas att du får trimma då! :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Jag är 16 år oc jag vill börja övningsköra så jag gjorde moppen orginal. Vill du trimma så köp ett rör och sätt på det , föräldrar har så dålig koll på moppar så du behöver ju inte tjata på dem.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

moppenissen96 skrev:Jag är 16 år oc jag vill börja övningsköra så jag gjorde moppen orginal. Vill du trimma så köp ett rör och sätt på det , föräldrar har så dålig koll på moppar så du behöver ju inte tjata på dem.
Det var moget sagt. " Jag är 16 och vill börja övningsköra, så jag gjorde moppen original". Det är något som kallas vett, och nej jag säger inte att alla som nu har trimmat där ute inte har vett, MEN, just i detta läget så om man inte får trimma så tycker inte jag att man ska göra det faktiskt. Visst, man kommer ha svin roligt under tiden, mycket fart och roligheter, men åker du fast, så får du skylla dig själv under flera år framåt. Jag har själv trimmat under hela min moppe tid, men jag har nu när jag är 16 insett att det faktiskt inte är så smart att riskera sitt lämp och allt nu när man börjat övningsköra.

Så mitt tips är, får du inte trimma, så gör det inte. Det är bättre att lyssna på sina föräldrar i sånna lägen och tjäna deras tillit.
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

stunt 4 life skrev:Haha, jag får trimma för min farsa :å han tycker bara att det är onödigt å jag får inte stanna när jag ser polisen för honom :)
Det har jag sagt till mina päron också. Kommer snuten finns det ju ingen chans i världen att jag skulle stanna. :)
Trimma hur mycket som helst och skruva loss reg-plåten så är det lugnt. Större risk att bli tagen med en långsam trimmad moped än med en mycket trimmad, och blir du tagen trots allt så är det samma straff för att ha kört en mycket trimmad moppe som att ha kört en som toppar 65.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
0scar
Elmoped

Inlägg av 0scar »

-ReM- skrev:
stunt 4 life skrev:Haha, jag får trimma för min farsa :å han tycker bara att det är onödigt å jag får inte stanna när jag ser polisen för honom :)
Det har jag sagt till mina päron också. Kommer snuten finns det ju ingen chans i världen att jag skulle stanna. :)
Trimma hur mycket som helst och skruva loss reg-plåten så är det lugnt. Större risk att bli tagen med en långsam trimmad moped än med en mycket trimmad, och blir du tagen trots allt så är det samma straff för att ha kört en mycket trimmad moppe som att ha kört en som toppar 65.
ska vänta tills mina kompisar har trimmat sen tjata som fan och flytta in regplåten och förhoppningsvis ZX och 70cc :D
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

AntonB skrev:
Rangad skrev:Skulle inte rekomendera orginal munstycke med trimrör! Byt upp en 5 storlekar åtminstonde
Idiot, jag ska ha den setupen när farsan provkör, sen sätter jag på större munstycke 4.25g vikter, malossifjädrar osv :D
Du behöver inte kalla mig idiot för att du skrev ofattbart. Tönt!
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

0scar skrev:
DiNozzan skrev:Bästa du kan göra.

1: Köp hyper kör med den.
2: Sälj den
3: Trimma den du har nu.

ELLER, så säger du nu går jag och trimmar min moppe och du kan inte göra något åt det.

[spoiler]Och dra plugg/ v-ring är inte trim i min mening. Det är bara för dom som inte vågar köra trimmat. Alltså miderace. Man är lika org bög om man kör urpluggat.[/spoiler]
aa men hade jag fått köra trimmat hade jag ju lätt kört med effektrör och 70cc osv men nu får jag ju inte så jag börjar med v-ring så får det blir som det blir
Det kommer nog trappa upp och du fpr skaffa värre saker! Var så för mig, först blindrör, sen fick jag dra v-ringen (för att skona motorn lite) Sen bytte jag moppe då fick jag köra med trimrör ovs.
Helt Räser
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Roxxen96 skrev:
moppenissen96 skrev:Jag är 16 år oc jag vill börja övningsköra så jag gjorde moppen orginal. Vill du trimma så köp ett rör och sätt på det , föräldrar har så dålig koll på moppar så du behöver ju inte tjata på dem.
Det var moget sagt. " Jag är 16 och vill börja övningsköra, så jag gjorde moppen original". Det är något som kallas vett, och nej jag säger inte att alla som nu har trimmat där ute inte har vett, MEN, just i detta läget så om man inte får trimma så tycker inte jag att man ska göra det faktiskt. Visst, man kommer ha svin roligt under tiden, mycket fart och roligheter, men åker du fast, så får du skylla dig själv under flera år framåt. Jag har själv trimmat under hela min moppe tid, men jag har nu när jag är 16 insett att det faktiskt inte är så smart att riskera sitt lämp och allt nu när man börjat övningsköra.

Så mitt tips är, får du inte trimma, så gör det inte. Det är bättre att lyssna på sina föräldrar i sånna lägen och tjäna deras tillit.
nu tycker jag itne vi ska lura folk här, fall du stannar och itne bröt någon regel som gör så du får vårdlöst körning får du bara 6 måpnader uppskjutet lämp från och med du blev stannad! så du får börja övningsköra 6 månader senare inte 6 månader efter du är 18 utan 6 månader efter du blev stannad, så trimma på! :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
fille966
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av fille966 »

Äh, tjata på så går det :D

Jag köpte min trimmad o först gillade farsan inte det o sa att vi skulle ta bort det... Men efter han fick testa moppen och jag berättade att så fort jag åkte i laglig hastighet typ i stan så bryr sig inte snuten, och det värsta som kan hända är att de tar trim-delarna och ger mig böter och indraget förarbevis samt att det fan aldrig är snutar på cykelbanor som jag håller mig på ;)

Har en klass 2a som tar en 90+ med ett metrakit som är urpluggat, omdrevad (tror det är 13/53 nu) och bytt vevaxel och packbox , kanske lite annat kul men kommer inte på det just nu ^^
Någon som har en Derbi motor till salu?
Användarens profilbild
0scar
Elmoped

Inlägg av 0scar »

david96 skrev:
Roxxen96 skrev:

nu tycker jag itne vi ska lura folk här, fall du stannar och itne bröt någon regel som gör så du får vårdlöst körning får du bara 6 måpnader uppskjutet lämp från och med du blev stannad! så du får börja övningsköra 6 månader senare inte 6 månader efter du är 18 utan 6 månader efter du blev stannad, så trimma på! :)
tack så mycket, är det sant så är det ju grymt för jag är bara 15 och några månader :)
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Rangad skrev:
AntonB skrev:
Du behöver inte kalla mig idiot för att du skrev ofattbart. Tönt!
Sorry mannen, menade inte så. Var mest som ett skämt :D
Bild
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

Ja fick bara dra pluggen i början... Sen åkte 70cc rör förgasare o hela tjofresat på :D
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Kul som fan att trimma mopeden men jag ångrade mig eftersom jag drog till mig mycket uppmärksamhet och jag kände mig rädd för snuten hela tiden.
Men ska du nu trimma så tycker jag att ett högvarvigt trimrör t.e.x gianelli reverse som lirar grymt bra på aerox och en trimvaritor, min speedfight 2 gjorde 90 (enligt mätaren) med detta :)
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

Tryck på 110cc parma kit och allt som behövs och säg att polisen inte kan ta dig :D så blir dom lungna
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

YamahaMarcus skrev:
Marcus ström skrev:
Niklas Berntsson skrev:På tal om att folk som kör nära!!
Blev omkörd av en motorcykel idag som körde i ungefär 170 och det vrålade nått så in i helvetet i öronen;-)
Han körde riktigt nära;-) vinglade till lite grann bara^^ fy faan säger jag :-D
En buss körde så nära mig en gång att jag var nära att köra ner i diket, han var ca 20-30 cm från min moppe. Och jag låg ute i vägrenen då.
Finns ingen vägren där, bara typ nån decimeter utanför det vita sträcket, Jag blev omkörd där fast jag var på väg hem igår, då körde en bil i typ 150 eller nåt hur jävla nära mig som helst, så va nära på ramla vafan dom kör som idioter där
En bil körde ner mig :D Jag vinner ;)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Skärp er med Offtopic. Drpepper kollar över sina dubbelposter med.
bibapeolola
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

Axel skrev:Skärp er med Offtopic. Drpepper kollar över sina dubbelposter med.
Du är inte min mamma :lol:

Varnad
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

Drpepper skrev:
Axel skrev:Skärp er med Offtopic. Drpepper kollar över sina dubbelposter med.
Du är inte min mamma :lol:

Varnad
+1
cpi-white-tiger_Daniel
Elmoped

Inlägg av cpi-white-tiger_Daniel »

Lite efter såhär men.. ;) säg typ att: man lever bara en gång, då ska man väl ha kul eller? :) för att köra original och ligga där i 50 och alla drar om en är inte så jävla kul!
Är som sagt lite efter med att skriva i tråden men! ;)
2stroke for life! Cpi sm skare va! ;)
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Min farsa lådsas inte om det, han "vet" ingen ting om att jag kör trimmat, så enligt han så har jag gjort det i smyg ;)
Hä han't full ge nå ampa å vänt'sje!!
zTAREN
Elmoped

Inlägg av zTAREN »

jag sa till min farsa att prova min moped, efter det sa han; fyfan vad sakta den går. Och så gick jag in och beställde trim direkt :D
DeKoNe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DeKoNe »

Mina förädrar har aldrigt riktigt brytt sig för dom vet att jag kan ta ansvar och kör vettigt.
Rieju 03

Mk pro race 2
Stage6 24mm PWK
Mk pro race limited edition
Pvl tändning
Doppler vev

~120km/h
Shark Monster
Svårstartad skrothög

Inlägg av Shark Monster »

Sitter i samma sits själv i princip, men jag gjorde som så att när hela familjen var borta en helg drog jag pluggen i smyg och bytte upp i munstycken farsan gick med på att köpa, då jag sa att en sorts strypning på moppar är för lite munstycke. Vilket delvis stämmer, men inte mitt ändåmål :lol: Min farsa har själv haft moppe och blev alltid ifrån körd av sin kompis så han visste hur keligt jag hade det men fick inte trimma endå. Men iaf när dem då var borta drog jag pluggen och jag hade ett rost hål i kröken som jag tidigare skitit i att täta då den lät sjukt gött otrimmad :) Men med trim var det bara jobbigt, så la igen hålet och senare när jag kom hem från några kompisar var då farsan hemma, och det första han sa var ''oj vad tyst den är'' förklarade att jag tätat hålet då jag inte orkade med ljudet, sen har det inte varit mer med det :P Så om du har ett rostigt rör, leta upp där den är rostigast och ta en mejsel eller liknande och gör ett hål, visa farsan det, trimma moppen och täta det innan du kör, och säg ''oj vad tyst den var nu''. Löser ju iof inte ditt problem med att trimma, men det hjälper ju dig att smygtrimma :wink:
Skriv svar