
EDIT: Kan det kanske vara tändspolen som spökar? Farsans teori i alla fall
Kompen: Kolven är helt ny.HasSse666 skrev:kört utan luftfilter => smuts i förgasare och cylinder
smuts i förgasare => täppta munstycken => startproblem
smuts i cylinder => sliten kolv och kolvringar
sliten kolv och kolvringar => dålig eller ingen komp
dålig eller ingen komp => startproblem
Problem solved...?![]()
Tips
- Kolla kompen
- Rengör förgasare igen
- Sätt tillbaka luftfiltret och justera förgasaren
- Kör ALDRIG utan luftfilter...
Dock får man inte mer luft utan luftfilter/sportluft, utan du får ett sämre vakuum i förgasaren som då inte orkar suga upp tillräckligt mycket soppa ifrån munstycket = du behöver större huvudmunstycke.TheGrimReaper skrev:Men när du tog bort luftfiltret så får mopeden mycket mer luft och nät motorn får mer luft vill den ha mer bensin.
Skönt att någon äntligen lärt sig!Axel skrev:Dock får man inte mer luft utan luftfilter/sportluft, utan du får ett sämre vakuum i förgasaren som då inte orkar suga upp tillräckligt mycket soppa ifrån munstycket = du behöver större huvudmunstycke.TheGrimReaper skrev:Men när du tog bort luftfiltret så får mopeden mycket mer luft och nät motorn får mer luft vill den ha mer bensin.
Testade att hälla lite bensin där tändstiftet ska sitta. Då smattrade den lite grann. Det kommer nog ingen bensin till motorn. (Dessutom är den där vita plastgrejen till kicken helt slut så man måste springa igång den hela tiden)Ztraand skrev:Kommer det bensin t cylindern då? Är stiftet blött? Om du häller ner en slatt bensin i tändstiftshålet, och sen testar starta, startar den då så är de fel på bränsletillförseln.
Har du prövat med olika tändstift/tändhattar/CDI?