Rakie skrev:Jag ska köpa nya drev och kedja till min mh furia 01 och undrar vad det är för skillnad på 420 kedjan och 428 kedjan och vilken det sitter på orginal? tacksam för snabba svar
428 har bredare länkar än 420
Nån som vet vad mh furia 01 har orginal då?? och vilken som är bäst?
jag har en beta rr 50 (AM6) jag har dragit pluggen i org röret och membranet. har 106 munstycke och tagit bort luft burks locket.
just nu har jag 11/51 drevning. den gör 85 enligt mätarn. fan kommer den ungefär göra om jag byter till 11/60. o kommer den få mkt bättre axx?
Victorh skrev:Kommer en yamaha dt urpluggat varva ut sig till döden med 11-65 skall stunta?
Haha den lär ju ha ett riktigt skönt axx Tror det kan funka
jag hadde 10/65 drev 70cc 21mm förgasare och sportluftfilter= gasres på 1an 2an 3an lite på 4an om man ryckte på 5an koplingsres på 6an... japp skönt axx
jag har en beta rr som är urpluggad. har dragit pluggen i membranet och tagit bort luftbruks locket. har 11/51 drev. vad ska jag byta till ifall jag ska stunta?
tjena kör med Rieju drac -03 den utan cdi strypning som kom till Rieju 2004 jag har 56t bak som är max och 14 fram dragen plugg i orginal röret har ett riktigt gött axx med en topp hastighet på 86 km enligt gps 93 km på min mätare och rekomender dena drevnin starkt
Tjena, har en rrx power up 08. Och den varvar som fan på 6an när man kör, men jävligt stark på 1an, 2an,3an o 4an.
Kan även komma iväg på 2an när jag står still utan några problem.
Vad ska jag ha för drevning om jag vill behålla axxet och att den ska va lika stark ?
MartinTSDI skrev:Läste HELA första inlägget och gud välsingne TS att han tog Senda som exempel då jag har exakt de han gjorde exemplena med.
Men då undrar jag vad tycker ni är bra för en Senda med leovince V6 på? 12/53 som han skrev?
Atm så drar jag förbi ettan på mindre än 1 sec altså. känns som att jag måste dreva om..
Vad har du nu först o främst? 13/53 eller 14/53 är lagom dock!
Har en Derbi extreme 08 med 80cc barikit, lågvarvigt mk rör, sportluftfilter osv. Jag har en 12/53 drevning på nu och den har jävligt gött acc men toppfarten är värdelös. Vad ska man ha för drevning?
Ska jag köra på 13/53 eller finns det bättre? Har jag en strypning där förgasaren går till cylindern. En guldig mässings bricka?
Kör på 12-13/53. Du har ingen mässingsbricka eller annan strypning i insuget.
[frans] skrev:Har en Derbi extreme 08 med 80cc barikit, lågvarvigt mk rör, sportluftfilter osv. Jag har en 12/53 drevning på nu och den har jävligt gött acc men toppfarten är värdelös. Vad ska man ha för drevning?
Med 80cc så borde den väl orka 14-15/53 utan problem.
Du nämner inte vad du har för förgasare, så har du inte bytt upp den så gör det, till 24mm eller nånstans runt det. Det tjänar du både axx och toppfart på.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
tjenare har nu 11/63 som original drevning på min mrx och skulle vilja veta om 10/53 ungefär är samma för vill ha ett mindre bakdrev men samma utväxling
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Tja! Derbi Extreme 2005 med Mk thrower 14/65
Den har en sån sjuk ketchup effekt som jag vill bli av med fast ändå inte förlora allt axx, blir 14/53 för grovt då? Har den inget axx kvar? Hypotetisk top? Just nu ligger det på 80 km/h
shoo... jar en Rieju smx power up med borrad ECU!!!
den går i 84km/h nu och har 12-60 drev och underliggande TK DOS SALIDOS (högvarvit som F*N... jag vill ha en bättre topp och vill inte tappa för mycket effekt!!! något bra tipps på drev???;)
Tja ! just nu på min drac så har jag 11/48 drev. och har precis införskaffat mig en RRX SM bakfälg med ett 52 drev på. vad för drevning kan ni rekommendera till
Top Performance 85cc
Hebo Membran
28mm PWK
TK rör
tror jag har allt med där som ger effekt ^^
vet ej om jag kan få tag på något annat än 52drev till SM fälgen. om ni vet. skicka gärna länk
Cederstrom96 skrev:Tja ! just nu på min drac så har jag 11/48 drev. och har precis införskaffat mig en RRX SM bakfälg med ett 52 drev på. vad för drevning kan ni rekommendera till
Top Performance 85cc
Hebo Membran
28mm PWK
TK rör
tror jag har allt med där som ger effekt ^^
vet ej om jag kan få tag på något annat än 52drev till SM fälgen. om ni vet. skicka gärna länk