Kanske vissa inte orkar, medans vissa kanske är rädd om sin moped och håller efter den genom att ha den rätt bestyckad.Jönköping skrev:Sluta löjla er med att börja med för stort munstycke man börjar med vad man tror är bra sen om det är fel går man ner/upp Det händer inget med motorn..
Har själv alltid gjort så kommer alltid göra har även kört 100mil+ med förlitet munstycke pga av att jag är för lat för att byta, den går inte sönder, går bara lite dåligt
Den risken är inte stor sålänge du inte är helt jävlar failad på att ställa in, åkte igår till pappas jobb är 4,5 mil 3 mil fullgas 1,5 mil stadskörning + att jag åkte tillbaka sen båda gångerna var non stopbyYn skrev:Kanske vissa inte orkar, medans vissa kanske är rädd om sin moped och håller efter den genom att ha den rätt bestyckad.Jönköping skrev:Sluta löjla er med att börja med för stort munstycke man börjar med vad man tror är bra sen om det är fel går man ner/upp Det händer inget med motorn..
Har själv alltid gjort så kommer alltid göra har även kört 100mil+ med förlitet munstycke pga av att jag är för lat för att byta, den går inte sönder, går bara lite dåligt
Jag tycker då att 5 minuter "slösade" genom att byta munstycke är mer värt än att behöva betala flera hundra spänn för att byta kolv och kanske ännu värre om den värmenyper...
Kan hända, bara att prova!Wire booi_:D skrev:Nu när vi ändå är igång kan jag ju fråga en sak med
Jag har med ett Leovince zx och när jag hade #65 munstycke i gick den lite rappare och pressade till 75-77 n'ästan 80 om man "låg" ner sa att säga.
Men nu när jag har bytt till #70 så toppar den 70-72.
Kan det vara så att den går bättre med ett mindre munstycke eller bara inbillar jag mig?
orginal munstycke är 60
Övrig setup; Naraku koppling, vikterna man fick till röret (3.1g tror jag) och #70munstycke.