munstycke till slider

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
jeppesallvik
Elmoped

munstycke till slider

Inlägg av jeppesallvik »

vad ska jag ha för munstycke till slider om jag har zx-rör
Användarens profilbild
Lundzor
Svårstartad skrothög

Inlägg av Lundzor »

finns en tråd om detta. men testa 10-15 storlekar större och gå neråt
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Sluta löjla er med att börja med för stort munstycke man börjar med vad man tror är bra sen om det är fel går man ner/upp Det händer inget med motorn..

Har själv alltid gjort så kommer alltid göra har även kört 100mil+ med förlitet munstycke pga av att jag är för lat för att byta, den går inte sönder, går bara lite dåligt
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Det är 84 orginal, så prova 95, sen ser du hur bra den går.
Helt Räser
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Jönköping skrev:Sluta löjla er med att börja med för stort munstycke man börjar med vad man tror är bra sen om det är fel går man ner/upp Det händer inget med motorn..

Har själv alltid gjort så kommer alltid göra har även kört 100mil+ med förlitet munstycke pga av att jag är för lat för att byta, den går inte sönder, går bara lite dåligt
Kanske vissa inte orkar, medans vissa kanske är rädd om sin moped och håller efter den genom att ha den rätt bestyckad.
Jag tycker då att 5 minuter "slösade" genom att byta munstycke är mer värt än att behöva betala flera hundra spänn för att byta kolv och kanske ännu värre om den värmenyper...
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

byYn skrev:
Jönköping skrev:Sluta löjla er med att börja med för stort munstycke man börjar med vad man tror är bra sen om det är fel går man ner/upp Det händer inget med motorn..

Kanske vissa inte orkar, medans vissa kanske är rädd om sin moped och håller efter den genom att ha den rätt bestyckad.
Jag tycker då att 5 minuter "slösade" genom att byta munstycke är mer värt än att behöva betala flera hundra spänn för att byta kolv och kanske ännu värre om den värmenyper...
Den risken är inte stor sålänge du inte är helt jävlar failad på att ställa in, åkte igår till pappas jobb är 4,5 mil 3 mil fullgas 1,5 mil stadskörning + att jag åkte tillbaka sen båda gångerna var non stop

Hade då bytt till 95 bytte till 100 idag så nu är den bra min har gått med förlite bensin 350 mil om man räknar med den gamla förgasaren med och min kolv kolvringar och cylinder har gått 2000 mil, mer än det flesta moppe pojkars här inne
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

82 är orginal på slider det var det iaf för mig!
Wire booi_:D
Svårstartad skrothög

Inlägg av Wire booi_:D »

Nu när vi ändå är igång kan jag ju fråga en sak med ;)

Jag har med ett Leovince zx och när jag hade #65 munstycke i gick den lite rappare och pressade till 75-77 n'ästan 80 om man "låg" ner sa att säga.

Men nu när jag har bytt till #70 så toppar den 70-72.

Kan det vara så att den går bättre med ett mindre munstycke eller bara inbillar jag mig?

orginal munstycke är 60
Övrig setup; Naraku koppling, vikterna man fick till röret (3.1g tror jag) och #70munstycke.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Wire booi_:D skrev:Nu när vi ändå är igång kan jag ju fråga en sak med ;)

Jag har med ett Leovince zx och när jag hade #65 munstycke i gick den lite rappare och pressade till 75-77 n'ästan 80 om man "låg" ner sa att säga.

Men nu när jag har bytt till #70 så toppar den 70-72.

Kan det vara så att den går bättre med ett mindre munstycke eller bara inbillar jag mig?

orginal munstycke är 60
Övrig setup; Naraku koppling, vikterna man fick till röret (3.1g tror jag) och #70munstycke.
Kan hända, bara att prova!
Helt Räser
Skriv svar