Lätt mc - Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Ang. körkortstillståndet: på mitt bevis står det AMA1BE, då får jag väl ta A1-kort på det tillståndet??
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Inlägg av WRR125 »

Gröngöling skrev:Ang. körkortstillståndet: på mitt bevis står det AMA1BE, då får jag väl ta A1-kort på det tillståndet??
Skulle tro det fast lita inte på mig till 100%..
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

WRR125 skrev:
Gröngöling skrev:Ang. körkortstillståndet: på mitt bevis står det AMA1BE, då får jag väl ta A1-kort på det tillståndet??
Skulle tro det fast lita inte på mig till 100%..
Ja det borde du få! Jag använde samma de körkortstillståndet jag ansökte om när jag tog AM-kortet som till mc-kortet!
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Okej tack! För vissa sa att det inte gick, utan att man behövde ansöka om ett nytt...
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Mattyyy skrev:
p4ck skrev:[spoiler]
p0d1 skrev: Haha :$ Skrev detta när jag var nyvaken och skrev snabbare än jag han tänka princip, ber om ursäkt för det ;)

Är det inte kolvbyte efter 50 timmar och man ska inte tumma på det även om man kör lugnt? Har för mig att det var 50 timmar på kolven och som han säger(läs: påstår) att den har gått 60 timmar bara är inget att lita på, 60 timmar kan vara 120 mil eller 500 mil, svårt att säga, jag skulle pruta på den ett par tusenlappar ifall jag skulle ta och köpa den ärligt talat, men hade nog låtit bli och kollat in
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_exc ... 8.htm?ca=8 som finns i Stockholm/Botkyrka, lite dyrare, men går som sagt att pruta, har blivit renoverad förra sommaren(guldvärt i mina ögon), samt tre krökar och alla originaldelar.

Originaldelarna skulle du kunna kränga på Blocket, ifall det finns någon som har fått en väldigt bucklig krök så kan du sälja originalkrök för tex 1000 kronor eller en trimkrök för 1500 kronor etc, plasten osv ifall den är fräsch, så bara där kan du faktiskt spara pengar ifall du väljer att lägga ner lite tid på att sälja delarna du får med..

Japp, kuggar du uppkörningen så får du betala det igen, segt, hände mig p.g.a. idiotiskt misstag som att missa en stoppskylt och köra för fort på vissa ställen när hastigheten sänktes ifrån 70 till 50 sen upp till 70 efter tjugo metrar p.g.a. en utfart ._.

Gillar att skriva, gissa hur mina uppsatser ser ut i skolan ;) Haha.

Exakt, köp ingen fyrtakt, visst de vibrerar mindre, generellt bränslesnålare och långa serviceintervaller, men det är inte värt det, ha kvar din trimmade moppe, du kommer tycka det är roligare eftersom det är en moped och du behöver oroa dig för polisen istället för att ha 1 kilometer på dig för att komma upp i 100 km/h.

Köper du en DT så får du en hoj som är skottsäker, låååååååååånga serviceintervaller, finns reservdelar till den, relativt 'snygg', går bra, strypt som ostrypt(skit rolig ostrypt!!!), som drar mellan 0,35 - 0,7 beroende på körningen, mycket gas och broms i stadstrafik resulterar i högre bensinförbrukning på alla fordon.
[/spoiler]

Okej! Jo jag vet, känner mig extremt kluven när det gäller sånt här, men även t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas ... m?ca=8&w=3 är intressant som fan! Men har en känsla av att jag måste ha en hoj för att köra risketta och risktvå och uppkörning! :(
Köp inte den där om du inte har lust att fixa fjädringen på den! Jag har haft kontakt med säljaren (Verkar halvt oseriös) och han sa att det är en ren enduro hoj med sm däck så den är svampig i fjädringen och ganska jobbig att köra i högre farter pga det
Har en känsla av att det är ganska jobbigt? :/
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Köp inte den där om du inte har lust att fixa fjädringen på den! Jag har haft kontakt med säljaren (Verkar halvt oseriös) och han sa att det är en ren enduro hoj med sm däck så den är svampig i fjädringen och ganska jobbig att köra i högre farter pga det
Är det verkligen så svårt egentligen? De trådar som efterfrågar hjälp/assistans i skrift på Sporthoj får svaret att det oftast är enkelt, så länge man har en manual till dämparen och tummen mitt i handen..

P4ck, det du kan göra är faktiskt att börja söka lite om det ifall du känner att hojen är ett val, Öhlins är det väl? Söka på Google "Ställa in Öhlins bakdämpare" etc borde ge dig svar tror jag! :)

Edit : http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... kd%E4mpare
En bakdämpare har ju en ganska simpel konstruktion och är inte direkt en vetenskap att ställa in den, att få den perfekt inställt beror på hur du kör, hur mycket du väger etc, så alltså ska man ställa in den varje gång ifall man ska köra lugnt en dag, sen busa med den osvosv..

Men att hitta något som är bra som både duger för bus, högfart och bekväm-körning är nog ett par timmars jobb, beroende på ifall du måste ta av dämparen varje gång eller inte..

Edit : http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... rm-125-sm/
Har du funderat på Honda CRM som Bensinskalle har till salu? Är faktiskt grymt fin tycker jag, och om jag minns rätt så en kille som brukar nicka Lundgren(?) som hade CRMen innan som fixade och trixade, hade en väldigt stor projekttråd på Sporthoj eller om det var på Fjollhoj, fråga Bensinskalle om mera information, eller om han hittar in hit, kan dock minnas fel.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Köp inte den där om du inte har lust att fixa fjädringen på den! Jag har haft kontakt med säljaren (Verkar halvt oseriös) och han sa att det är en ren enduro hoj med sm däck så den är svampig i fjädringen och ganska jobbig att köra i högre farter pga det
Är det verkligen så svårt egentligen? De trådar som efterfrågar hjälp/assistans i skrift på Sporthoj får svaret att det oftast är enkelt, så länge man har en manual till dämparen och tummen mitt i handen..

P4ck, det du kan göra är faktiskt att börja söka lite om det ifall du känner att hojen är ett val, Öhlins är det väl? Söka på Google "Ställa in Öhlins bakdämpare" etc borde ge dig svar tror jag! :)

Edit : http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... kd%E4mpare
En bakdämpare har ju en ganska simpel konstruktion och är inte direkt en vetenskap att ställa in den, att få den perfekt inställt beror på hur du kör, hur mycket du väger etc, så alltså ska man ställa in den varje gång ifall man ska köra lugnt en dag, sen busa med den osvosv..

Men att hitta något som är bra som både duger för bus, högfart och bekväm-körning är nog ett par timmars jobb, beroende på ifall du måste ta av dämparen varje gång eller inte..

Edit : http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... rm-125-sm/
Har du funderat på Honda CRM som Bensinskalle har till salu? Är faktiskt grymt fin tycker jag, och om jag minns rätt så en kille som brukar nicka Lundgren(?) som hade CRMen innan som fixade och trixade, hade en väldigt stor projekttråd på Sporthoj eller om det var på Fjollhoj, fråga Bensinskalle om mera information, eller om han hittar in hit, kan dock minnas fel.
Jadu om man är kunnig och har rätt verktyg så går det väl an men det räcker inte bara att ställa in själva dämparna för att fjädern som sitter på Enduro modellen är mjukare än motard så oavsett hur mycket han skruvar så måste man byta fjäder. Gäller både fram och bak. Går väl på ca 3-4000kr att göra det + eventuella specialverktyg.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Jadu om man är kunnig och har rätt verktyg så går det väl an men det räcker inte bara att ställa in själva dämparna för att fjädern som sitter på Enduro modellen är mjukare än motard så oavsett hur mycket han skruvar så måste man byta fjäder. Gäller både fram och bak. Går väl på ca 3-4000kr att göra det + eventuella specialverktyg.
Är det såpass? Då ber jag om ursäkt för min okunskap då jag inte hade någon koll utan endast yttrade mig efter det jag hade läst på Sporthoj och andra forum, verkar onekligen lätt att ställa in en dämpare när man läser men men.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Jadu om man är kunnig och har rätt verktyg så går det väl an men det räcker inte bara att ställa in själva dämparna för att fjädern som sitter på Enduro modellen är mjukare än motard så oavsett hur mycket han skruvar så måste man byta fjäder. Gäller både fram och bak. Går väl på ca 3-4000kr att göra det + eventuella specialverktyg.
Är det såpass? Då ber jag om ursäkt för min okunskap då jag inte hade någon koll utan endast yttrade mig efter det jag hade läst på Sporthoj och andra forum, verkar onekligen lätt att ställa in en dämpare när man läser men men.
Jo jag förstår det trodde jag först men har pratat med generalagenten för gasgas och även en verkstad samt ägaren av den hojen så det borde stämma då ju ;)
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

p4ck skrev:
Mattyyy skrev:
p4ck skrev:[spoiler][/spoiler]

Okej! Jo jag vet, känner mig extremt kluven när det gäller sånt här, men även t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas ... m?ca=8&w=3 är intressant som fan! Men har en känsla av att jag måste ha en hoj för att köra risketta och risktvå och uppkörning! :(
Köp inte den där om du inte har lust att fixa fjädringen på den! Jag har haft kontakt med säljaren (Verkar halvt oseriös) och han sa att det är en ren enduro hoj med sm däck så den är svampig i fjädringen och ganska jobbig att köra i högre farter pga det
Har en känsla av att det är ganska jobbigt? :/
Jag är villig att kasta iväg min för 25 000, prutat och klart :)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

P4ck, du snackar om att du hade en budget på 33.000 va? Tänk på att du kommer köpa skydd..
Hoj för 25.000 kronor, kort för 7.000 kanske är redan 32.000 kronor..

Gör inte som mig och köp halvkasst textilställ, när du inser hur viktigt skydd egentligen är när du väl drar omkull och inte vill bli köttfärs så spelar skyddet roll..

http://www.youtube.com/watch?v=B5PhwIxV ... r_embedded
Är en film på en svensk kille som drar omkull i 140 km/h på motorvägen och hade ren tur att han överlevde, kolla skydden liksom, hade det varit jag med mitt textilställ hade jag vart köttfärs bokstavligen..

Bild

Bild

Kolla tex titan-skyddet på axeln, nedslipat ganska bra och missfärgat p.g.a. värmen tänk om han inte haft titan-skyddet där hur axeln hade sett ut då :shock:

Ärligt, skydd är väldigt viktigt, speciellt i vår ålder då jag tror att man kör aning mer inspirerade och tar större risker som lätt kan sluta med asfaltstuggning..

Detta gäller även på moped men man färdas bra mycket snabbare på en motorcykel egentligen..
Så tänk över ditt upplägg med pengarna, jag har börjat söka helgjobb nu bara för att kunna ha råd med ett riktigt skinnställ med bra skydd tills jag blir 18 i oktober..
Senast redigerad av p0d1 den 9 augusti 2012, 21:55, redigerad totalt 1 gånger.
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

ska nog ta A1 kortet till våren och funderar på att köpa mc nu i höst :)
så behöver tips om vad man ska välja för någon, enligt dessa "krav"

-kommer mest köras på landsvägar
-vill inte ha den på service hela tiden
-är inne på sporthoj för tillfället
-kommer köra strypt (lagligt) då jag inte vill ha polis efter mig

en fråga också, hur slöa är 4taktarna? honda cbr t.ex.?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

16rieju16 skrev:ska nog ta A1 kortet till våren och funderar på att köpa mc nu i höst :)

Är du inne på Sporthoj och inte vill ha så mycket service samt strypt så är det antagligen en fyrtakt för din del, det jag har läst är att Aprilia RS har ganska långa serviceintervaller men utav erfarenhet utav vänner, börjar något rasa, så rasar hela skitet inom kort och blir bara dyrt så jag hade faktiskt skippat Aprilia, även om jag rekommenderar Aprilia RS tidigare..

Polisen kommer inte komma efter dig bara för du kör en ostrypt tvåtaktare, de gäller att de kan BEVISA att du kör trimmat, d.v.s. genom att ta din motorcykel och bänka den för att mäta hästarna då din 125a får gå i 200 km/h, så länge den har 11 kW och ha vilket rör som helst på sig, bara du inte överstiger 11 kW vilket är svårt att bevisa vid vägkanten..

Vad menar du med landsvägar? Menar du då kurviga landsvägar eller raka 90-sträckor som är knappt något svänga på?

Jag kan i alla fall rekommendera dig Yamaha DT125R, tvåtaktare, har längre serviceintervaller än de flesta fyrtaktare som finns på marknaden idag.

Det du borde i alla fall göra är att försöka provsitta 125or i olika MC-affärer, OBS 125or och inte större hojar så får du därigenom bestämma dig vad du tycker är skönt och behagligt, jag tycker inte att sporthoj är roligt att köra för fem öre, man ligger ner princip, känns äckligt att svänga i lågfart.. Inte min grej helt enkelt, ännu bättre vore ifall du skulle kunna provköra det.

DT125R är som en moped till utseende och hur du sitter så det skiljer inte sig så himla mycket där, men har långa serviceintervaller som jag skrev och det.
Har skrivit ganska mycket om DT125R de senaste dagarna så kolla runt i den här tråden, gå tillbaks ett par sidor och kolla runt i http://www.twostrokerider.se/forum/viewforum.php?f=75

Edit : Honda CBR är inget att hänga i julgranen eller i bilen, seriöst värdelös jävla hoj enligt mig, ful som fan tycker jag och slö, ärligt köper du den blir du fan besviken.. Som fan säger jag bara ;c
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

16rieju16 skrev:ska nog ta A1 kortet till våren och funderar på att köpa mc nu i höst :)

Jag hade rekommenderat Yamaha YZF-R125!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NLs3dKkpAaY[/youtube]

Dels pga den videon och så har jag sett den irl så vet hur man sitter på den och jag tycker det är den bekvämaste och snyggaste 125cc's sporthojen! Låter underbart , är rätt soppasnål och går bra för att vara 4T!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_NYVkUHF ... ure=fvwrel[/youtube]

Lyssna på ljudet också <3
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

p0d1 skrev:

Är du inne på Sporthoj och inte vill ha så mycket service samt strypt så är det antagligen en fyrtakt för din del, det jag har läst är att Aprilia RS har ganska långa serviceintervaller men utav erfarenhet utav vänner, börjar något rasa, så rasar hela skitet inom kort och blir bara dyrt så jag hade faktiskt skippat Aprilia, även om jag rekommenderar Aprilia RS tidigare..

Polisen kommer inte komma efter dig bara för du kör en ostrypt tvåtaktare, de gäller att de kan BEVISA att du kör trimmat, d.v.s. genom att ta din motorcykel och bänka den för att mäta hästarna då din 125a får gå i 200 km/h, så länge den har 11 kW och ha vilket rör som helst på sig, bara du inte överstiger 11 kW vilket är svårt att bevisa vid vägkanten..

Vad menar du med landsvägar? Menar du då kurviga landsvägar eller raka 90-sträckor som är knappt något svänga på?

Jag kan i alla fall rekommendera dig Yamaha DT125R, tvåtaktare, har längre serviceintervaller än de flesta fyrtaktare som finns på marknaden idag.

Det du borde i alla fall göra är att försöka provsitta 125or i olika MC-affärer, OBS 125or och inte större hojar så får du därigenom bestämma dig vad du tycker är skönt och behagligt, jag tycker inte att sporthoj är roligt att köra för fem öre, man ligger ner princip, känns äckligt att svänga i lågfart.. Inte min grej helt enkelt, ännu bättre vore ifall du skulle kunna provköra det.

DT125R är som en moped till utseende och hur du sitter så det skiljer inte sig så himla mycket där, men har långa serviceintervaller som jag skrev och det.
Har skrivit ganska mycket om DT125R de senaste dagarna så kolla runt i den här tråden, gå tillbaks ett par sidor och kolla runt i http://www.twostrokerider.se/forum/viewforum.php?f=75

Edit : Honda CBR är inget att hänga i julgranen eller i bilen, seriöst värdelös jävla hoj enligt mig, ful som fan tycker jag och slö, ärligt köper du den blir du fan besviken.. Som fan säger jag bara ;c
skippar nog cbr och rs då.. dt125r blir det nog inte iaf då jag inte vill ha så att det ser ut som en moped (då kommer vell inga brudar? :O)
hade kollat en cbr då dom är rätt så billiga men är dom skit så skippar jag dom :)
kommer självklart provsitta och känna på det före jag köper så jag gör rätt val. både 90vägar och svängiga 70vägar kommer jag köra på, även motor väg blir det vell nån gång :)

men om man kör ostrypt så blir det vell över 11kw? då är det ju olagligt och man får böta ifall dom tar in den :)

är alla sportcyklar 4takt?

Mattyyy: (hur dubbel citerar man?) har kollat på sån men inte hittat nån i min prisklass ;) kommer det ut en billig får det bli en sådan :p[/quote]
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

orkar inte citera för att det blir för långt! Men 16reiju16 alla sport125or är inte 4-t. Tex. Nsr 125, honda, 2-takt och så finns ju cagiva mito 125. Också 2-takt och den sista som jag vet är aprilia rs 125.
Läs denna tråd så får du reda på all data fakta som du kan tänkas vilja ha!
http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... 125-or-m-m

Ska du ha sport 125 så rekomenderar jag Cagiva Mito 125 från årsm 96! Det är den med 7 växlar så den är typ den bästa man kan hitta på marknaden!

Edit!: Ändrade till 7 växlars
Senast redigerad av Macko96 den 10 augusti 2012, 10:40, redigerad totalt 1 gånger.
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Macko96 skrev:orkar inte citera för att det blir för långt! Men 16reiju16 alla sport125or är inte 4-t. Tex. Nsr 125, honda, 2-takt och så finns ju cagiva mito 125. Också 2-takt och den sista som jag vet är aprilia rs 125.

Ska du ha sport 125 så rekomenderar jag Cagiva Mito 125 från årsm 96! Det är den med 6 växlar så den är typ den bästa man kan hitta på marknaden!
Miton med 7 växlar är väl ännu snabbare?

Men hade jag varit du, 16rieju16 hade jag valt YZF R-125 :) fyrtakt fyrventil, riktigt snabb och drar ändå lite soppa, plus fint ljud :D
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Gröngöling skrev:
Macko96 skrev:orkar inte citera för att det blir för långt! Men 16reiju16 alla sport125or är inte 4-t. Tex. Nsr 125, honda, 2-takt och så finns ju cagiva mito 125. Också 2-takt och den sista som jag vet är aprilia rs 125.

Ska du ha sport 125 så rekomenderar jag Cagiva Mito 125 från årsm 96! Det är den med 6 växlar så den är typ den bästa man kan hitta på marknaden!
Miton med 7 växlar är väl ännu snabbare?

Men hade jag varit du, 16rieju16 hade jag valt YZF R-125 :) fyrtakt fyrventil, riktigt snabb och drar ändå lite soppa, plus fint ljud :D
Oj! Menade 7växlars! Fel av mig! Ska ändra!
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

cagiva finns inga i närheten av mig ute på blocket för tillfället vad jag kan hitta.
yzf verkar riktigt intressant :D men min budget på MC ligger på ca 20k så hittar ingen sådan heller... ni får gärna länka nån ni kan tipsa om. Älvsborg angränsande län - 20000kr
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Inlägg av WRR125 »

16rieju16 skrev:cagiva finns inga i närheten av mig ute på blocket för tillfället vad jag kan hitta.
yzf verkar riktigt intressant :D men min budget på MC ligger på ca 20k så hittar ingen sådan heller... ni får gärna länka nån ni kan tipsa om. Älvsborg angränsande län - 20000kr
Aldrig sett nån så billigt, billigaste jag sett var i västerås för 26k...
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

WRR125 skrev:
16rieju16 skrev:cagiva finns inga i närheten av mig ute på blocket för tillfället vad jag kan hitta.
vet, inte heller sett någon så billig men om ni hittar någon annan fin modell för det priset kan ni gärna få länka den :)
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Inlägg av WRR125 »

16rieju16 skrev:
WRR125 skrev:
vet, inte heller sett någon så billig men om ni hittar någon annan fin modell för det priset kan ni gärna få länka den :)
Kan kolla lite åt dig, har inge bättre för mig nu

edit hur långt bort får den va?
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Well do ya, punk?
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Inlägg av WRR125 »

OM du vill ha sporthoj så hitta jag dessa, kolla bara lite snabbt så finns kanske bättre...

http://www.blocket.se/alvsborg/Aprilia_ ... ?ca=16&w=2

http://www.blocket.se/goteborg/Honda_NS ... ?ca=16&w=2
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

WRR125 skrev:
16rieju16 skrev:
WRR125 skrev: Aldrig sett nån så billigt, billigaste jag sett var i västerås för 26k...
Kan kolla lite åt dig, har inge bättre för mig nu

edit hur långt bort får den va?
Ta angränsande till älvsborg:-)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

16rieju16 skrev: skippar nog cbr och rs då.. dt125r blir det nog inte iaf då jag inte vill ha så att det ser ut som en moped (då kommer vell inga brudar? :O)
hade kollat en cbr då dom är rätt så billiga men är dom skit så skippar jag dom :)
kommer självklart provsitta och känna på det före jag köper så jag gör rätt val. både 90vägar och svängiga 70vägar kommer jag köra på, även motor väg blir det vell nån gång :)

men om man kör ostrypt så blir det vell över 11kw? då är det ju olagligt och man får böta ifall dom tar in den :)

är alla sportcyklar 4takt?

Mattyyy: (hur dubbel citerar man?) har kollat på sån men inte hittat nån i min prisklass ;) kommer det ut en billig får det bli en sådan :p
[/quote]

Du gör det bra i att skippa CBR, skippa fyrtaktare öht säger jag, även om du kör strypt eftersom de går så mycket bättre..
DT125R.. Mjo visst ser den ut som en moppe :lol: Brudar kommer du ändå inte få med en 125a.
Bruden - "Hur mycket toppar den? ;)?"
Du - "Runt 120, 130 om jag pressar den" *bruden går därifrån*.

Köp en hoj efter det _du_ gillar, vad du vill göra med hojen osv..

Oftast om du kör ostrypt så passerar du 11 kW och hamnar på cirka 20 kW eller så ifall du stryper av, högre beroende på hoj..

Vissa fyrtaktare har inte ens 11 kW ifrån början men fortfarande.. Ehm 'strypningar' som kanske ger dig en häst till eller så :lol:

För att dubbelcitera så får du välja citera på tex mig, kopiera mitt sen citera Mattyyy och klista in mitt citat, fast ska du göra det så ta bort alla gamla inlägg förutom det senaste så som jag gör, moppefuckon har en förmåga att citera 14 inlägg i ett och man får scrolla i en evighet för att läsa svaret..
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

Jag har en Aprilia SX 125 som jag är väldigt nöjd med men när jag ska växla upp så tar det ibland "stopp" efter 3:e växeln, typ som att det inte finns några fler växlar liksom.
Det går oftast bra men det händer lite då och då, någon vet vad det kan bero på?

Väldigt tacksam för svar!

Undrar också ifall det är något runt ikring Norrköping som har lust att dra en sväng någon dag? :)

EDIT: Någon som vet var kan kan hitta bra "MC-hoodies"? Tjocktröjor som man kan åka i och som de kanske står något kul på eller liknande!
Senast redigerad av rrxen den 10 augusti 2012, 16:35, redigerad totalt 1 gånger.
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

p0d1 skrev:
Du gör det bra i att skippa CBR, skippa fyrtaktare öht säger jag, även om du kör strypt eftersom de går så mycket bättre..
DT125R.. Mjo visst ser den ut som en moppe :lol: Brudar kommer du ändå inte få med en 125a.

Oftast om du kör ostrypt så passerar du 11 kW och hamnar på cirka 20 kW eller så ifall du stryper av, högre beroende på hoj..

Vissa fyrtaktare har inte ens 11 kW ifrån början men fortfarande.. Ehm 'strypningar' som kanske ger dig en häst till eller så :lol:

För att dubbelcitera så får du välja citera på tex mig, kopiera mitt sen citera Mattyyy och klista in mitt citat, fast ska du göra det så ta bort alla gamla inlägg förutom det senaste så som jag gör, moppefuckon har en förmåga att citera 14 inlägg i ett och man får scrolla i en evighet för att läsa svaret..
tjejer här fattar inte cc, dom går ju efter snyggaste fordon ;)
honda nsr? är det något att ha eller? hittar billiga såna iaf

http://www.blocket.se/alvsborg/Honda_NS ... ?ca=16&w=2

får se om jag fixar dubbel citera nästa gång..
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

16rieju16 skrev:
p0d1 skrev:

tjejer här fattar inte cc, dom går ju efter snyggaste fordon ;)

Dom går efter utseendet och ljudet så med en 2T 125a så lär du ändå inte få några brewdar ;)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev:Jag har en Aprilia SX 125 som jag är väldigt nöjd med men när jag ska växla upp så tar det ibland "stopp" efter 3:e växeln, typ som att det inte finns några fler växlar liksom.
Det går oftast bra men det händer lite då och då, någon vet vad det kan bero på?

Undrar också ifall det är något runt ikring Norrköping som har lust att dra en sväng någon dag? :)

EDIT: Någon som vet var kan kan hitta bra "MC-hoodies"? Tjocktröjor som man kan åka i och som de kanske står något kul på eller liknande!
Testat byta växellådsolja?

Hoodie : Överallt där kläder säljes, jag köpte en hoodie i large, har noramtl S/M men tog i L, passar perfekt när jag har skyddsvästen på, 200 spänn knappt, grå och ganska snygg, måste ju se modemedveten ut även på hojen ;)

16rieju16 skrev: tjejer här fattar inte cc, dom går ju efter snyggaste fordon ;)

Då får du köpa Aprilia RS125 från 2005 eller framåt eller Cagiva Mito, de enda riktigt snygga sporthojarna i 125-klassen.
Dock så går de efter ljudet och hastigheten, så dumma är dom inte :)
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

p0d1 skrev:
rrxen skrev:Jag har en Aprilia SX 125 som jag är väldigt nöjd med men när jag ska växla upp så tar det ibland "stopp" efter 3:e växeln, typ som att det inte finns några fler växlar liksom.

Testat byta växellådsolja?

Hoodie : Överallt där kläder säljes, jag köpte en hoodie i large, har noramtl S/M men tog i L, passar perfekt när jag har skyddsvästen på, 200 spänn knappt, grå och ganska snygg, måste ju se modemedveten ut även på hojen ;)

Nae, ska ta och göra de!

Okej, men kan du tipsa om några bra sidor kanske! Haha men det är klart man måste ;)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev: Nae, ska ta och göra de!

Okej, men kan du tipsa om några bra sidor kanske! Haha men det är klart man måste ;)
http://www.smartguy.se/ Är en sida jag kommer på så här spontant bara.
Köpte min i butik när rean var igång, var runt 80% rea på den lol, gjorde ett riktigt fynd dvs på den..

Egentligen så är det bara att gå till valfri affär, kolla efter en snygg hoodie och köpa, köpte tre par urläckra hoodies i Turkiet i storlek XL(Turkish storlek) Bench, urläckra, falska, men billiga(150 spänn styck) lol, blir att använda en efter en när de blir dåliga.

Edit : Ska ut och ta mig en härlig tur på småvägar nu, skriver senare, kanske lite bilder om jag orkar stanna :D
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

p0d1 skrev:
rrxen skrev: Nae, ska ta och göra de!

http://www.smartguy.se/ Är en sida jag kommer på så här spontant bara.
Köpte min i butik när rean var igång, var runt 80% rea på den lol, gjorde ett riktigt fynd dvs på den..

Egentligen så är det bara att gå till valfri affär, kolla efter en snygg hoodie och köpa, köpte tre par urläckra hoodies i Turkiet i storlek XL(Turkish storlek) Bench, urläckra, falska, men billiga(150 spänn styck) lol, blir att använda en efter en när de blir dåliga.

Edit : Ska ut och ta mig en härlig tur på småvägar nu, skriver senare, kanske lite bilder om jag orkar stanna :D
Okej, hittade inga tröjor som jag var ute efter men tack för tipset iaf! :)

Fan att inte jag tänkte på de..var i Turkiet för ca 1 månad sen!!

Okej, låter härligt de! Skulle också vilja ge mig ut men det är inte så bra väder här tyvärr och det har precis regnat också! :(
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

jaja får väll skaffa brudar på annat sett i värsta fall :D

någon som vet någon intressant fakta om honda nsr?
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

16rieju16 skrev:jaja får väll skaffa brudar på annat sett i värsta fall :D

någon som vet någon intressant fakta om honda nsr?
Dricker mindre än Aprilia RS Bild
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar