Lätt mc - Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Gröngöling skrev:aha just det kom på det nu p0d, den är riktigt fräck ;)
Älskart den, går som en jävla klocka gör den faktiskt, synd bara att jag varit dum nog och kört i enduroslingor med den och dragit omkull med den, visserligen har omkullkörningarna aldrig varit över 10 km/h men de sätter sina spår på plasten när de får skrapa asfalt, grus eller så :'(
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

p0d1 skrev:
Gröngöling skrev:aha just det kom på det nu p0d, den är riktigt fräck ;)
Älskart den, går som en jävla klocka gör den faktiskt, synd bara att jag varit dum nog och kört i enduroslingor med den och dragit omkull med den, visserligen har omkullkörningarna aldrig varit över 10 km/h men de sätter sina spår på plasten när de får skrapa asfalt, grus eller så :'(
Jo det är synd att något sånt inte finns här nere så det blir väl bara onroad för mig :(
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Vilka här är medlemmar på Sporthoj.com?

Jag är det (Mattyyy)

WRR125 är det (WRR125

Macko96 är det (Macko96)

Även p0d1 fast vet ej nick där dock
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev:Vilka här är medlemmar på Sporthoj.com?

Jag är det (Mattyyy)

WRR125 är det (WRR125

Macko96 är det (Macko96)

Även p0d1 fast vet ej nick där dock
Jeesper heter jag där, är en hater gentemot fuckot JJ((CBR))JJ, den som stödjer honom låt mig veta så ska jag ta hand om er Bild
Gröngöling skrev: Jo det är synd att något sånt inte finns här nere så det blir väl bara onroad för mig :(
Klart det finns, trodde inte heller det tills jag hittade en kille som körde enduro som brukade åka där, hade tidigare varit på det gamla militärstället utan att åka bakom grindar och bom, plötsligt så såg jag säkert tio endurohojar den dagen och enduroslinger ÖVERALLT, åker fan vilse än idag där ute fast jag spenderat över 15 timmar på grusvägarna där.

Bild
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev:Vilka här är medlemmar på Sporthoj.com?

Jag är det (Mattyyy)

WRR125 är det (WRR125

Macko96 är det (Macko96)

Även p0d1 fast vet ej nick där dock
Jeesper heter jag där, är en hater gentemot fuckot JJ((CBR))JJ, den som stödjer honom låt mig veta så ska jag ta hand om er Bild
Jag är inte direkt ett fan av han men inte direkt en renodlad hater då jag bara orkar inte bry mig om han så mycket. Han Fopo (JJ's kompis) verkar vara samma stil på alltså ett riktigt rixfucko
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Jag är inte direkt ett fan av han men inte direkt en renodlad hater då jag bara orkar inte bry mig om han så mycket. Han Fopo (JJ's kompis) verkar vara samma stil på alltså ett riktigt rixfucko
Förstår hur du menar, i början var jag "Vafan låt ungen va, han växer upp snart och kör bättre om ett par veckor" och brukade försvara honom lite i hans trådar, men sen började han dryga sig emot mig på forumet, samt på Facebook och sedan dess har jag varit en hater och alltid skrivit något negativt när det finns att skriva.

Ja, Felix är helt borta han också, synd egentligen för han verkar ganska schysst ifrån Fjollhoj där jag hängde, samt bra fotograf men han är väl ensam och valde det första sämsta han kunde få tag på.. Dvs JJ((CBR))JJ.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Jag är inte direkt ett fan av han men inte direkt en renodlad hater då jag bara orkar inte bry mig om han så mycket. Han Fopo (JJ's kompis) verkar vara samma stil på alltså ett riktigt rixfucko
Förstår hur du menar, i början var jag "Vafan låt ungen va, han växer upp snart och kör bättre om ett par veckor" och brukade försvara honom lite i hans trådar, men sen började han dryga sig emot mig på forumet, samt på Facebook och sedan dess har jag varit en hater och alltid skrivit något negativt när det finns att skriva.

Ja, Felix är helt borta han också, synd egentligen för han verkar ganska schysst ifrån Fjollhoj där jag hängde, samt bra fotograf men han är väl ensam och valde det första sämsta han kunde få tag på.. Dvs JJ((CBR))JJ.
Jo precis har börjat insett det nu men märker att han blir drygare och drygare och dessutom farligare i trafiken (T.ex när han nästan körde in i en Volvo och bara saktade in i några sek för att sedan idiotköra igen).

Ja "Fopo" verkade vettig men nja sen han börjat hållt sig till JJ så går det utför iaf. Nån av dom lär ju köra ihjäl sig i trafiken iaf
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Jo precis har börjat insett det nu men märker att han blir drygare och drygare och dessutom farligare i trafiken (T.ex när han nästan körde in i en Volvo och bara saktade in i några sek för att sedan idiotköra igen).

Ja "Fopo" verkade vettig men nja sen han börjat hållt sig till JJ så går det utför iaf. Nån av dom lär ju köra ihjäl sig i trafiken iaf
Exakt på det du som om CBR och Fopo.
Hoppas ärligt talat att Jesper kraschar så han inte har möjlighet att köra MC igen, han gör mer skada för MC-kollektivet än nytta, likså med Fopo men han verkar köra liite vettigare, visserligen så ser man bara CBR lägga upp filmer nästan.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Jo precis har börjat insett det nu men märker att han blir drygare och drygare och dessutom farligare i trafiken (T.ex när han nästan körde in i en Volvo och bara saktade in i några sek för att sedan idiotköra igen).

Ja "Fopo" verkade vettig men nja sen han börjat hållt sig till JJ så går det utför iaf. Nån av dom lär ju köra ihjäl sig i trafiken iaf
Exakt på det du som om CBR och Fopo.
Hoppas ärligt talat att Jesper kraschar så han inte har möjlighet att köra MC igen, han gör mer skada för MC-kollektivet än nytta, likså med Fopo men han verkar köra liite vettigare, visserligen så ser man bara CBR lägga upp filmer nästan.
Precis!

Kolla den där omkörningen! Helt klart inspirerad av CBR

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Eh18MbHe ... e=g-user-u[/youtube]

Helt idiotiskt ställe att göra en omkörning på.

Men ja det är mest JJ som lägger upp videos men man ser ofta Fopo med i dom faktist
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

p0d1 skrev:
Macko96 skrev:Pod1... den har alltid gått så sedan igårkväll då delarna kom på plats...
Grångöling han har en Dt125R-03 och Jag (Macko96) har en från 01 uttagen 03
Hm, jag är faktiskt osäker.. Fråga här, eller på Sporthoj om hjälp tycker jag.
Jag gissar på att det är bestyckningen som är knas men kan ha helt fel..

Går den för snålt/fett så varvar den inte riktigt, man brukar höra ifall den går för snålt (böö-ljud) eller om den går för fett(blöddrar).
Som att dra i choken på max när du åker, då blöddrar den tex..
Macko96 skrev:Jag har tänkt att beställa eller göra egen nummerplåtshållare till vintern, och köpa diodlampa, och en yz250 stänkskärm så blire apsnyggt!
Gör en egen, billigare och du får den som du vill ha den då! ;)
Kommer bli skit najs då, satsa på miniblinkers också ifall du inte har de redan, de är otäta ifrån början p.g.a. glaset men de som har köpt MB ifrån BT har löst det genom att ta av glaset och lägga en strimma superlim på.

Vissa har kört flera säsonger i alla möjliga väder och de håller fortfarande.
Miniblinkers har jag redan och annan stänkskärm fram... men han som jag har åkt till och pratat med om nummeskylthållare är schysst och hör efter min ritning som vi båda har byggt lite på! (typ?)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Precis!

Kolla den där omkörningen! Helt klart inspirerad av CBR

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Eh18MbHe ... e=g-user-u[/youtube]

Helt idiotiskt ställe att göra en omkörning på.

Men ja det är mest JJ som lägger upp videos men man ser ofta Fopo med i dom faktist
Synd att det gick bra med både han och hojen egentligen..

True det, nog lite OT vi har skapat i denna tråd så tror vi ska ta och avdra det här :)
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

vad då synd att det gick bra med både honom och hojen?
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Macko96 skrev:vad då synd att det gick bra med både honom och hojen?
Ja, jag anser att han bör skada så pass mycket att han inser att man inte kan köra som ett jävla fucko i staden, han är inte odödlig och kan ta med sig andra in i döden ifall han kör in i en bil.

Edit : Eftersom vi är nog topic, som jag skrev ovan kan vi ta detta i pm ifall du vill diskutera detta vidare.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Precis!

Kolla den där omkörningen! Helt klart inspirerad av CBR

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Eh18MbHe ... e=g-user-u[/youtube]

Helt idiotiskt ställe att göra en omkörning på.

Men ja det är mest JJ som lägger upp videos men man ser ofta Fopo med i dom faktist
Synd att det gick bra med både han och hojen egentligen..

True det, nog lite OT vi har skapat i denna tråd så tror vi ska ta och avdra det här :)
Yes nu får det räcka med OT!


Var kan man köpa billiga hojdäck? Behöver nya till GasGasen.

På hojdäck hittade jag däck för 1000kr st men skulle helst vilja ha lite billigare men ändå ett känt märke.

MÅSTE VARA GODKÄNDA!

Men kan ni länka vad för baklampa ni tycker jag borde ha sen när jag har besiktat hojen? Vill helst ha diodlampa t.ex som Husqvarna original

Bild

Så ser det ut just nu (Bakdelen ser likadan ut jag har bytt styre , fotpinnar , tagit bort backspegel , ny framlyse och biltema sm-stänka så nu ser den riktigt bra ut förutom baklampan då och jag har också Pimpstar dekaler på gaffelbensskydden och svingen)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Yes nu får det räcka med OT!


Var kan man köpa billiga hojdäck? Behöver nya till GasGasen.

På hojdäck hittade jag däck för 1000kr st men skulle helst vilja ha lite billigare men ändå ett känt märke.

MÅSTE VARA GODKÄNDA!

Men kan ni länka vad för baklampa ni tycker jag borde ha sen när jag har besiktat hojen? Vill helst ha diodlampa t.ex som Husqvarna original

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3704_o.jpg

Så ser det ut just nu (Bakdelen ser likadan ut jag har bytt styre , fotpinnar , tagit bort backspegel , ny framlyse och biltema sm-stänka så nu ser den riktigt bra ut förutom baklampan då och jag har också Pimpstar dekaler på gaffelbensskydden och svingen)
Är du stammis på något ställe som säljer delar IRL? Jag är 'stammis' på MC-hörnan och brukar få relativt bra priser när jag köper skydd eller däck, köpte ett däck för 1200 kronor, normalpris 1800 kronor, samt crosstövlar för 2600 istället för 5500 som de kostade.

http://www.mcdackonline.com/start.html? ... e_motorrad
http://www.dexon.se/?gclid=CNDN3sbu2LECFagvmAodNwsAzw
http://www.24mx.se/mc/

Valfri lykta borde väl fungera, kolla in på 24mx eller Twostroke om du hittar något :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag skulle säga att jag är stammis på 24mx snarare istället ;)

Men beställer nog från däckonline där jag hittade för 1000kr st :)

Jobbig utgift med 2k på däck när jag har massa annat jag vill köpa istället igentligen ;)


Bild

Bild

Bjuder på 2 färska mobilbilder då ;)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev:Jag skulle säga att jag är stammis på 24mx snarare istället ;)

Men beställer nog från däckonline där jag hittade för 1000kr st :)

Jobbig utgift med 2k på däck när jag har massa annat jag vill köpa istället igentligen ;)


[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7156_o.jpg

[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3448_o.jpg

Bjuder på 2 färska mobilbilder då ;)
Snygg sak du har där, bra däck är prio ett enligt mig, se bara till att du köper däck med bra gerpp och som håller länge ;)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev:Jag skulle säga att jag är stammis på 24mx snarare istället ;)

Men beställer nog från däckonline där jag hittade för 1000kr st :)

Jobbig utgift med 2k på däck när jag har massa annat jag vill köpa istället igentligen ;)


[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7156_o.jpg

[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3448_o.jpg

Bjuder på 2 färska mobilbilder då ;)
Snygg sak du har där, bra däck är prio ett enligt mig, se bara till att du köper däck med bra gerpp och som håller länge ;)
Tackar! Snyggare ska den bli med nya miniblinkers och rensad bakdel!

Jo bra däck är bra att ha kanske hade jag klarat av att rädda min krasch om jag hade ett schysst bakdäck... Fan det som jag har nu är sjukt halt. När man kör på grusväg så åker det lite som det vill på vägen nästan pga att det halkar på gruset och det spinner som fan när man gasar. Från stillastående upp till 70-80km/h så spinner däcket bara på grus.

Jo jag vet att man ska få tag på bra däck och jag går inte bara efter pris men vill inte köpa dom dyraste precis.

Det lär bli ett par Dunlop Sport Qualifier. Ska tydligen klara 270km/h och greppa bra även på bana (Vet en som har testat dom på bana och han tävlingskör och upplevde inga problem) dessutom så är det redan ifyllt med däckpenna typ och mönstret ser rätt snyggt ut också faktist så känns som ett prisvärdigt däck iaf.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Tackar! Snyggare ska den bli med nya miniblinkers och rensad bakdel!

Jo bra däck är bra att ha kanske hade jag klarat av att rädda min krasch om jag hade ett schysst bakdäck... Fan det som jag har nu är sjukt halt. När man kör på grusväg så åker det lite som det vill på vägen nästan pga att det halkar på gruset och det spinner som fan när man gasar. Från stillastående upp till 70-80km/h så spinner däcket bara på grus.

Jo jag vet att man ska få tag på bra däck och jag går inte bara efter pris men vill inte köpa dom dyraste precis.

Det lär bli ett par Dunlop Sport Qualifier. Ska tydligen klara 270km/h och greppa bra även på bana (Vet en som har testat dom på bana och han tävlingskör och upplevde inga problem) dessutom så är det redan ifyllt med däckpenna typ och mönstret ser rätt snyggt ut också faktist så känns som ett prisvärdigt däck iaf.
Tror du får leva med att det spinner på grus ifall du har renodlat gatdäck eftersom de är ju inte gjorda för att kunna hantera snabba accerlartioner på grus liksom..
Jävla vana att gå ifrån on/offroad med grovt mönster till gatdäck, drog omkull samma dag som jag fick däcket, gjorde en snäv sväng, gasar och bakdäcket drar iväg, lyckades rädda hojen då men med offroad-däcket så hade det gått prima antagligen.. :)

Förstår hur du menar, däcket spelar större roll på större hojar än våra 125or fick jag förklarat när jag köpte däcket, mindre vikt, mindre vridmoment, man åker inte lika hetsigt etcetcetc..
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Tackar! Snyggare ska den bli med nya miniblinkers och rensad bakdel!

Jo bra däck är bra att ha kanske hade jag klarat av att rädda min krasch om jag hade ett schysst bakdäck... Fan det som jag har nu är sjukt halt. När man kör på grusväg så åker det lite som det vill på vägen nästan pga att det halkar på gruset och det spinner som fan när man gasar. Från stillastående upp till 70-80km/h så spinner däcket bara på grus.

Jo jag vet att man ska få tag på bra däck och jag går inte bara efter pris men vill inte köpa dom dyraste precis.

Det lär bli ett par Dunlop Sport Qualifier. Ska tydligen klara 270km/h och greppa bra även på bana (Vet en som har testat dom på bana och han tävlingskör och upplevde inga problem) dessutom så är det redan ifyllt med däckpenna typ och mönstret ser rätt snyggt ut också faktist så känns som ett prisvärdigt däck iaf.
Tror du får leva med att det spinner på grus ifall du har renodlat gatdäck eftersom de är ju inte gjorda för att kunna hantera snabba accerlartioner på grus liksom..
Jävla vana att gå ifrån on/offroad med grovt mönster till gatdäck, drog omkull samma dag som jag fick däcket, gjorde en snäv sväng, gasar och bakdäcket drar iväg, lyckades rädda hojen då men med offroad-däcket så hade det gått prima antagligen.. :)

Förstår hur du menar, däcket spelar större roll på större hojar än våra 125or fick jag förklarat när jag köpte däcket, mindre vikt, mindre vridmoment, man åker inte lika hetsigt etcetcetc..
Jo jag förstår att det kommer spinna men så jävligt som det spinner nu ska det fan inte göra ;)


Ja precis så har jag fått förklarat med däck också för 125or. Sen så rekommenderar dom att man väljer däck efter behov och så också så det är inte bara hojen som spelar in utan även föraren/körstilen
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Jo jag förstår att det kommer spinna men så jävligt som det spinner nu ska det fan inte göra ;)


Ja precis så har jag fått förklarat med däck också för 125or. Sen så rekommenderar dom att man väljer däck efter behov och så också så det är inte bara hojen som spelar in utan även föraren/körstilen
Du får skaffa mer grovmönstrat då ;)
Nej men har faktiskt ingen aning om hur bra grepp däck ska ha på grusvägar..
Exakt, men väljer du ett däck för 1800 så kommer det fungera alldeles väl till dig, även om du fiskör eller kör hetsigt på kurviga vägar.
Dock är 1800 kronor nästan priset till två däck som du ska beställa.

Edit : Mattyyy tycker du kan komma någon dag till Södertälje nu när du har körkort så man får visa dig härliga bulten och kanske provköra din fina GasGas? :D
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Tjenare grabbar. Behöver lite råd nu för jag är lite kluven. :roll:

Är sugen på 125:a då jag inte orkar med jävla mopeder, slöa även trimmade. :evil:
Har kollat upp och insett att om allt går som planerat nu kommer jag ha ca 33k till detta. Med sponsring från mina päron, kanske mer. :?

Är inne på motardhojj, ktm-gasgas eller något fint märke, 2-takt såklart. Men dessa är så förbannat dyra. Har dock hittat en KTM 125 exc -02 för 25k. Men sen med kort och allt så kommer min budget redan vara spräckt. :( Behöver ju fortfarande pengar till utrustning. :cry:


Är det värt att köra på 125:a? även hört att kortet ska vara jävligt att ta.

Hur är fyrtaktarna? Märkt att di är lite billigare, men känner att de kommer ha värdelöst drag som 125:or....

Kom med plus och minus nu grabbar, ge mig anledningar!
Ge mig råd om hojjar, ge mig information om hojjar!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

p4ck skrev:Tjenare grabbar. Behöver lite råd nu för jag är lite kluven. :roll:

Är sugen på 125:a då jag inte orkar med jävla mopeder, slöa även trimmade. :evil:
Har kollat upp och insett att om allt går som planerat nu kommer jag ha ca 33k till detta. Med sponsring från mina päron, kanske mer. :?

Är inne på motardhojj, ktm-gasgas eller något fint märke, 2-takt såklart. Men dessa är så förbannat dyra. Har dock hittat en KTM 125 exc -02 för 25k. Men sen med kort och allt så kommer min budget redan vara spräckt. :( Behöver ju fortfarande pengar till utrustning. :cry:


Är det värt att köra på 125:a? även hört att kortet ska vara jävligt att ta.

Hur är fyrtaktarna? Märkt att di är lite billigare, men känner att de kommer ha värdelöst drag som 125:or....

Kom med plus och minus nu grabbar, ge mig anledningar!
Ge mig råd om hojjar, ge mig information om hojjar!
Läs runt i den här tråden, rekommenderar dig att skumläsa igenom denna tråd, alla sidor för de flesta sidor består utav någon form utav information, oftast om sin egna motorcykel som man kan ge bäst information om...

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40463
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40286
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40333
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40061

Är ett urval utav de som fanns i samma kategori här, kolla även in på Sporthoj i deras 125-del , läs och bilda dig en uppfattning själv.

Med en motardhoj så kommer du garanterat ha det roligt, men som du själv säger så är de dyra i inköpspris, samt underhåll, vet med mig att min kusin hade utgifter på 2000 kronor till sin KTM EXC, och han körde inte allt för mycket med den, drog strax över litern, busade runt med den så nya däck, växellådsolja, tvåtaktsolja, kolv, etc gör sitt i slutändan.

Alla tvåtaktare är inte dyra, Yamaha har tvåtaktare som är vettiga i pris, gäller dock att hitta en vettig hoj till ett vettigt pris.
En EXC för 25.000 kronor varken väldigt mycket då inte ens 05or på andra modeller kostar så mycket, känns som priset är lagt bara för att det är en EXC just, men sen beror det ju på ifall den har massa smågodis och har nyligen genomgått motorrenovering samt hur många timmar den är körda, tävlingskörd eller motionskörd?

Jag personligen hade nog valt en tävlingskörd hoj med 60 timmar istället för en motionskörd med 40 timmar, för då känner jag mig säkrare på att underhållet är skött korrekt med tätare intervaller på oljor och sådant.

Är EXCn SM-kittad eller gjord för cross/enduro? Ett SM-kit lär väl gå löst på 8.000 kronor ifall du vill ha fräscha fälgar, däck, skivor och ok..


Enligt mig är det värt att köpa en 125a, men du måste ställa dig frågan själv ifall du kommer utnyttja det, ska du bara pendla till skolan varje dag eller tänker du ge dig ut på långturer på kurviga landsvägar?

På två dagar körde jag 50 mil på kurviga vägar med min DT, hur det skulle ha gått på en EXC vet jag inte, med tanke på bensinförbrukningen samt att det är crossmotor som kanske inte hade pallat det..

Kortet är inte speciellt jävligt att ta, visst är du ett moppefucko som har ett IQ på 80 så kommer du inte klara det, men hjärnan på rätt plats så blir det inte så svårt, det som kan vara krånligt är att få tid till risk1an, risk2an och uppkörning, utöver det så är det inte svårt.

Det enda som skiljer sig i proven är att du måste visa att du kan hantera motorcykeln på uppkörningen, kunna trafikreglerna och köra med hjärnan, jämfört med moped där du bara behöver sitta på den och hålla hastigheten, d.v.s. inget komplicerat allst.

Gefan i fyrtaktare ifall du ska köpa en 125a, ärligt då kan du lika gärna låta bli, visst gött ljud och drar inte så mycket, ska du pendla tio mil per dag, kör på en fyrtaktare så kommer du undan billigt med bensinförbrukningen om det är det du vill, men då kan du lika gärna ha moped anser jag..


Jag rekommenderar dig Yamaha DT125R, har skrivit mycket positivt om det och kan knappt hitta något negativt om den, trots att min är strypt förutom att dämparen är lite väl mjuk och småful.
Framdämparen löses med oljebyte till en vätska med lägre viskositet, utseendet löses med miniblinkers ifrån Biltema, en billig framskärm och en ny lykta, detta går inte på över 1000 kronor om man inte ska ha det dyraste, 1500 ifall du vill ha 'bättre' miniblinkers, en liten snyggare lykta etc..
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Jo jag förstår att det kommer spinna men så jävligt som det spinner nu ska det fan inte göra ;)


Ja precis så har jag fått förklarat med däck också för 125or. Sen så rekommenderar dom att man väljer däck efter behov och så också så det är inte bara hojen som spelar in utan även föraren/körstilen
Du får skaffa mer grovmönstrat då ;)
Nej men har faktiskt ingen aning om hur bra grepp däck ska ha på grusvägar..
Exakt, men väljer du ett däck för 1800 så kommer det fungera alldeles väl till dig, även om du fiskör eller kör hetsigt på kurviga vägar.
Dock är 1800 kronor nästan priset till två däck som du ska beställa.

Edit : Mattyyy tycker du kan komma någon dag till Södertälje nu när du har körkort så man får visa dig härliga bulten och kanske provköra din fina GasGas? :D
Det kan jag gärna göra när jag har fått kortet! Jag har inte tagit kortet ännu ju ;)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

[spoiler]
p0d1 skrev:
p4ck skrev:Tjenare grabbar. Behöver lite råd nu för jag är lite kluven. :roll:

Är sugen på 125:a då jag inte orkar med jävla mopeder, slöa även trimmade. :evil:
Har kollat upp och insett att om allt går som planerat nu kommer jag ha ca 33k till detta. Med sponsring från mina päron, kanske mer. :?

Är inne på motardhojj, ktm-gasgas eller något fint märke, 2-takt såklart. Men dessa är så förbannat dyra. Har dock hittat en KTM 125 exc -02 för 25k. Men sen med kort och allt så kommer min budget redan vara spräckt. :( Behöver ju fortfarande pengar till utrustning. :cry:


Är det värt att köra på 125:a? även hört att kortet ska vara jävligt att ta.

Hur är fyrtaktarna? Märkt att di är lite billigare, men känner att de kommer ha värdelöst drag som 125:or....

Kom med plus och minus nu grabbar, ge mig anledningar!
Ge mig råd om hojjar, ge mig information om hojjar!
Läs runt i den här tråden, rekommenderar dig att skumläsa igenom denna tråd, alla sidor för de flesta sidor består utav någon form utav information, oftast om sin egna motorcykel som man kan ge bäst information om...

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40463
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40286
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40333
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40061

Är ett urval utav de som fanns i samma kategori här, kolla även in på Sporthoj i deras 125-del , läs och bilda dig en uppfattning själv.

Med en motardhoj så kommer du garanterat ha det roligt, men som du själv säger så är de dyra i inköpspris, samt underhåll, vet med mig att min kusin hade utgifter på 2000 kronor till sin KTM EXC, och han körde inte allt för mycket med den, drog strax över litern, busade runt med den så nya däck, växellådsolja, tvåtaktsolja, kolv, etc gör sitt i slutändan.

Alla tvåtaktare är inte dyra, Yamaha har tvåtaktare som är vettiga i pris, gäller dock att hitta en vettig hoj till ett vettigt pris.
En EXC för 25.000 kronor varken väldigt mycket då inte ens 05or på andra modeller kostar så mycket, känns som priset är lagt bara för att det är en EXC just, men sen beror det ju på ifall den har massa smågodis och har nyligen genomgått motorrenovering samt hur många timmar den är körda, tävlingskörd eller motionskörd?

Jag personligen hade nog valt en tävlingskörd hoj med 60 timmar istället för en motionskörd med 40 timmar, för då känner jag mig säkrare på att underhållet är skött korrekt med tätare intervaller på oljor och sådant.

Är EXCn SM-kittad eller gjord för cross/enduro? Ett SM-kit lär väl gå löst på 8.000 kronor ifall du vill ha fräscha fälgar, däck, skivor och ok..


Enligt mig är det värt att köpa en 125a, men du måste ställa dig frågan själv ifall du kommer utnyttja det, ska du bara pendla till skolan varje dag eller tänker du ge dig ut på långturer på kurviga landsvägar?

På två dagar körde jag 50 mil på kurviga vägar med min DT, hur det skulle ha gått på en EXC vet jag inte, med tanke på bensinförbrukningen samt att det är crossmotor som kanske inte hade pallat det..

Kortet är inte speciellt jävligt att ta, visst är du ett moppefucko som har ett IQ på 80 så kommer du inte klara det, men hjärnan på rätt plats så blir det inte så svårt, det som kan vara krånligt är att få tid till risk1an, risk2an och uppkörning, utöver det så är det inte svårt.

Det enda som skiljer sig i proven är att du måste visa att du kan hantera motorcykeln på uppkörningen, kunna trafikreglerna och köra med hjärnan, jämfört med moped där du bara behöver sitta på den och hålla hastigheten, d.v.s. inget komplicerat allst.

Gefan i fyrtaktare ifall du ska köpa en 125a, ärligt då kan du lika gärna låta bli, visst gött ljud och drar inte så mycket, ska du pendla tio mil per dag, kör på en fyrtaktare så kommer du undan billigt med bensinförbrukningen om det är det du vill, men då kan du lika gärna ha moped anser jag..


Jag rekommenderar dig Yamaha DT125R, har skrivit mycket positivt om det och kan knappt hitta något negativt om den, trots att min är strypt förutom att dämparen är lite väl mjuk och småful.
Framdämparen löses med oljebyte till en vätska med lägre viskositet, utseendet löses med miniblinkers ifrån Biltema, en billig framskärm och en ny lykta, detta går inte på över 1000 kronor om man inte ska ha det dyraste, 1500 ifall du vill ha 'bättre' miniblinkers, en liten snyggare lykta etc..
[/spoiler]


Kan helt enkelt ta och länka dig annonsen tycker jag!

http://www.blocket.se/vastmanland/Ktm_1 ... m?ca=8&w=2

Och hur är det med kortet? Om man kuggar uppkörningen, får man pröjsa 1500 och sen pröjsa 1500 för nästa uppkörning? :/
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

[spoiler]
p0d1 skrev:
p4ck skrev:Tjenare grabbar. Behöver lite råd nu för jag är lite kluven. :roll:

Är sugen på 125:a då jag inte orkar med jävla mopeder, slöa även trimmade. :evil:
Har kollat upp och insett att om allt går som planerat nu kommer jag ha ca 33k till detta. Med sponsring från mina päron, kanske mer. :?

Är inne på motardhojj, ktm-gasgas eller något fint märke, 2-takt såklart. Men dessa är så förbannat dyra. Har dock hittat en KTM 125 exc -02 för 25k. Men sen med kort och allt så kommer min budget redan vara spräckt. :( Behöver ju fortfarande pengar till utrustning. :cry:


Är det värt att köra på 125:a? även hört att kortet ska vara jävligt att ta.

Hur är fyrtaktarna? Märkt att di är lite billigare, men känner att de kommer ha värdelöst drag som 125:or....

Kom med plus och minus nu grabbar, ge mig anledningar!
Ge mig råd om hojjar, ge mig information om hojjar!
Läs runt i den här tråden, rekommenderar dig att skumläsa igenom denna tråd, alla sidor för de flesta sidor består utav någon form utav information, oftast om sin egna motorcykel som man kan ge bäst information om...

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40463
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40286
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40333
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40061

Är ett urval utav de som fanns i samma kategori här, kolla även in på Sporthoj i deras 125-del , läs och bilda dig en uppfattning själv.

Med en motardhoj så kommer du garanterat ha det roligt, men som du själv säger så är de dyra i inköpspris, samt underhåll, vet med mig att min kusin hade utgifter på 2000 kronor till sin KTM EXC, och han körde inte allt för mycket med den, drog strax över litern, busade runt med den så nya däck, växellådsolja, tvåtaktsolja, kolv, etc gör sitt i slutändan.

Alla tvåtaktare är inte dyra, Yamaha har tvåtaktare som är vettiga i pris, gäller dock att hitta en vettig hoj till ett vettigt pris.
En EXC för 25.000 kronor varken väldigt mycket då inte ens 05or på andra modeller kostar så mycket, känns som priset är lagt bara för att det är en EXC just, men sen beror det ju på ifall den har massa smågodis och har nyligen genomgått motorrenovering samt hur många timmar den är körda, tävlingskörd eller motionskörd?

Jag personligen hade nog valt en tävlingskörd hoj med 60 timmar istället för en motionskörd med 40 timmar, för då känner jag mig säkrare på att underhållet är skött korrekt med tätare intervaller på oljor och sådant.

Är EXCn SM-kittad eller gjord för cross/enduro? Ett SM-kit lär väl gå löst på 8.000 kronor ifall du vill ha fräscha fälgar, däck, skivor och ok..


Enligt mig är det värt att köpa en 125a, men du måste ställa dig frågan själv ifall du kommer utnyttja det, ska du bara pendla till skolan varje dag eller tänker du ge dig ut på långturer på kurviga landsvägar?

På två dagar körde jag 50 mil på kurviga vägar med min DT, hur det skulle ha gått på en EXC vet jag inte, med tanke på bensinförbrukningen samt att det är crossmotor som kanske inte hade pallat det..

Kortet är inte speciellt jävligt att ta, visst är du ett moppefucko som har ett IQ på 80 så kommer du inte klara det, men hjärnan på rätt plats så blir det inte så svårt, det som kan vara krånligt är att få tid till risk1an, risk2an och uppkörning, utöver det så är det inte svårt.

Det enda som skiljer sig i proven är att du måste visa att du kan hantera motorcykeln på uppkörningen, kunna trafikreglerna och köra med hjärnan, jämfört med moped där du bara behöver sitta på den och hålla hastigheten, d.v.s. inget komplicerat allst.

Gefan i fyrtaktare ifall du ska köpa en 125a, ärligt då kan du lika gärna låta bli, visst gött ljud och drar inte så mycket, ska du pendla tio mil per dag, kör på en fyrtaktare så kommer du undan billigt med bensinförbrukningen om det är det du vill, men då kan du lika gärna ha moped anser jag..


Jag rekommenderar dig Yamaha DT125R, har skrivit mycket positivt om det och kan knappt hitta något negativt om den, trots att min är strypt förutom att dämparen är lite väl mjuk och småful.
Framdämparen löses med oljebyte till en vätska med lägre viskositet, utseendet löses med miniblinkers ifrån Biltema, en billig framskärm och en ny lykta, detta går inte på över 1000 kronor om man inte ska ha det dyraste, 1500 ifall du vill ha 'bättre' miniblinkers, en liten snyggare lykta etc..
[/spoiler]


Kan helt enkelt ta och länka dig annonsen tycker jag!

http://www.blocket.se/vastmanland/Ktm_1 ... m?ca=8&w=2

Och hur är det med kortet? Om man kuggar uppkörningen, får man pröjsa 1500 och sen pröjsa 1500 för nästa uppkörning? :/
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Fan Pod1! Det var ju nästan en hel uppsats!
Men Köp ingen 4takts 125a... På uppkörningen jag hade igår så fick jag en hel landningsbana på mig att komma upp i 90km/t. Kom upp i cirkus pirkus 91km på 889,06m^^ Redigt slö som du kanske fattar. (hela vårgårda flygfält)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Mattyyy skrev: Det kan jag gärna göra när jag har fått kortet! Jag har inte tagit kortet ännu ju ;)
Haha :$ Skrev detta när jag var nyvaken och skrev snabbare än jag han tänka princip, ber om ursäkt för det ;)

p4ck skrev: Kan helt enkelt ta och länka dig annonsen tycker jag!

http://www.blocket.se/vastmanland/Ktm_1 ... m?ca=8&w=2

Och hur är det med kortet? Om man kuggar uppkörningen, får man pröjsa 1500 och sen pröjsa 1500 för nästa uppkörning? :/
Är det inte kolvbyte efter 50 timmar och man ska inte tumma på det även om man kör lugnt? Har för mig att det var 50 timmar på kolven och som han säger(läs: påstår) att den har gått 60 timmar bara är inget att lita på, 60 timmar kan vara 120 mil eller 500 mil, svårt att säga, jag skulle pruta på den ett par tusenlappar ifall jag skulle ta och köpa den ärligt talat, men hade nog låtit bli och kollat in
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_exc ... 8.htm?ca=8 som finns i Stockholm/Botkyrka, lite dyrare, men går som sagt att pruta, har blivit renoverad förra sommaren(guldvärt i mina ögon), samt tre krökar och alla originaldelar.

Originaldelarna skulle du kunna kränga på Blocket, ifall det finns någon som har fått en väldigt bucklig krök så kan du sälja originalkrök för tex 1000 kronor eller en trimkrök för 1500 kronor etc, plasten osv ifall den är fräsch, så bara där kan du faktiskt spara pengar ifall du väljer att lägga ner lite tid på att sälja delarna du får med..

Japp, kuggar du uppkörningen så får du betala det igen, segt, hände mig p.g.a. idiotiskt misstag som att missa en stoppskylt och köra för fort på vissa ställen när hastigheten sänktes ifrån 70 till 50 sen upp till 70 efter tjugo metrar p.g.a. en utfart ._.

Macko96 skrev:Fan Pod1! Det var ju nästan en hel uppsats!
Men Köp ingen 4takts 125a... På uppkörningen jag hade igår så fick jag en hel landningsbana på mig att komma upp i 90km/t. Kom upp i cirkus pirkus 91km på 889,06m^^ Redigt slö som du kanske fattar. (hela vårgårda flygfält)
Gillar att skriva, gissa hur mina uppsatser ser ut i skolan ;) Haha.

Exakt, köp ingen fyrtakt, visst de vibrerar mindre, generellt bränslesnålare och långa serviceintervaller, men det är inte värt det, ha kvar din trimmade moppe, du kommer tycka det är roligare eftersom det är en moped och du behöver oroa dig för polisen istället för att ha 1 kilometer på dig för att komma upp i 100 km/h.

Köper du en DT så får du en hoj som är skottsäker, låååååååååånga serviceintervaller, finns reservdelar till den, relativt 'snygg', går bra, strypt som ostrypt(skit rolig ostrypt!!!), som drar mellan 0,35 - 0,7 beroende på körningen, mycket gas och broms i stadstrafik resulterar i högre bensinförbrukning på alla fordon.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

[spoiler]
p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Det kan jag gärna göra när jag har fått kortet! Jag har inte tagit kortet ännu ju ;)
Haha :$ Skrev detta när jag var nyvaken och skrev snabbare än jag han tänka princip, ber om ursäkt för det ;)

p4ck skrev: Kan helt enkelt ta och länka dig annonsen tycker jag!

http://www.blocket.se/vastmanland/Ktm_1 ... m?ca=8&w=2

Och hur är det med kortet? Om man kuggar uppkörningen, får man pröjsa 1500 och sen pröjsa 1500 för nästa uppkörning? :/
Är det inte kolvbyte efter 50 timmar och man ska inte tumma på det även om man kör lugnt? Har för mig att det var 50 timmar på kolven och som han säger(läs: påstår) att den har gått 60 timmar bara är inget att lita på, 60 timmar kan vara 120 mil eller 500 mil, svårt att säga, jag skulle pruta på den ett par tusenlappar ifall jag skulle ta och köpa den ärligt talat, men hade nog låtit bli och kollat in
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_exc ... 8.htm?ca=8 som finns i Stockholm/Botkyrka, lite dyrare, men går som sagt att pruta, har blivit renoverad förra sommaren(guldvärt i mina ögon), samt tre krökar och alla originaldelar.

Originaldelarna skulle du kunna kränga på Blocket, ifall det finns någon som har fått en väldigt bucklig krök så kan du sälja originalkrök för tex 1000 kronor eller en trimkrök för 1500 kronor etc, plasten osv ifall den är fräsch, så bara där kan du faktiskt spara pengar ifall du väljer att lägga ner lite tid på att sälja delarna du får med..

Japp, kuggar du uppkörningen så får du betala det igen, segt, hände mig p.g.a. idiotiskt misstag som att missa en stoppskylt och köra för fort på vissa ställen när hastigheten sänktes ifrån 70 till 50 sen upp till 70 efter tjugo metrar p.g.a. en utfart ._.

Macko96 skrev:Fan Pod1! Det var ju nästan en hel uppsats!
Men Köp ingen 4takts 125a... På uppkörningen jag hade igår så fick jag en hel landningsbana på mig att komma upp i 90km/t. Kom upp i cirkus pirkus 91km på 889,06m^^ Redigt slö som du kanske fattar. (hela vårgårda flygfält)
Gillar att skriva, gissa hur mina uppsatser ser ut i skolan ;) Haha.

Exakt, köp ingen fyrtakt, visst de vibrerar mindre, generellt bränslesnålare och långa serviceintervaller, men det är inte värt det, ha kvar din trimmade moppe, du kommer tycka det är roligare eftersom det är en moped och du behöver oroa dig för polisen istället för att ha 1 kilometer på dig för att komma upp i 100 km/h.

Köper du en DT så får du en hoj som är skottsäker, låååååååååånga serviceintervaller, finns reservdelar till den, relativt 'snygg', går bra, strypt som ostrypt(skit rolig ostrypt!!!), som drar mellan 0,35 - 0,7 beroende på körningen, mycket gas och broms i stadstrafik resulterar i högre bensinförbrukning på alla fordon.
[/spoiler]

Okej! Jo jag vet, känner mig extremt kluven när det gäller sånt här, men även t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas ... m?ca=8&w=3 är intressant som fan! Men har en känsla av att jag måste ha en hoj för att köra risketta och risktvå och uppkörning! :(
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 199
Blev medlem: 6 januari 2012, 19:49
Ort: Vikbolandet

Inlägg av rrxen »

p4ck skrev:[spoiler]
p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Det kan jag gärna göra när jag har fått kortet! Jag har inte tagit kortet ännu ju ;)
Haha :$ Skrev detta när jag var nyvaken och skrev snabbare än jag han tänka princip, ber om ursäkt för det ;)

p4ck skrev: Kan helt enkelt ta och länka dig annonsen tycker jag!

http://www.blocket.se/vastmanland/Ktm_1 ... m?ca=8&w=2

Och hur är det med kortet? Om man kuggar uppkörningen, får man pröjsa 1500 och sen pröjsa 1500 för nästa uppkörning? :/
Är det inte kolvbyte efter 50 timmar och man ska inte tumma på det även om man kör lugnt? Har för mig att det var 50 timmar på kolven och som han säger(läs: påstår) att den har gått 60 timmar bara är inget att lita på, 60 timmar kan vara 120 mil eller 500 mil, svårt att säga, jag skulle pruta på den ett par tusenlappar ifall jag skulle ta och köpa den ärligt talat, men hade nog låtit bli och kollat in
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_exc ... 8.htm?ca=8 som finns i Stockholm/Botkyrka, lite dyrare, men går som sagt att pruta, har blivit renoverad förra sommaren(guldvärt i mina ögon), samt tre krökar och alla originaldelar.

Originaldelarna skulle du kunna kränga på Blocket, ifall det finns någon som har fått en väldigt bucklig krök så kan du sälja originalkrök för tex 1000 kronor eller en trimkrök för 1500 kronor etc, plasten osv ifall den är fräsch, så bara där kan du faktiskt spara pengar ifall du väljer att lägga ner lite tid på att sälja delarna du får med..

Japp, kuggar du uppkörningen så får du betala det igen, segt, hände mig p.g.a. idiotiskt misstag som att missa en stoppskylt och köra för fort på vissa ställen när hastigheten sänktes ifrån 70 till 50 sen upp till 70 efter tjugo metrar p.g.a. en utfart ._.

Macko96 skrev:Fan Pod1! Det var ju nästan en hel uppsats!
Men Köp ingen 4takts 125a... På uppkörningen jag hade igår så fick jag en hel landningsbana på mig att komma upp i 90km/t. Kom upp i cirkus pirkus 91km på 889,06m^^ Redigt slö som du kanske fattar. (hela vårgårda flygfält)
Gillar att skriva, gissa hur mina uppsatser ser ut i skolan ;) Haha.

Exakt, köp ingen fyrtakt, visst de vibrerar mindre, generellt bränslesnålare och långa serviceintervaller, men det är inte värt det, ha kvar din trimmade moppe, du kommer tycka det är roligare eftersom det är en moped och du behöver oroa dig för polisen istället för att ha 1 kilometer på dig för att komma upp i 100 km/h.

Köper du en DT så får du en hoj som är skottsäker, låååååååååånga serviceintervaller, finns reservdelar till den, relativt 'snygg', går bra, strypt som ostrypt(skit rolig ostrypt!!!), som drar mellan 0,35 - 0,7 beroende på körningen, mycket gas och broms i stadstrafik resulterar i högre bensinförbrukning på alla fordon.
[/spoiler]

Okej! Jo jag vet, känner mig extremt kluven när det gäller sånt här, men även t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas ... m?ca=8&w=3 är intressant som fan! Men har en känsla av att jag måste ha en hoj för att köra risketta och risktvå och uppkörning! :(
Risketta är en teorilektion på tre timmar så där behöver du ingen hoj, på risktvåan ska man väl inte köra med egen hoj, där får du låna av körskolan, men däremot på uppkörningen får du köra med egen hoj om du vill, annars får du låna av skolan!
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

rrxen skrev:
p4ck skrev:[spoiler]
p0d1 skrev: Haha :$ Skrev detta när jag var nyvaken och skrev snabbare än jag han tänka princip, ber om ursäkt för det ;)

Är det inte kolvbyte efter 50 timmar och man ska inte tumma på det även om man kör lugnt? Har för mig att det var 50 timmar på kolven och som han säger(läs: påstår) att den har gått 60 timmar bara är inget att lita på, 60 timmar kan vara 120 mil eller 500 mil, svårt att säga, jag skulle pruta på den ett par tusenlappar ifall jag skulle ta och köpa den ärligt talat, men hade nog låtit bli och kollat in
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_exc ... 8.htm?ca=8 som finns i Stockholm/Botkyrka, lite dyrare, men går som sagt att pruta, har blivit renoverad förra sommaren(guldvärt i mina ögon), samt tre krökar och alla originaldelar.

Originaldelarna skulle du kunna kränga på Blocket, ifall det finns någon som har fått en väldigt bucklig krök så kan du sälja originalkrök för tex 1000 kronor eller en trimkrök för 1500 kronor etc, plasten osv ifall den är fräsch, så bara där kan du faktiskt spara pengar ifall du väljer att lägga ner lite tid på att sälja delarna du får med..

Japp, kuggar du uppkörningen så får du betala det igen, segt, hände mig p.g.a. idiotiskt misstag som att missa en stoppskylt och köra för fort på vissa ställen när hastigheten sänktes ifrån 70 till 50 sen upp till 70 efter tjugo metrar p.g.a. en utfart ._.

Gillar att skriva, gissa hur mina uppsatser ser ut i skolan ;) Haha.

Exakt, köp ingen fyrtakt, visst de vibrerar mindre, generellt bränslesnålare och långa serviceintervaller, men det är inte värt det, ha kvar din trimmade moppe, du kommer tycka det är roligare eftersom det är en moped och du behöver oroa dig för polisen istället för att ha 1 kilometer på dig för att komma upp i 100 km/h.

Köper du en DT så får du en hoj som är skottsäker, låååååååååånga serviceintervaller, finns reservdelar till den, relativt 'snygg', går bra, strypt som ostrypt(skit rolig ostrypt!!!), som drar mellan 0,35 - 0,7 beroende på körningen, mycket gas och broms i stadstrafik resulterar i högre bensinförbrukning på alla fordon.
[/spoiler]

Okej! Jo jag vet, känner mig extremt kluven när det gäller sånt här, men även t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas ... m?ca=8&w=3 är intressant som fan! Men har en känsla av att jag måste ha en hoj för att köra risketta och risktvå och uppkörning! :(
Risketta är en teorilektion på tre timmar så där behöver du ingen hoj, på risktvåan ska man väl inte köra med egen hoj, där får du låna av körskolan, men däremot på uppkörningen får du köra med egen hoj om du vill, annars får du låna av skolan!
Min polare som försökte ta kortet sa dock att hans körskola inte hade, så han var tvungen att fixa egen, men får höra med körskolorna i närheten om den saken!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 199
Blev medlem: 6 januari 2012, 19:49
Ort: Vikbolandet

Inlägg av rrxen »

p4ck skrev:
rrxen skrev:
p4ck skrev:[spoiler][/spoiler]

Okej! Jo jag vet, känner mig extremt kluven när det gäller sånt här, men även t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas ... m?ca=8&w=3 är intressant som fan! Men har en känsla av att jag måste ha en hoj för att köra risketta och risktvå och uppkörning! :(
Risketta är en teorilektion på tre timmar så där behöver du ingen hoj, på risktvåan ska man väl inte köra med egen hoj, där får du låna av körskolan, men däremot på uppkörningen får du köra med egen hoj om du vill, annars får du låna av skolan!
Min polare som försökte ta kortet sa dock att hans körskola inte hade, så han var tvungen att fixa egen, men får höra med körskolorna i närheten om den saken!
Jaha okej, men du får höra med skolorna om den saken då det tydligen varierar från skola till skola!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

p4ck skrev: Okej! Jo jag vet, känner mig extremt kluven när det gäller sånt här, men även t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas ... m?ca=8&w=3 är intressant som fan! Men har en känsla av att jag måste ha en hoj för att köra risketta och risktvå och uppkörning! :(
Den var fin den med, ärligt talat så skulle du nog kunna få ner den till 21-22.000 kronor ifall du hittar lite skönhetsfel på den, egentligen tycker jag det är fel att pruta på så fina hojar men varför inte..

Risk1an är bara teori, risk2an så får man låna hoj, på en uppkörning kan du hyra ifrån en körskola fast då måste du ta ett par lektioner och ska du köra uppkörningen med den så bör den vara strypt annars kan de neka dig att köra upp..

Verkar konstigt om körskolan inte har en hoj, bara be dom att dra åt helvete och inte komma tillbaks då anser jag ifall de inte kan stå för det när man betalar dyra lektioner.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

p4ck skrev:[spoiler]
p0d1 skrev:
Mattyyy skrev: Det kan jag gärna göra när jag har fått kortet! Jag har inte tagit kortet ännu ju ;)
Haha :$ Skrev detta när jag var nyvaken och skrev snabbare än jag han tänka princip, ber om ursäkt för det ;)

p4ck skrev: Kan helt enkelt ta och länka dig annonsen tycker jag!

http://www.blocket.se/vastmanland/Ktm_1 ... m?ca=8&w=2

Och hur är det med kortet? Om man kuggar uppkörningen, får man pröjsa 1500 och sen pröjsa 1500 för nästa uppkörning? :/
Är det inte kolvbyte efter 50 timmar och man ska inte tumma på det även om man kör lugnt? Har för mig att det var 50 timmar på kolven och som han säger(läs: påstår) att den har gått 60 timmar bara är inget att lita på, 60 timmar kan vara 120 mil eller 500 mil, svårt att säga, jag skulle pruta på den ett par tusenlappar ifall jag skulle ta och köpa den ärligt talat, men hade nog låtit bli och kollat in
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_exc ... 8.htm?ca=8 som finns i Stockholm/Botkyrka, lite dyrare, men går som sagt att pruta, har blivit renoverad förra sommaren(guldvärt i mina ögon), samt tre krökar och alla originaldelar.

Originaldelarna skulle du kunna kränga på Blocket, ifall det finns någon som har fått en väldigt bucklig krök så kan du sälja originalkrök för tex 1000 kronor eller en trimkrök för 1500 kronor etc, plasten osv ifall den är fräsch, så bara där kan du faktiskt spara pengar ifall du väljer att lägga ner lite tid på att sälja delarna du får med..

Japp, kuggar du uppkörningen så får du betala det igen, segt, hände mig p.g.a. idiotiskt misstag som att missa en stoppskylt och köra för fort på vissa ställen när hastigheten sänktes ifrån 70 till 50 sen upp till 70 efter tjugo metrar p.g.a. en utfart ._.

Macko96 skrev:Fan Pod1! Det var ju nästan en hel uppsats!
Men Köp ingen 4takts 125a... På uppkörningen jag hade igår så fick jag en hel landningsbana på mig att komma upp i 90km/t. Kom upp i cirkus pirkus 91km på 889,06m^^ Redigt slö som du kanske fattar. (hela vårgårda flygfält)
Gillar att skriva, gissa hur mina uppsatser ser ut i skolan ;) Haha.


Exakt, köp ingen fyrtakt, visst de vibrerar mindre, generellt bränslesnålare och långa serviceintervaller, men det är inte värt det, ha kvar din trimmade moppe, du kommer tycka det är roligare eftersom det är en moped och du behöver oroa dig för polisen istället för att ha 1 kilometer på dig för att komma upp i 100 km/h.

Köper du en DT så får du en hoj som är skottsäker, låååååååååånga serviceintervaller, finns reservdelar till den, relativt 'snygg', går bra, strypt som ostrypt(skit rolig ostrypt!!!), som drar mellan 0,35 - 0,7 beroende på körningen, mycket gas och broms i stadstrafik resulterar i högre bensinförbrukning på alla fordon.
[/spoiler]

Okej! Jo jag vet, känner mig extremt kluven när det gäller sånt här, men även t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas ... m?ca=8&w=3 är intressant som fan! Men har en känsla av att jag måste ha en hoj för att köra risketta och risktvå och uppkörning! :(
Köp inte den där om du inte har lust att fixa fjädringen på den! Jag har haft kontakt med säljaren (Verkar halvt oseriös) och han sa att det är en ren enduro hoj med sm däck så den är svampig i fjädringen och ganska jobbig att köra i högre farter pga det
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 25 april 2012, 14:53

Inlägg av WRR125 »

Så här mycket snack har det inte vart i denna tråd på år ;)

OfT: Har du fått körkorts tillståndet än mattttyyyyyyyy?
Skriv svar