Jag kan förstå det men samtidigt, vem kommer ärligt talat bry sig? Jag har blivit pickad på att min DT är ful framifrån p.g.a. framskärmen, men det är så kompisar gör och jävlas med varandra bara för att, något man skrattar åt, inget jag bryr mig om längre att de tycker så..Gröngöling skrev:Tycker att offroad-däck med släta sulor ser lite fånigt ut när man jämför med ordentliga SM-fälgar! Samma med grova däck på SM-fälgar... Men när det gäller utseendet på DT:n räcker det med biltemas blinkers och stänka, plus en HP Master lykta för att den ska va riktigt snyggÄr bara förbrukning egentligen som är lite avtändande, menar en GPR125 4T drar hälften så mycket blandad körning...
Jaja, tack för alla tips iallafall
Vad drar en GPR125? Blandad körning är ganska avtändande ord anser jag då det kan betyda att du fiskör i stadstrafik och på landsväg eller ger fullgas i stadstrafik och på landsväg.
DTn drar runt 0,35 om man ska räkna exakt när jag kör på kurviga landsvägar, då ligger jag på cirka 7.000 till 8.000 RPM i genomsnitt i kurvor och så, blir det en lång raksträcka så lägger jag mig på högsta växeln och kör fram dit, och har bättre fart ut genom kurvorna är de fyrtaktare jag har kört med(detta med offroad-däck medans de hade gatdäck).
Så på allvar så är det inte så jävla farligt, man får vad man betalar för också, både i köppris och milpris, du kommer antagligen ha det roligare med en DT än en tråkig och slö fyrtaktare, mina två ören jag skänker till dig..
Edit : Bara för att vi börjar jiddra om bensinförbrukningen så ska jag montera ihop hojen och köra ganska exakt tio mil, dock så kommer det endast vara fiskörning och eco-driving så ska vi se vad Bettan drar..