GasresarN skrev:p0d1 Stor j*vla kram borde du ha! Långa och utföliga svar på både den här tråden och min förra gällande A1 kort. Helt grymt att du orkar lägga ner tiden!

Mina tankar har alltid lutat åt DT då jag är en busare, dock känns det lite halvt då jag vet att det blir ostrypt direkt efter uppkörningen. Med en XR så blir det ju orginal all the way och för engångsskull i mitt liv så slipper man glo i backspegeln efter den blåa faran. Är även ganska inställd på DT125X, dock finns dom i begränsad upplaga här i sverige... borde jag inte snöa in mig så värst på X'en tycker du?
Återigen, stort tack för fint svar!
Varsegod. du har PM btw..

Jag tycker det bara är roligt att kunna hjälpa till, speciellt när man kan tillföra något och inte ge ett halv kasst svar som många andra brukar göra.
DTn blir nog ett bra val faktiskt, fast fundera över vad du vill göra, ska du pendla 20 mil per dag så är en fyrtaktare antagligen bättre då de brukar vibrera mindre och på något sätt kännas skönare att köra längre sträckor.
De två senaste dagarna har jag plöjt 50 mil på kurviga landsvägar, det känns i röven varje kväll och i garaget ser det ut som att jag ber när jag är på alla fyra och ligger ner för det är så skönt att inte sitta.
Ska du köpa ett rör ostrypt eller kapa upp det original då?
För jag kan dock säga dig att köpa rör är faktiskt dyrt, HGS(som är rostfritt) kostar närmare 5.000 kronor har jag för mig, fast HGS är ganska kända för att ha en ketchupeffekt och gött ljud, så det lär väl vara väl investerade pengar, speciellt ifall du kommer ha hojen i två år ungefär.
Ska du köpa ifrån svenska återförsäljare så räkna med en tillverkningstid på fyra till tolv veckor, HGS har 6-12 har jag för mig, vilket är ett par veckor, men samtidigt så får du möjlighet till att träna och lära känna hojen innan du skaffar tio hästar till.
Du behöver inte vara speciellt orolig för polisen på en 125a, då de inte kan bevisa att den är ostrypt, bara för du har ett HGS-rör betyder inte det att den är ostrypt då en strypning följer med(i alla fall HGS), en 125a får gå hur snabbt som helst, men inte ha mer än 11 kw, sen är det få poliser som har MC-kort som skulle kunna få provköra den.
DT125X är en fin hoj, no snack about it tbh, skön att sitta på och är riktigt, riktigt jävla rolig ostrypt, efter ha provkört den så var jag som en 12-åring igen och var bokstavligen hyper "Fan, fan, fan!!! SKA VI BYTA HOJ ELLER?!" "Ostrypt is the shiet!!" halvskrev jag rakt ut(lol)..
Fördelen med DT125X är du har ett tuffare utseende samt att den har SM-däck redan från början medans DT125R har on/offroad däck, min har dock SM-däck bak och on/offroad fram, har inte ens gått 50 mil det bakdäcket, har sjuuuukt bra grepp i det.
Snöa in dig på den hojen du vill ha, jag hade bestämt mig sex månader tidigare att det var en DT125R jag skulle ha, no matter what, åkte 100 mil med släp och köpte den, så inställd var jag.