Tja jag har en Yamaha jog r 07 och bara undrar om de är mitt rör som inte klarar av högre max fart eller om de är min cylinder ligger i 86 på raka med denna setupen
Stage 6 StreetRace 70cc
Stage 6 Pro replica
Stage 6 Black racing 19mm förgasare strl 100 i munstycke
3,7 v vikter
dragen v-ring
Hårdare tryckfjäder/kopplingsfjädrar
Sportluftfilter
Alltså är de cylindern som inte orkar mer eller är de röret som är för dåligt?
LitenMoppePojk skrev:Tja jag har en Yamaha jog r 07 och bara undrar om de är mitt rör som inte klarar av högre max fart eller om de är min cylinder ligger i 86 på raka med denna setupen
Stage 6 StreetRace 70cc
Stage 6 Pro replica
3,7 v vikter
dragen v-ring
Sportluftfilter
Är förgasaren helt rättinställd? För 50cc med proreplica ligger runt 75-80 km/h.
LitenMoppePojk skrev:Tja jag har en Yamaha jog r 07 och bara undrar om de är mitt rör som inte klarar av högre max fart eller om de är min cylinder ligger i 86 på raka med denna setupen
Stage 6 StreetRace 70cc
Stage 6 Pro replica
3,7 v vikter
dragen v-ring
Sportluftfilter
Är förgasaren helt rättinställd? För 50cc med proreplica ligger runt 75-80 km/h.
Stage 6 StreetRace 70cc
Stage 6 Pro replica
3,7 v vikter
dragen v-ring
Sportluftfilter
Det ska inte vara något fel på röret/cylindern. Möjligtvis att röret är igensotat. Jag skulle tipsa dig om att skaffa ett par tyngre vikter!
Ah får nog köpa en ny drivrem också denna såg lite sleten ut ... De enda jag har hört är att Pro replica är ett bra rör för den som gör orginal och inte 70cc men ajja
Det ska inte vara något fel på röret/cylindern. Möjligtvis att röret är igensotat. Jag skulle tipsa dig om att skaffa ett par tyngre vikter!
Ah får nog köpa en ny drivrem också denna såg lite sleten ut ... De enda jag har hört är att Pro replica är ett bra rör för den som gör orginal och inte 70cc men ajja
bättre rör finns självklart, t.ex. c16, r1200 men är svindyrt å ovärt att slösa pengar på sådant, det är säkert bara dina vikter som är fel! eller vettefan jag går å lägga mig ist