Baotian el start problem

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Mackan93:an
Elmoped

Baotian el start problem

Inlägg av Mackan93:an »

Tjena, nu har jag fått problem med min moppe igen :(

Denna gången är det el starten.
Igår så test körde jag moppen efter jag hade bytt startmotor och den funkar galant, så idag bytte jag kopplings fjädrar och skulle testa kör och det var då detta hände :(

Jag vet faktiskt inte vad som händer, jag har försökt felsökt allt.
Jag till och med försökte med att lossa remskivan så att den var så "hårt" tilldragen så att det skulle bli lättare att dra runt skivan. Jag ladda också batteriet (lät inte som att startmotorn var svag fast jag är lite desperant :S )

Det är lite konstigt att den pajar där, därför att jag har nyligen bytt:

- Remskiva
- Bendixdrev
- Startmotorn

Jag har ingen kick just nu (Skulle ta bort rost och råkade ta bort lite förmycket material) så kicken är inte ivägen allafal.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FFSihkjCjjk[/youtube]
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

så va min polares moppe också, men testa o ladda batteriet fullt, o sedan spänna på 12v o jordningsladden HÅRT på batteriet med kabelskorna(va ett fel på min polares) annars eventuellt knippsa av de gamla o sätt dit nya, de e något med att dem börjar förfalla inuti med åren (syftar på kabelskorna)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Elmoped

Piitus96 skrev:så va min polares moppe också, men testa o ladda batteriet fullt, o sedan spänna på 12v o jordningsladden HÅRT på batteriet med kabelskorna(va ett fel på min polares) annars eventuellt knippsa av de gamla o sätt dit nya, de e något med att dem börjar förfalla inuti med åren (syftar på kabelskorna)
Tack, fast det är inget fel på batteriet startmotorn funkar bra :) Jag har haft el problem förut så jag vet hur det låter :)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

du vet väl att startmotorn på Baotian behöver inte visa symptom fastän de e ett kasst batteri?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Elmoped

Piitus96 skrev:du vet väl att startmotorn på Baotian behöver inte visa symptom fastän de e ett kasst batteri?
Startmotorn är ny och den snurrar fint, jag köpte den förigår och batteriet är nyladdat som jag har skrivit..
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

jo, men sitter batteriet på med kabelskorna hårt spända, samt så att de nt e böjda o får dålig kontakt? sa vare för min polare de också :/

Elmoped

Piitus96 skrev:jo, men sitter batteriet på med kabelskorna hårt spända, samt så att de nt e böjda o får dålig kontakt? sa vare för min polare de också :/
Jag är 100 på att det är inte är batteries fel :)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

vi snackar om baotian mackan.... min polares lätt likadant som din, o då va de batteriet samt kabelskorna som spökade...

Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

tycker det låter som att den inte greppar? ta bort startmotorn å kolla å sätt tillbaka igen!
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Elmoped

stunt 4 life skrev:tycker det låter som att den inte greppar? ta bort startmotorn å kolla å sätt tillbaka igen!
Den funka igår, felet som jag hade förut var att den inte greppa och då fixade jag det genom att byta startmotor.
Jag håller tummarna på att det är inte det igen :(
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Fungerar drevet som ska slås ut? skruva på båda sidorna och se om den slår ut :D

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Elmoped

TheGrimReaper skrev:Fungerar drevet som ska slås ut? skruva på båda sidorna och se om den slår ut :D
Drevet funkar fint ^^ Har testat det förut
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

fixa kickarmen å tästa
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Elmoped

stunt 4 life skrev:fixa kickarmen å tästa
Då får jag köpa ny variatorkåpa, pinnen som man sätter på fjädern till kicken trasig :(
Elmoped

Funkar!

Det var några muttrar som var lösa på startmotorn :)

TACK ÄNDÅ!
Skriv svar