Stalker/polini sport kunnigKOLLA HIT :D

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Diddan
Varnad

Stalker/polini sport kunnigKOLLA HIT :D

Inlägg av Diddan »

Tjenare jag skulle behöva lite hjälp angående min setup, om du kan mycket om stalker elr polini sport svara gäärna :)!! men bara om du vet vad du snackar oim;) B'tw jag vill börja stunta så om du kan hjälpa mig med setup tips, tipsa för en stunt setup med bra acc :)
Just nu går moppen inte spec bra, min setup atm
Polini Sport 70cc
17.5mm förgasare
Urpluggat + inget blindrör
alla pluggar borta (tror jag)
+30% hårdare tryckfjäder
4.5 och 5.5g vikter blandat
orginal huvudmunstycke 72, just nu 78 (har sats 80-102)
tänstift BR9ES, startar alltid på första, andra elr tredje kicken.
Nu är det så att moppen går ganska dåligt, jag undrar vad som kan vara felet, när moppen stått 3+ timmar så accar den grymt typ 10 meter sen gåren dåligt tills den e varm, sen så accar den inte bra, den börjaar segt i några meter sen drar den iväg snabbare men inte bra drag (denn accar inte jämt), kan det bero på munstycket? eller måste jag skaffa hårdare tryck/kopplingfjädrar? Edit, den accade bättre med min 50cc så den går inte som den ska, har bytt till membranen som följde med cylindern också! Snälla om du är kunnig hjälp mig :D Undrar också om det är värt med typ en speed control variator och en 3g for race koppling:)
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robbe »

För tok litet munstycke! Kör du med burk eller sportluft filter?
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

Robbe skrev:För tok litet munstycke! Kör du med burk eller sportluft filter?
burk:) konstigt för jag testade ett yasuni r typ med munstycke 80, hade gasres gick som satan, körde en hel kväll men dagen efter gick den som min gör nu, seg först sen lite bättre :/
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robbe »

Diddan skrev:
burk:) konstigt för jag testade ett yasuni r typ med munstycke 80, hade gasres gick som satan, körde en hel kväll men dagen efter gick den som min gör nu, seg först sen lite bättre :/
på min typhoon har jag 76 i munstycke, kör med burk, samt helt urpluggat rör, (50cc) dock har jag 12 mm förgasare men men 80 munstycke för en moppe med 70 och på en dellorto förgasare är tok för lite enligt mig.

Min kompis har en stalker med, han har 70 malossi sport, zx rör, sportluft filter och han har 140 i munstycke (17,5 dellorto) han bytte upp sig från 120 till 140 när han monterade 70 cylindern
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

Robbe skrev:
Diddan skrev:
på min typhoon har jag 76 i munstycke, kör med burk, samt helt urpluggat rör, (50cc) dock har jag 12 mm förgasare men men 80 munstycke för en moppe med 70 och på en dellorto förgasare är tok för lite enligt mig.

Min kompis har en stalker med, han har 70 malossi sport, zx rör, sportluft filter och han har 140 i munstycke (17,5 dellorto) han bytte upp sig från 120 till 140 när han monterade 70 cylindern
okej, har fått tips om att testa typ 95 +-+ med min setup iaf, tror du att allt beror på munstycket för mig just nu :)?
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robbe »

Diddan skrev:
Robbe skrev:
Diddan skrev:burk:) konstigt för jag testade ett yasuni r typ med munstycke 80, hade gasres gick som satan, körde en hel kväll men dagen efter gick den som min gör nu, seg först sen lite bättre :/

okej, har fått tips om att testa typ 95 +-+ med min setup iaf, tror du att allt beror på munstycket för mig just nu
:)?
testa släng i lättare vikter för jag har 5,5 grams vikter i min nu med original cylinder och urpluggat rör. Eventuellt kan du byta kopplings fjädrar, ifall du ska köpa kopplingsfjädrar är dessa bra att ha http://twostroke.se/product.asp?product=6576 :)
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Oftast om dom går sämmre när mopeden blir varm är för att munstycket är för stort. Kolla tändstiftet och se vilken färg det är!
Helt Räser
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

AndreWidestedt skrev:Oftast om dom går sämmre när mopeden blir varm är för att munstycket är för stort. Kolla tändstiftet och se vilken färg det är!
äre inte för att det är för litet, för när den e kall slår autochoken igång och då får den så mkt soppa den bbehöver, när den stängs av fåren för lite, för litet :)?
Skriv svar