Dator Hjälp! Tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Dator Hjälp! Tråden

Inlägg av KoNG »

I den här trådan kan ni ställa alla möjliga frågor angående datorer, allt från program till virus problem!

Var inte blyga nu fråga på!

// KoNG
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

vilket är det bästa virus programet?
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
keeway:P
Svårstartad skrothög

Inlägg av keeway:P »

panda eller norton tycker jag är dte bästa antivirus pogrammet :)
Andreasmeee
Elmoped

kaspersky!

Inlägg av Andreasmeee »

neeh kaspersky äger norton och panda segar datorn asssset.
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

Jag använder avast, tycket att det är bra om man bara har en vanlig hemma dator och det är lätt att förstå.
Bra att det är svenska också = )
// Tulken
ossi303
Svårstartad skrothög

Inlägg av ossi303 »

ja har norton och har nästan alltid haft det hade telia förut tyckte telia var bra men byte till norton för pappa börja sälja d på jobbet:D
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

det finns en hel del virus programm, tycker maska försöka hitta ett så bra som möjligt, helst ska de ju vara ett som man kan ställa in säkerheten på så att det inte är för känsligt:P
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Norton, kaw, Panda, alla dom program är bra på sin del, fast dom båda segar ner datorn, samt krånglar när man ska ta bort dom ;)

Vill ni har ngt som är lätt och står emot det mesta ska ni ladda ner zone alarm ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

enligt mig finns det 2st bra virus program om min favorit är kaspersky seger inte datorn om man inte scannar men den ligger alltid där och skyddar utan att man märker det tar bort nästan alla virus åsså har vi ju nod32 som segar ner systeme ganska mycket men du kan skydda dig mot de flesta virus men enligt mig e kaspersky bäst !
Andreasmeee
Elmoped

Inlägg av Andreasmeee »

fax110 skrev:enligt mig finns det 2st bra virus program om min favorit är kaspersky seger inte datorn om man inte scannar men den ligger alltid där och skyddar utan att man märker det tar bort nästan alla virus åsså har vi ju nod32 som segar ner systeme ganska mycket men du kan skydda dig mot de flesta virus men enligt mig e kaspersky bäst !
håller med kaspersky äger fett
Användarens profilbild
LillaMannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av LillaMannen »

Ibland när jag har mycket progam uppe, så kan min dator börja "pipa" och vet inte vad det är för fel :S
Busungen är min pojk ! <33
Foozoo
Elmoped

Inlägg av Foozoo »

kaspersky är det som gäller!, det är ett av de virusprogram som tar nästan allt. och som sagt det segar inte ner datorn så mkt.
Användarens profilbild
Beta_rr04
Svårstartad skrothög

Inlägg av Beta_rr04 »

Jag har ett ganska stort problem med min dator. När jag har mitt trådlösa internet så efter en stund "fryser" hela datorn fast. musiken bara drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr typ o klockan stanar o musen går inte o röra. alt ctrl o del funkar inte heller så jag får dra ut strömsladden. skitjobbigt att jag måste starta om datorn efter en kvart hela tiden.... o när jag sedan startar datorn kommer denna upp:

Bild
Bild
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Jag använder antivir..Funkar jätte bra för mig! Men Norton ska kanske göra ett nytt som är inte segar ner och är lätt förståligt. Nått för alla gamers!
Senast redigerad av Rieju_RRX den 16 juni 2008, 23:01, redigerad totalt 1 gånger.
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Beta_rr04 skrev:Jag har ett ganska stort problem med min dator. När jag har mitt trådlösa internet så efter en stund "fryser" hela datorn fast. musiken bara drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr typ o klockan stanar o musen går inte o röra. alt ctrl o del funkar inte heller så jag får dra ut strömsladden. skitjobbigt att jag måste starta om datorn efter en kvart hela tiden.... o när jag sedan startar datorn kommer denna upp:

Bild
Bild
Det kan vara trojan. Du får nog installera om datorn
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Haft exakt samma problem men bara då jag använt trådlöst, så drog en kabel genom taket upp på övervåningen istället.

LillaMannen; Din dator blir överhättad, testa damsuga fläkten och ställa den på en friare yta så ska det nog lösa sig.
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

LillaMannen skrev:Ibland när jag har mycket progam uppe, så kan min dator börja "pipa" och vet inte vad det är för fel :S
Det är ett varningssystem som du har. Din dator är inställd på någon temp t ex 75 grader. Så när den kommer upp i 75 grader så piper den. Men du kan höja den tempen genom ett program. Och så kan du ta bort så de inte piper heller.
Dpz
Elmoped

Inlägg av Dpz »

nord32 är det bästa programmet i test och segar inte ner datorn.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Rieju_RRX skrev:
LillaMannen skrev:Ibland när jag har mycket progam uppe, så kan min dator börja "pipa" och vet inte vad det är för fel :S
Det är ett varningssystem som du har. Din dator är inställd på någon temp t ex 75 grader. Så när den kommer upp i 75 grader så piper den. Men du kan höja den tempen genom ett program. Och så kan du ta bort så de inte piper heller.
Som han säger, datorn blir typ överhettad!
Bild
Ziprider
Elmoped

Inlägg av Ziprider »

Jag andvänder Avg det funkar perfekt ;)
Stuntriding is not a sport, it's a lifestyle.

Rip DooD
Användarens profilbild
LillaMannen
Svårstartad skrothög

Inlägg av LillaMannen »

Rieju_RRX skrev:
vad heter programmet? :D
Busungen är min pojk ! <33
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

LillaMannen skrev:
Rieju_RRX skrev:
vad heter programmet? :D
EasyTune5Pro.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Ziprider skrev:Jag andvänder Avg det funkar perfekt ;)
tror du ja :) söker du med ett bättre hittar du 10 virus :D
Tillhör mille!
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Du kan ta bort Trojaner genom program du behöver inte instllera om datorn för det

För dig som datorn fryser sig, så Blir datorn för varm.

För er som vill ha koll på fläkten RPM och datorn temp. Så rekommendera jag Speedfan då du kan ställa in fläkten RPM ;)

// KoNG

FÖR ER SOM VILL VETA OM NI HAR NÅGRA TROJANER I ERA DATORER GÖR DETT!

Ladda ner Hijtack-this [url]http://www.filehippo.com/

-Installera det
- Öppna programet och kör DO A SYSTEM SCAN AND SAVE LOG FILE
- När sökningen är klar så letar du upp log filen
- Ladda upp den på någon sida så jag kan få tag på text filen

Eller skicka innehållet i text filen till mig via PM, Så kollar jag upp om ni har ngt i eran dator 8)
Senast redigerad av KoNG den 17 juni 2008, 19:09, redigerad totalt 2 gång.
LUGNARAAAJ

EVO-Projekt
Användarens profilbild
Beta_rr04
Svårstartad skrothög

Inlägg av Beta_rr04 »

Moddad skrev:Haft exakt samma problem men bara då jag använt trådlöst, så drog en kabel genom taket upp på övervåningen istället.
Precis samma för mig, bara med det trådlösa, kopplar jag via kabel går det kanon. Men vill veta vrf den gör så:/

O kong, den blir inte för varm;)
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Beta_rr04 skrev:
Moddad skrev:Haft exakt samma problem men bara då jag använt trådlöst, så drog en kabel genom taket upp på övervåningen istället.
Precis samma för mig, bara med det trådlösa, kopplar jag via kabel går det kanon. Men vill veta vrf den gör så:/

O kong, den blir inte för varm;)
Jaha "ANIWZCS2 Service Launcher" Är en drivrutin för D-Link som jag förmodar att du har, testa med att uppdatera dina drivrunter på deras hemsida, sen är det klart :D
LUGNARAAAJ

EVO-Projekt
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

hur kollar man tempen på datan :roll:
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

mt5a_stunt skrev:hur kollar man tempen på datan :roll:
Ladda ner Speedfan ;)
LUGNARAAAJ

EVO-Projekt
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Martinsson »

Nån som kan länka ett ställe där dom säljer asus K8N moderkort

Hittar bara massa uppgraderade verasioner te K8N-DL osv

JAg är asså ute efter ett moderkort som endast heter asus K8N
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Martinsson skrev:Nån som kan länka ett ställe där dom säljer asus K8N moderkort

Hittar bara massa uppgraderade verasioner te K8N-DL osv

JAg är asså ute efter ett moderkort som endast heter asus K8N
Det tillverkas inte längre i med det att det tillverkas nya modeller nu, så det enda du kan göra är isf att leta på blocket efter begagnat ;)
LUGNARAAAJ

EVO-Projekt
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

Hejsan, har ett liten fråga om bränning,
Jag har säsong 3 av simpsons, men när jag ska bränna som vanligt nero så får man bara plats med ca,4st avsnitt,
Finns det något programm som för minskar avsnitten auotomatiskt eller något? så att man får in fler? :roll:

// Tulken
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

tulken skrev:Hejsan, har ett liten fråga om bränning,
Jag har säsong 3 av simpsons, men när jag ska bränna som vanligt nero så får man bara plats med ca,4st avsnitt,
Finns det något programm som för minskar avsnitten auotomatiskt eller något? så att man får in fler? :roll:

// Tulken
Vad är de för skiva?

Hur stort är ett avsnitt?
Bild
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

Jag vet uinte vad skivorna heter, men det är sånna med 4,7gig på.
Ett avsnitt är ungefär 200mb, Men när jag läggen in dom i nero vison, som ja bränner i så tar 4st avsnitt all plats på hela skivan,
Finns det inget sätt så att man kan få plats med mer avsnitt på en skiva?
:roll:
// Tulken
Användarens profilbild
Ch-racer
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ch-racer »

tulken skrev:Jag vet uinte vad skivorna heter, men det är sånna med 4,7gig på.
Ett avsnitt är ungefär 200mb, Men när jag läggen in dom i nero vison, som ja bränner i så tar 4st avsnitt all plats på hela skivan,
Finns det inget sätt så att man kan få plats med mer avsnitt på en skiva?
:roll:
// Tulken
förminska filmerna har inget bra program men det kanske någonannan har??
Tjena de e jag TSRs egna Ch-racer
The One And The Only
Bild

Ch racing WSM80 -05
Användarens profilbild
tulken
Svårstartad skrothög

Inlägg av tulken »

Jag har för mej att dte ska finnas något programm som man kan göra det i, om någon vet vilket det är kan väll skriva det här :wink:

// Tulken
Skriv svar