I den här trådan kan ni ställa alla möjliga frågor angående datorer, allt från program till virus problem!
Var inte blyga nu fråga på!
// KoNG
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
det finns en hel del virus programm, tycker maska försöka hitta ett så bra som möjligt, helst ska de ju vara ett som man kan ställa in säkerheten på så att det inte är för känsligt:P
Norton, kaw, Panda, alla dom program är bra på sin del, fast dom båda segar ner datorn, samt krånglar när man ska ta bort dom
Vill ni har ngt som är lätt och står emot det mesta ska ni ladda ner zone alarm
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
enligt mig finns det 2st bra virus program om min favorit är kaspersky seger inte datorn om man inte scannar men den ligger alltid där och skyddar utan att man märker det tar bort nästan alla virus åsså har vi ju nod32 som segar ner systeme ganska mycket men du kan skydda dig mot de flesta virus men enligt mig e kaspersky bäst !
fax110 skrev:enligt mig finns det 2st bra virus program om min favorit är kaspersky seger inte datorn om man inte scannar men den ligger alltid där och skyddar utan att man märker det tar bort nästan alla virus åsså har vi ju nod32 som segar ner systeme ganska mycket men du kan skydda dig mot de flesta virus men enligt mig e kaspersky bäst !
Jag har ett ganska stort problem med min dator. När jag har mitt trådlösa internet så efter en stund "fryser" hela datorn fast. musiken bara drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr typ o klockan stanar o musen går inte o röra. alt ctrl o del funkar inte heller så jag får dra ut strömsladden. skitjobbigt att jag måste starta om datorn efter en kvart hela tiden.... o när jag sedan startar datorn kommer denna upp:
Jag använder antivir..Funkar jätte bra för mig! Men Norton ska kanske göra ett nytt som är inte segar ner och är lätt förståligt. Nått för alla gamers!
Senast redigerad av Rieju_RRX den 16 juni 2008, 23:01, redigerad totalt 1 gånger.
Beta_rr04 skrev:Jag har ett ganska stort problem med min dator. När jag har mitt trådlösa internet så efter en stund "fryser" hela datorn fast. musiken bara drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr typ o klockan stanar o musen går inte o röra. alt ctrl o del funkar inte heller så jag får dra ut strömsladden. skitjobbigt att jag måste starta om datorn efter en kvart hela tiden.... o när jag sedan startar datorn kommer denna upp:
Det kan vara trojan. Du får nog installera om datorn
LillaMannen skrev:Ibland när jag har mycket progam uppe, så kan min dator börja "pipa" och vet inte vad det är för fel :S
Det är ett varningssystem som du har. Din dator är inställd på någon temp t ex 75 grader. Så när den kommer upp i 75 grader så piper den. Men du kan höja den tempen genom ett program. Och så kan du ta bort så de inte piper heller.
LillaMannen skrev:Ibland när jag har mycket progam uppe, så kan min dator börja "pipa" och vet inte vad det är för fel :S
Det är ett varningssystem som du har. Din dator är inställd på någon temp t ex 75 grader. Så när den kommer upp i 75 grader så piper den. Men du kan höja den tempen genom ett program. Och så kan du ta bort så de inte piper heller.
-Installera det
- Öppna programet och kör DO A SYSTEM SCAN AND SAVE LOG FILE
- När sökningen är klar så letar du upp log filen
- Ladda upp den på någon sida så jag kan få tag på text filen
Eller skicka innehållet i text filen till mig via PM, Så kollar jag upp om ni har ngt i eran dator
Senast redigerad av KoNG den 17 juni 2008, 19:09, redigerad totalt 2 gång.
LUGNARAAAJ
Moddad skrev:Haft exakt samma problem men bara då jag använt trådlöst, så drog en kabel genom taket upp på övervåningen istället.
Precis samma för mig, bara med det trådlösa, kopplar jag via kabel går det kanon. Men vill veta vrf den gör så:/
O kong, den blir inte för varm;)
Jaha "ANIWZCS2 Service Launcher" Är en drivrutin för D-Link som jag förmodar att du har, testa med att uppdatera dina drivrunter på deras hemsida, sen är det klart
LUGNARAAAJ
Martinsson skrev:Nån som kan länka ett ställe där dom säljer asus K8N moderkort
Hittar bara massa uppgraderade verasioner te K8N-DL osv
JAg är asså ute efter ett moderkort som endast heter asus K8N
Det tillverkas inte längre i med det att det tillverkas nya modeller nu, så det enda du kan göra är isf att leta på blocket efter begagnat
LUGNARAAAJ
Hejsan, har ett liten fråga om bränning,
Jag har säsong 3 av simpsons, men när jag ska bränna som vanligt nero så får man bara plats med ca,4st avsnitt,
Finns det något programm som för minskar avsnitten auotomatiskt eller något? så att man får in fler?
tulken skrev:Hejsan, har ett liten fråga om bränning,
Jag har säsong 3 av simpsons, men när jag ska bränna som vanligt nero så får man bara plats med ca,4st avsnitt,
Finns det något programm som för minskar avsnitten auotomatiskt eller något? så att man får in fler?
Jag vet uinte vad skivorna heter, men det är sånna med 4,7gig på.
Ett avsnitt är ungefär 200mb, Men när jag läggen in dom i nero vison, som ja bränner i så tar 4st avsnitt all plats på hela skivan,
Finns det inget sätt så att man kan få plats med mer avsnitt på en skiva?
// Tulken
tulken skrev:Jag vet uinte vad skivorna heter, men det är sånna med 4,7gig på.
Ett avsnitt är ungefär 200mb, Men när jag läggen in dom i nero vison, som ja bränner i så tar 4st avsnitt all plats på hela skivan,
Finns det inget sätt så att man kan få plats med mer avsnitt på en skiva?
// Tulken
förminska filmerna har inget bra program men det kanske någonannan har??
Tjena de e jag TSRs egna Ch-racer
The One And The Only