Mindre jobb om du slipar med finare men själv då jag polerar så polerar jag först med en vinkelslip med polerings skiva sedan bara 2000 + 1 varv autosol har ingen bild men glänser som fan.
Men ditt rör är chromat från början så de är lite annat än att polera styren osv
Victorh skrev:Mindre jobb om du slipar med finare men själv då jag polerar så polerar jag först med en vinkelslip med polerings skiva sedan bara 2000 + 1 varv autosol har ingen bild men glänser som fan.
Men ditt rör är chromat från början så de är lite annat än att polera styren osv
och det jag skrev var att han skulle polera hans rör som är likadant som mitt? och håller fortfarande fast att det bara är onödigt över 1000, för om du kör väldigt noga med autosol/polervax så är det inga repor kvar, om du inte fuskat med dom tidigare slippapprena!
Victorh skrev:Mindre jobb om du slipar med finare men själv då jag polerar så polerar jag först med en vinkelslip med polerings skiva sedan bara 2000 + 1 varv autosol har ingen bild men glänser som fan.
Men ditt rör är chromat från början så de är lite annat än att polera styren osv
och det jag skrev var att han skulle polera hans rör som är likadant som mitt? och håller fortfarande fast att det bara är onödigt över 1000, för om du kör väldigt noga med autosol/polervax så är det inga repor kvar, om du inte fuskat med dom tidigare slippapprena!
Med 2000 glänser de utan autosol och skall vi punktknulla polera med 6000 lär autosol skråma de men skall prova polervax också om de tar bort mera skråmor än autosol
yes det gör det, dock så har jag tre olika. första är lite grövre och gör pyttesmå repor när du slipat med 1000 så den använder jag inte så mycket, efter det så har jag en som är medel och får upp glansen riktigt bra och tar bort alla repor från den grövre och efter det så har jag en som heter "supergläns" och den är verkligen suverän! får riktigt bra glans och inga repor kvar
anton96 skrev:Victorh har du ens polerat något med så fint papper? körde med det på min broms på drdn, blev ingen skillnad med 1500 mot 1000. Inget du ser iaf
anton96 skrev:Victorh har du ens polerat något med så fint papper? körde med det på min broms på drdn, blev ingen skillnad med 1500 mot 1000. Inget du ser iaf
Oh!, Ett litet kap trots allt, dock utan fälgar m.m
Men ser faktiskt rätt så bra ut:) Fortsätt så här!, som några andra har sagt, en liten utmaning, alltid lika roligt:)
ET.sm skrev:Oh!, Ett litet kap trots allt, dock utan fälgar m.m
Men ser faktiskt rätt så bra ut:) Fortsätt så här!, som några andra har sagt, en liten utmaning, alltid lika roligt:)
tack skall bevisa för farsan att det vist går att fixa då han inte tror det
anton96 skrev:Victorh har du ens polerat något med så fint papper? körde med det på min broms på drdn, blev ingen skillnad med 1500 mot 1000. Inget du ser iaf
det har stor skillnad... och det hjälper inte om du hoppar från 100-1500 du måste använda 1200 iaf emellan... fan vad folk fuskar när de polerar.... Fint projekt annars!
Eftersom du antagligen ska modda om KTM-kåpor så måste du fixa fästerna right? Har du lust att göra en bra beskrivning med mycket bilder hur man gör det?
Riktigt fett, blir ju lita taggad på att köpa en extra moppe o bygga upp från grunden igen när man ser dehär. Får väl kanske bygga klart betan först....