Få dina föräldrar att stå på försäkringen ifall du inte bor ute på landet.
Skulle jag stå på min DT125R skull det ha gått på halv/hel 20.000 kronir, bor visserligen i Södertälje men i alla fall, med pappa som står på den(48 år) så kostar det knappt 8.000 hel/hel..
Nej, Yamaha är känd för att vara slitstark som ett jävla svin, kolv rekommenderas att bytas efter 2000 mil, men finns fullt med idioter som fortfarande kör med kolvar som har gått över 2800 mil, bara att kolla på Youtube så ser du fult med filmer där DT125or pressas, allt från stadskörning till extrem terräng ;ä
Mascot Motors säljer reservdelar bland annat till Yamaha, har köpt packboxar, dustsealers och sådant småskit därifrån utan problem, upplever dom dock dyra men de erbjuder väldigt bra hjälp.
Man brukar få uppge sitt reg.nummer så får man en sprängskiss skickad till sig där man kan sitta och plocka ut delar med artikel numret, eller använda den när man mekar(skit bra).
http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... 125-or-m-m
Älskar min DT verkligen, även om den har lite skavanker från skogskörningen så är den fortfarande grymt fin
Edit :
boomblaster skrev:mitt A1 kort kostade mig mellan 5 och 6 tusen, jag gjorde i princip allt privat förutom 1 körlektion för att veta vad jag behövde träna på, att köra moppe och köra lätt mc (som uppkörningsgubben vill att man ska) är två helt skillda grejer egentligen.
ska du ha en laglig 125a som är strypt osv. så bör du satsa på en 4T som har cirka 15hk orginal ist för en nedstrypt 2takt.
Mitt kostade närmare nio tusen, tog teorilektioner och körlektioner, teorin mest för att mamma ville det men men..
Varför ska man inte köra en tvåtaktare strypt? Min DT är strypt, har provkört flertal olikare fyrtaktare, min är bättre på alla möjliga vis, från acceleration till att få upp den på gas bara, ingen balanspunkt men får i alla fall upp den 40-50 centimeter kanske vilket jag inte fått med någon fyrtaktare jag har prövat, enda nackdelen med den strypt jag kan tänka mig är att den är.. slö i toppfarten, runt 110 kommer den upp i, 120 om jag pressar den.