Nu ska jag sälja moppen och köpa mig en dator istället. Och min brors polare säger att han bygger den åt mig, så jag undrar vad ska man ha för grafikkort, processor m.m om ni vill så får ni gärna länka allt som man borde ha inkl chassi fläktar osv... Man ska kunna spela Bf3 på högsta grafiken. Den får kosta mellan 10 000-15 000
Här nedanför har du en fin setup för gaming. Burken klarar av att driva LoL WoW och Bf3 samtidgt på högsta grafik.
Musen är perfekt för gaming
Skärmen är hyfsat stor men mindre ska du inte ha
Tagentbordet är skönt att använda dock inga extra funktioner som många nya har
Simon-2012 skrev:Här nedanför har du en fin setup för gaming. Burken klarar av att driva LoL WoW och Bf3 samtidgt på högsta grafik.
Kan säga att du inte kommer klara BF3 på ultra med dendär datorn. Och så har du plockat med ganska overkill skärm och onödigt dyrt tangentbord och mus..
Kan försöka plocka ihop en dator åt dig på inet, men först måste jag veta om du ska ha med skärm, tangentbord, mus och operativsystem?
Jag lackar fan på folk som säger att dom maxar BF3 med ett 560ti.
Man behöver minst 1.5GB vRAM!
Med ett 560ti @ ultra 1080p så får du kanske 20fps om du inte kollar ner i marken. Jag har själv 2st 6850 vilket är typ 5-10% bättre än GTX580 och det går ej att spela ultra!
Simon-2012 skrev:Här nedanför har du en fin setup för gaming. Burken klarar av att driva LoL WoW och Bf3 samtidgt på högsta grafik.
Kan säga att du inte kommer klara BF3 på ultra med dendär datorn. Och så har du plockat med ganska overkill skärm och onödigt dyrt tangentbord och mus..
Kan försöka plocka ihop en dator åt dig på inet, men först måste jag veta om du ska ha med skärm, tangentbord, mus och operativsystem?
Skärm har jag, men vet redan vilken mus och tangentbord jag ska ha
Razer Deathadder och Logitech G19. Datorn ska kunna maxxa all!
juckeyy skrev:Jag lackar fan på folk som säger att dom maxar BF3 med ett 560ti.
Med ett 560ti @ ultra 1080p så får du kanske 20fps om du inte kollar ner i marken. Jag har själv 2st 6850 vilket är typ 5-10% bättre än GTX580 och det går ej att spela ultra!
Det går hur bra som hällst att maxa Bf3 med ett gigabyte gtx 560 och i7 2600k. Brosan har de. Själv har jag ett ati radeon hd 6850 och i5 2300 och ja maxar oxå bf3, dock något instabilt men helt acceptabelt!
Det går hur bra som hällst att maxa Bf3 med ett gigabyte gtx 560 och i7 2600k. Brosan har de. Själv har jag ett ati radeon hd 6850 och i5 2300 och ja maxar oxå bf3, dock något instabilt men helt acceptabelt!
Enligt swec får ett 560 ti högst 27 fps på ultra i 1920x1080 så sluta ljug. Källa på det http://www.sweclockers.com/artikel/1465 ... 4#pagehead Jag har ett 6870 och en i5 2500 och jag kan spela på medium utan lagg, inte high OCH INTE ULTRA....
Största anledningen till att ett 560 graff inte klarar av bf3 på ultra med bra fps är att att det har för lite Vram. Själv kör jag på ett 6950 2gb som är rätt så rejälare än ett 560ti med i5 2500k och maxar bf3 med 40-45fps
Vad du än gör, köp en deathadder! Skönaste musen och den tål mina rage, så tro fan att den håller! Finns ju maaaassor trådar om detta på fragbite.se så gå in där o kolla, du kommer hitta det!
Mm deathaddern, bra mycket bättre än mamban då den är billigare och du betalar inte för något extra som att ha den trådlös då man ända sitter vid datorn då man spelar så varför ska det då vara trådlöst?
Enligt swec får ett 560 ti högst 27 fps på ultra i 1920x1080 så sluta ljug. Källa på det http://www.sweclockers.com/artikel/1465 ... 4#pagehead Jag har ett 6870 och en i5 2500 och jag kan spela på medium utan lagg, inte high OCH INTE ULTRA....
För klara då varför det går! XD
Vad ska ja tjäna på att ljuga? Är inget jävla troll. XD Eller fasen de flesta här är troll... Men nu skiter ja i det och ja skiter i er för ja kör på ultra och jag är nöjd. Inget mer off-topic nu.
Jimmye skrev:
Vad ska ja tjäna på att ljuga? Är inget jävla troll. XD Eller fasen de flesta här är troll... Men nu skiter ja i det och ja skiter i er för ja kör på ultra och jag är nöjd. Inget mer off-topic nu.
Din skärm är inte full HD?
GTX 480 1,5 GB som jag har i min burk tycker jag knappt klarar high. Så ni bör allt ställa lite krav på er upplevelse.
SickRazer skrev:Största anledningen till att ett 560 graff inte klarar av bf3 på ultra med bra fps är att att det har för lite Vram. Själv kör jag på ett 6950 2gb som är rätt så rejälare än ett 560ti med i5 2500k och maxar bf3 med 40-45fps
Hemaa skrev:
GTX 480 1,5 GB som jag har i min burk tycker jag knappt klarar high. Så ni bör allt ställa lite krav på er upplevelse.
Min pallar med ultra och high dock med buggar inget lagg som gör det jobbigt direkt om man inte är kräsen. Ska ja dock ha bugg och laggfritt så måste ja köra hälften på high och hälften på medium. Och nej har inte full hd skärm har en hd ready.
Jimmye skrev:
Min pallar med ultra och high dock med buggar inget lagg som gör det jobbigt direkt om man inte är kräsen. Ska ja dock ha bugg och laggfritt så måste ja köra hälften på high och hälften på medium. Och nej har inte full hd skärm har en hd ready.
BF3 i Ultra med 1366 x 768= HD ready upplösning.
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
BF3 i Ultra med 1366 x 768= HD ready upplösning.
Han menar helt enkelt att han kör på en vanlig skärm, antagligen genom vga eller dvi, upplösningen beror då på storleken av skärmen, är det t.ex en 22 tum icke-HD skärm så klarar den en upplösning på 1680 x 1050.
HD Ready är en funktion som ger en delad HD skärpa genom HDMI fast med mindre upplösning. HD Ready är något som egentligen bara finns till TV-skärmar då man måste ha en datorskärm på typ 14-15 tum för att få fram 1366 x 769 som max och en sådan datorskärm har inte HDMI uttag och med det kan den inte få någon HD skärpa även om den har den rätta upplösningen genom vga eller dvi.
den som säger att han kan maxa bf3 på ultra 1920x1080p trollar, det enda grafikkort som maxar bf3 i ultra i dagsläget är gtx 680 (singel gpu). ont så kmr den här datorn inte ge upp på ett bra tag.
GreckE skrev:den som säger att han kan maxa bf3 på ultra 1920x1080p trollar, det enda grafikkort som maxar bf3 i ultra i dagsläget är gtx 680 (singel gpu). ont så kmr den här datorn inte ge upp på ett bra tag.
där haru ett riktigt bra paket, som kmr klara ultra i 1920x1080p.
Det där var riktigt overkill sagt för att maxa bf3, räcker med mitt 6950 för det även om det har hälften så mycket vram som 680. Såklart att man inte kan diskutera fps mellan graffen men det finns många grafikkort i dagsläget som klarar av att maxa bf3 på dugliga fps, sen kanske inte 560 är ett av dem men 680 är för overkill för att ens jämföra, glöm inte att det finns ett 690 också och andra svagare graff som är mer än tillräckliga för att maxa bf3, så 680 är långt ifrån det ända
GreckE skrev:den som säger att han kan maxa bf3 på ultra 1920x1080p trollar, det enda grafikkort som maxar bf3 i ultra i dagsläget är gtx 680 (singel gpu). ont så kmr den här datorn inte ge upp på ett bra tag.
Det där var riktigt overkill sagt för att maxa bf3, räcker med mitt 6950 för det även om det har hälften så mycket vram som 680. Såklart att man inte kan diskutera fps mellan graffen men det finns många grafikkort i dagsläget som klarar av att maxa bf3 på dugliga fps, sen kanske inte 560 är ett av dem men 680 är för overkill för att ens jämföra, glöm inte att det finns ett 690 också och andra svagare graff som är mer än tillräckliga för att maxa bf3, så 680 är långt ifrån det ända
jag vet att den är overkill, men det där är en riktigt bra dator som är framtidssäker.
kolla det här testet? http://www.sweclockers.com/recension/15 ... 9#pagehead ser du nån SINGEL GPU alltså inte 690.. som klarar sig att aldrig hamna under 60 fps i bf3 ultra 1920x1080p? jag kan ganska mkt om datorer och vet vad jag pratar om.
dessutom om du kollar testet så får 6970 37-44 fps i ultra 1920x1080p.. klarar ditt 6950 det då?
där har du en riktigt prisvärd dator kommer kanske inte kunna dra ultra men lätt high i bf3 och känner du att du måste det kan du bara ta ett 7970 istället
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.
Värmland, Karlstad.
Aerox.
Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Skulle va kul att visa att det går ha höga inställningar med i5 2300 och ATI RADEON HD 6850 för kids mm som kommer med spydiga kommentarer och tror de vet bättre. Eller... Ni får gärna tycka att ja är galen/ dum ihuvudet det rör mig inte för vafasen det funkar ju. Det trodde inte ja själv eller de data teknikerna ja känner häller först. Det här fenomenet i detta forum kan gämnföras med bilforum där det är personer som trimmar sina bilar till den övre gränsen. Det är folk som klagar och är skeptiska och säger att sakerna inte kommer hålla mm. Men sen gör det de. Bara att detta är en för svag data som pressterar bättre än den borde. XD
jag vet att den är overkill, men det där är en riktigt bra dator som är framtidssäker.
kolla det här testet? http://www.sweclockers.com/recension/15 ... 9#pagehead ser du nån SINGEL GPU alltså inte 690.. som klarar sig att aldrig hamna under 60 fps i bf3 ultra 1920x1080p? jag kan ganska mkt om datorer och vet vad jag pratar om.
dessutom om du kollar testet så får 6970 37-44 fps i ultra 1920x1080p.. klarar ditt 6950 det då?
Har redan sett det testet och sweclockers brukar alltid vara ganska exakta. Ett 6970 är som en lite överklockad version av 6950, jag kan klocka mitt 6950 en liten bit över 6970 prestandan. Ligger alltid på runt 40 fps, händer det dock för mycket grejer samtidigt på skärmen kan den gå ner till 30-35 fps en liten stund, då kör jag också med gamebooster aktiverad, tjänar ett par fps bara på det. Har dock även igång skype, spotify och bittorrent samtidigt och den ligger ändå på runt 40 fps, skiftar upp till 45-46 har jag sett som mest i några sekunder. Jag kan också en hel del om datorer så jag vet precis vad jag snackar om. Inget av det du har sagt är fel men du underskattar förra generationens grafikkort tillsammans med SandyBridge system
SickRazer skrev:
Har redan sett det testet och sweclockers brukar alltid vara ganska exakta. Ett 6970 är som en lite överklockad version av 6950, jag kan klocka mitt 6950 en liten bit över 6970 prestandan. Ligger alltid på runt 40 fps, händer det dock för mycket grejer samtidigt på skärmen kan den gå ner till 30-35 fps en liten stund, då kör jag också med gamebooster aktiverad, tjänar ett par fps bara på det. Har dock även igång skype, spotify och bittorrent samtidigt och den ligger ändå på runt 40 fps, skiftar upp till 45-46 har jag sett som mest i några sekunder. Jag kan också en hel del om datorer så jag vet precis vad jag snackar om. Inget av det du har sagt är fel men du underskattar förra generationens grafikkort tillsammans med SandyBridge system
haha nej jag underskattar inte förra generationen, men då han hade en budget på uppemot 15k så slängde jag snabbt ihop ungefär det bästa man kan få för de. och ja haru du klockat kan du självklart ligga på dom fps. men du kan inte ligga på stabilt 60 fps, då tom 7970 droppar under
GreckE skrev:
haha nej jag underskattar inte förra generationen, men då han hade en budget på uppemot 15k så slängde jag snabbt ihop ungefär det bästa man kan få för de. och ja haru du klockat kan du självklart ligga på dom fps. men du kan inte ligga på stabilt 60 fps, då tom 7970 droppar under
Mjo det var ju ett rejält paket Fast har ju inte klockat och ligger ändå på runt 40 fps, 60 fps har jag inte sagt att jag kan ligga på, kanske om jag klockar graffet och processorn men som du sa så blir det ändå inget stabilt 60 fps, Hur som helst klarar setupen jag kör på allt i dagsläget utan problem, sen när det kommer upp något nytt och det inte räcker till då blir det bara till att överklocka och crossfirekoppla