Ludix Blaster Ljudsystem.

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
BlasterKalle
Elmoped

Ludix Blaster Ljudsystem.

Inlägg av BlasterKalle »

Hej!

Jag har planer på att bygga ljudsystem på min peugeot ludix blaster. Och nu är det så att jag inte kan någonting om ljud eller så. Så jag undrar om det är någon som kan ge tips om hur man ska koppla och vad man ska ha för högtalare(diskanter+ 1 bas hade jag tänkt mig) Och sen vad allt kommer att kosta? Tipsa hjärna om några bra högtalare!

Tänkte om det går att koppla in den här? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst ... ags-31246/
Senast redigerad av BlasterKalle den 31 juli 2012, 20:15, redigerad totalt 1 gånger.
/Kalle
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Re: Ludix Blaster Ljudsystem.

Inlägg av rexzo »

BlasterKalle skrev:Hej!

Jag har planer på att bygga ljudsystem på min peugeot ludix blaster. Och nu är det så att jag inte kan någonting om ljud eller så. Så jag undrar om det är någon som kan ge tips om hur man ska koppla och vad man ska ha för högtalare(diskanter+ 1 bas hade jag tänkt mig) Och sen vad allt kommer att kosta? Tipsa hjärna om några bra högtalare! :)
Tja det enda som dök upp i min skalle är att hur du ska få plats med allting??
För det finns ju inget direkt fack under dynan?

Men lycka till med projektet!
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Inlägg av DTdosan »

Köp en / ett soundbard istället! :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av drd håkan »

Jag och min kompis byggde ett ganska nygligen till hans neos vi köpte ett paket erbjudande på brl för 1500kr då var det fyra st gas 6,5 tums högtalare och en snygg och bra jvc stereo :) vi har bara två st högtalare i sadelboxen för dem andra fick inte plats men kan säga att det dunkar på riktigt bra:)
BlasterKalle
Elmoped

Inlägg av BlasterKalle »

@rexzo: Hade tänk att bygga dom på den svarta kåpan där man har sina knän. Kåpan framför sadeln! :)

Tack för alla tips! Får gärna komma fler! :)
/Kalle
g-sport
Elmoped

Inlägg av g-sport »

tjena cheka in mitt projekt med ljudsystem o dvd skräm + slutsteg;),behöver du hjälp e de bara att höra av dig min vän!;)
Skriv svar