Ni måste ju få hela vevaxeln att snurra..som gör att cylindern suger till sig bensin tända o.s.v ..för det krävs det ett "mekaniskt ingrepp" en startmotor...och det kan vara vääldigt svårt att montera på en motor som inte har det original..
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
hmm jag vet inte om det funkar men läser man infos om dom där ''larmen'' står det klart och tydligt att man kan koppla in och såg kopplings cheman nånstans ska sitta typ i tändningslåset o nån annan stans :S ska kolla om ja hittar... ! bara en tanke om moppen tänder så flyger väll ändå vevpariet+kolven runt ? då borde de ju gå starta ?
ps. hittade koplingschema in till batteri-tändningslåse-cdin
fax110 skrev:hmm jag vet inte om det funkar men läser man infos om dom där ''larmen'' står det klart och tydligt att man kan koppla in och såg kopplings cheman nånstans ska sitta typ i tändningslåset o nån annan stans :S ska kolla om ja hittar... ! bara en tanke om moppen tänder så flyger väll ändå vevpariet+kolven runt ? då borde de ju gå starta ?
ps. hittade koplingschema in till batteri-tändningslåse-cdin
[/img]
Nej, FÖRST måste kolven röra på sig och dra in bensin ...sen kan den tända..alltså måste du få en mekanisk rörelse som får kolven att röra på sig
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!