Aerox 07 dör på bakhjulet

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Roxxemil
Elmoped

Aerox 07 dör på bakhjulet

Inlägg av Roxxemil »

Har en py gurtner 12 förgasare zx rör 4 g vikter gula kopplingsfjädrar 82s munstycke öppet sportluftilter, men när jag kör på bakhjulet så dör den efter 10 meter alltså båååå, sen drar jag upp den igen och gör samma sak hela tiden efter 15 meter, vad är felet? Original munstycke är 62. Det är en aerox 07
Senast redigerad av Roxxemil den 31 juli 2012, 00:12, redigerad totalt 1 gånger.
Drive or stay home!:p
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

min polare har samma problem med sin neos som har aerox förgasare. mycket möjligt att ni har samma.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

VINKELN på bensinkranen gör att bensisnen INTE når den, så att den slutligen inte får tillräckligt med soppa o den nästan dör
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Roxxemil
Elmoped

Inlägg av Roxxemil »

tompa221 skrev:min polare har samma problem med sin neos som har aerox förgasare. mycket möjligt att ni har samma.
HÖR AV DIG OM HAN HITTAR FELET!!!
Roxxemil
Elmoped

Inlägg av Roxxemil »

Piitus96 skrev:VINKELN på bensinkranen gör att bensisnen INTE når den, så att den slutligen inte får tillräckligt med soppa o den nästan dör
Kan du förklara för mig vars fan det sitter en bensinkran på aerox?
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

vinkla förgasaren lite så att koppen lutar mot bakhjulet då kommer det inte bli så :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Byt rubrik o läs reglerna nu.
bibapeolola
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Roxxemil skrev:
tompa221 skrev:min polare har samma problem med sin neos som har aerox förgasare. mycket möjligt att ni har samma.
HÖR AV DIG OM HAN HITTAR FELET!!!
AMEN SORRY DÅ, RUBRIKEN HETTE JU BARA "DÖR" INNAN O LÄSTE INTE ATT DE VA EN AEROX, BARA PROBLEMET
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Skriv svar