ossi303 skrev:okey aaja men den kommer iafall inte gå saktare:D vet du vart Skorsten i luftburken sitter hitta inte den?
Du kommer märka av det, det kan jag lova. Men skorstenen vet inte jag vart den är. Försöker hitta det på nätet, kan kolla.
mm för den hittat inte ja heller?
Hittat på nätet:
Luftfilter:
På en del så har luftfiltret en strypande effekt genom att sänka lufttillförseln till motorn. Detta fixar man genom att skaffa ett öppet luftfilter. Det man bör tänka på är att byta upp i munstycka och pilla på luftskruven på förgasaren, för nu så komemr dne få en väldigt massa mer luft och då blir det fel proportioner i mellan luft och bensin vilket gör att den nyper.
Viva-Micke skrev:
Du kommer märka av det, det kan jag lova. Men skorstenen vet inte jag vart den är. Försöker hitta det på nätet, kan kolla.
mm för den hittat inte ja heller?
Hittat på nätet:
Luftfilter:
På en del så har luftfiltret en strypande effekt genom att sänka lufttillförseln till motorn. Detta fixar man genom att skaffa ett öppet luftfilter. Det man bör tänka på är att byta upp i munstycka och pilla på luftskruven på förgasaren, för nu så komemr dne få en väldigt massa mer luft och då blir det fel proportioner i mellan luft och bensin vilket gör att den nyper.
Luftfilter:
Luftfilter:
Lugnt, bara fråga om det är nått, har haft 3 speedfight och en viva nu...
oj jävlar varför byta hela tiden?
Haha, så här är det. Ganska otur har man, Först köpte jag en trimmad med blackbox och sånt, dagen efter kom polisen till skolan. Det gick bra dom testade den accepterade och sen så kom dom tillbaka till mig och sa att dom vill testa igen för någon hade sagt att jag hade blackbox. Åkte dit lämnade tillbaka mopeden till den jag köpte den ifrån. köpte en ny dagen efter, as nöjd med den. några månader senare var det en bil som mejjade ner mig i diket, mopeden helt död. fick försäkringspengar, köpte en ny speedfight igen, denna var en smugglad moped från något land, måste typas vilket jag skulle göra. men sen lossnade avgasröret när jag körde, pinnbultarna var av. cylindern pajj, köpa ny. sen krashade kolven, býta det med. Sen upptäckte vi att det inte fanns någon packning, ingen topplockspackning, ingen grenrörspackning mm. sen fortsatte det såhär så nu har jag en helt nyrenoverad speedfight hemma till salu. är helt enkelt trött på den nu. köpte en viva, allt vart bäst....
Viva-Micke skrev:
Lugnt, bara fråga om det är nått, har haft 3 speedfight och en viva nu...
oj jävlar varför byta hela tiden?
Haha, så här är det. Ganska otur har man, Först köpte jag en trimmad med blackbox och sånt, dagen efter kom polisen till skolan. Det gick bra dom testade den accepterade och sen så kom dom tillbaka till mig och sa att dom vill testa igen för någon hade sagt att jag hade blackbox. Åkte dit lämnade tillbaka mopeden till den jag köpte den ifrån. köpte en ny dagen efter, as nöjd med den. några månader senare var det en bil som mejjade ner mig i diket, mopeden helt död. fick försäkringspengar, köpte en ny speedfight igen, denna var en smugglad moped från något land, måste typas vilket jag skulle göra. men sen lossnade avgasröret när jag körde, pinnbultarna var av. cylindern pajj, köpa ny. sen krashade kolven, býta det med. Sen upptäckte vi att det inte fanns någon packning, ingen topplockspackning, ingen grenrörspackning mm. sen fortsatte det såhär så nu har jag en helt nyrenoverad speedfight hemma till salu. är helt enkelt trött på den nu. köpte en viva, allt vart bäst....
fan va jobbigt:D
Jaa, men nu ska jag fixa min viva, den är som ny, pendantiskt skött. men tyvärr var det en som hade punkterat mitt bakhjul igår, avensjuka jävlar du vet...
Bästa orginal Utseendemässiga röret ellet "touring" rör som det kallas.
Är helt klart Stage 6 Street på långa vägar.
Har en högre varvning en tex Yasuni Z som Scooter-attack mätt.
Dock med en MK cylinder som satt på vid testen. Här är guiden :http://www.twostrokerider.se/artiklar/106
Stage 6 street har jag gt och har kvar, skönt ljud jävligt bra drag, men främst en fin toppfart.
Röret är delat i kröken, och där sitter en plugg utan svetskoppar, bara dra ut den med stämjärn eller något som passar hålet.
Kan varmt rekomendera det.
Har även ett hemma till Peugoet som jag säljer för ett bra pris.
P0JKEN skrev:Bästa orginal Utseendemässiga röret ellet "touring" rör som det kallas.
Är helt klart Stage 6 Street på långa vägar.
Har en högre varvning en tex Yasuni Z som Scooter-attack mätt.
Dock med en MK cylinder som satt på vid testen. Här är guiden :http://www.twostrokerider.se/artiklar/106
Stage 6 street har jag gt och har kvar, skönt ljud jävligt bra drag, men främst en fin toppfart.
Röret är delat i kröken, och där sitter en plugg utan svetskoppar, bara dra ut den med stämjärn eller något som passar hålet.
Kan varmt rekomendera det.
Har även ett hemma till Peugoet som jag säljer för ett bra pris.
okey så du tycker att jag skall köpa en Stage6 - Street Avgassystem för den har ganska bra axx + att den går snabbt? men låter den mycket da om man drar pluggen i den ?
Det är den som ger mest effekt av alla Touring rör ja,
Jaa det kan jag nog säga, den låter ganska mycket.
men är väll bara skylla att dämpullen är slut till farbror blå.
Den + en blackbox så är du laglig som en Svenson.
P0JKEN skrev:Det är den som ger mest effekt av alla Touring rör ja,
Jaa det kan jag nog säga, den låter ganska mycket.
men är väll bara skylla att dämpullen är slut till farbror blå.
Den + en blackbox så är du laglig som en Svenson.
okey men om den gör 70km/h nu med lite nya fjädrar+ dragen v-ring hur snabbt tror du att den kommer att gå med den om man drar pluggen?
Lite dum fråga kanske, men men... t.e.x. ett next R rör det passar till både aerox och hyosung sf50..
Betyder det att alla rör som passar aerox passar hyosung (sf50)?
Viva-Micke skrev:
fan va jobbigt:D
Jaa, men nu ska jag fixa min viva, den är som ny, pendantiskt skött. men tyvärr var det en som hade punkterat mitt bakhjul igår, avensjuka jävlar du vet...
Viva-Micke skrev:
OT: Jävlar:D
va
Hehe, sån tur har jag haft, men nu har jag helt nya michelin däck fram och bak.. fast måste därimot fixa lite olja i slutväxeln xD