Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:har ej testat att sitta ner som dig o pressa..
Har nu beställt mina brottarlinnen Xl x2 :wink:
Härligt.

Jo prova att sitta ner.. blir dock jobbigare pga ställningen men det tar också!
Hantelpressen tar jag ca22kg-20kg kan nog maxa på en 25kg kanske men ja kör på 20kg!

Hantelpressen liggande alltså är grym bröstövning med flyes!!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Hantelpress och bänk kan jag inte köra samma pass, blir så oerhört sliten av dom 2. På tisdag ska 100kg i bänk testas! :)
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:Hantelpress och bänk kan jag inte köra samma pass, blir så oerhört sliten av dom 2. På tisdag ska 100kg i bänk testas! :)
Jag kör knappt bänk faktiskt.

Det är tunga vikter det!!
men du klarar nog det galant.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

En arbetskollega till en träningspartner sa att bänk inte är så bra egentligen, då det sliter på bröstpartiet ganska bra.

(han har varit bodybuilder)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Inlägg av ConnyH »

tar 60 i bänk och är 14 år så är helt nöjd :) tränar gym 2 gånger i veckan och 5 gånger fotboll :)
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:En arbetskollega till en träningspartner sa att bänk inte är så bra egentligen, då det sliter på bröstpartiet ganska bra.

(han har varit bodybuilder)
Vad bra att jag hatar bänk!

Fan.. blir nytt kort på onsdag då lönen kommer.. längtar..
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

Tjenare! Ska börja styrketräna 3 gånger i veckan nu när skolorna börjar. Men undrar då om man ska köra med någon prestationshöjare. Isåfall vilken? Gör det ens skilldnad? Vill gärna ha något man tar innan träning. Inget sånt som man ska ta varje dag 3 gånger om dagen.
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Inlägg av DtSnubben »

PcCrazyMods skrev:Tjenare! Ska börja styrketräna 3 gånger i veckan nu när skolorna börjar. Men undrar då om man ska köra med någon prestationshöjare. Isåfall vilken? Gör det ens skilldnad? Vill gärna ha något man tar innan träning. Inget sånt som man ska ta varje dag 3 gånger om dagen.
ät riktigt och skit i godis och skräp istället för att lägga massa hundralappar på skit.
U mad bro?
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

Det gör jag redan. ;) Men tänkte om man kunde få ut ännu mer utav träningen.
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
GasresarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 9 maj 2012, 22:00

Inlägg av GasresarN »

PcCrazyMods skrev:Det gör jag redan. ;) Men tänkte om man kunde få ut ännu mer utav träningen.
Gainer tycker jag är helt suveränt efter träningen. Efter ett hårt pass så behöver musklerna snabbt kolhydrater för att få maximal återuppbyggnad. Musklerna blir glada och du känner dig även rätt nöjd hunger mässigt tills du har hunnit hem för att ta ytterligare en stor fin måltid. :wink: Whey proteinpulver är även ett bra kosttillskot. Samt en proteinrik kost, såsom ägg,kött,nötter,bönor.
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

Alltså när jag gymmar så känner jag att jag orkar några reps till men ändå inte. Förstår du hur jag menar? Skulle vara intressant men någon sorts prestationshöjare som gör att man orkar dom där 2-3 gångerna till. Så man känner pumpen i musklerna. Och som även får musklerna att byggas effektivare. Vet dock inte vilken man ska ha. Värsta djungeln där ute.
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Grejen är ju den att Gainer tillför kolhydrater. Tar du det efter träningen och sedan inte förbränner allt så kommer din vikt att öka.
Whey-80 är ju bättre om du vill bygga muskler. Då proteiner bygger upp din kropp.

I din situation om du är 16 år bör du inte använda dig av något prestationshöjande. Börja utan tillskott, sen kan du utöka med proteiner. Men eftersom din kropp inte är fullt utvecklad så klarar du dig fint utan tillskott.

Det kanske finns en djungel men många av dom är i princip socker. Nya regler tillkommer (tror i dessa dagar) då dom inte kommer att få sälja produkter innehållande DMAA.
DET SKA DU INTE TRYCKA I DIG!

Men köp inget prestationshöjande, bara onödigt!
Årets Styrelsemedlem 2013
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

Okej då struntar jag i sådana prepositioner. Har ni något tips på när och vad man ska äta då? Typ innan/efter. Och när. 10min innan träning eller 60min innan träning osv.
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Ca 1 timma innan träningen!

Gainer innehåller ungefär lika mycket protein som Whey 80.

Prova börja träna och se om gymma är din grej och sedan om det nu faller i din smak köpa protein osv senare.

Vad är ditt syfte? Vill du bli Stark och biff/gå upp i vikt
eller vill du banta?

Ät direkt efter passet så fort som möjligt, helst med mycket proteiner i och kolhydrater(väldigt viktigt)

Ät mycket, annars bygger du inget.
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

Jag har tränat 3 gånger i veckan hela sommarlovet. När jag inte gymmar vill jag gymma. Det är verkligen min grej. Jag vill bli biff/starkare.
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

difaren skrev:Ca 1 timma innan träningen!

Gainer innehåller ungefär lika mycket protein som Whey 80.

Prova börja träna och se om gymma är din grej och sedan om det nu faller i din smak köpa protein osv senare.

Vad är ditt syfte? Vill du bli Stark och biff/gå upp i vikt
eller vill du banta?

Ät direkt efter passet så fort som möjligt, helst med mycket proteiner i och kolhydrater(väldigt viktigt)

Ät mycket, annars bygger du inget.
Citerar ditt "kolhydrater(väldigt viktigt)", det är inte ett måste. T.ex Björn Ferry skidskytt, måste vara väldigt stark och ha bra kondition, han äter inte kolhydrater. Han äter däremot kött och andra saker istället för kolhydraterna t.ex rättika/vitkål/blomkål o.s.v.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Tja!

Har gymmat nu ett tag och är påväg att köpa proteinpulver, har kollat på Whey 100 från mmsports.se (http://www.mmsports.se/Body-Science-Whey-100-1kg.html) och undrar om någon har beställt därifrån? Riktigt billigt för att vara Whey 100 tycker jag, värt att köpa en ~4kg?
Om någon nu har köpt just det där pulvret, någon smak ni rekommenderar? :)
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag har aldrig beställt därifrån. Det där priset var oerhört billigt... Då en påse whey 80 är dyrare, som i vanliga fall brukar vara bra mycket billigare en whey 100. Finns hallon, ta inte den!

Gainer är under rubriker "viktökning".
Gainers proteinhalt/100g =24g
Whey 80s proteinhalt/100g =76g
Whey 100s proteinhalt/100g =86g
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

DEA!! skrev:Jag har aldrig beställt därifrån. Det där priset var oerhört billigt... Då en påse whey 80 är dyrare, som i vanliga fall brukar vara bra mycket billigare en whey 100. Finns hallon, ta inte den!

Gainer är under rubriker "viktökning".
Gainers proteinhalt/100g =24g
Whey 80s proteinhalt/100g =76g
Whey 100s proteinhalt/100g =86g
Aha. Jo, tycker jag också! Ska nog ta och beställa 4 påsar, 132kr/påse. Man får även blanda smaker om man vill, så vi får se vad det blir, tar la iaf 2 stycken päronsplitt då jag hört att den ska vara god även med vatten!
Bild
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Peppenamnlos skrev:
difaren skrev:Ca 1 timma innan träningen!

Gainer innehåller ungefär lika mycket protein som Whey 80.

Prova börja träna och se om gymma är din grej och sedan om det nu faller i din smak köpa protein osv senare.

Vad är ditt syfte? Vill du bli Stark och biff/gå upp i vikt
eller vill du banta?

Ät direkt efter passet så fort som möjligt, helst med mycket proteiner i och kolhydrater(väldigt viktigt)

Ät mycket, annars bygger du inget.
Citerar ditt "kolhydrater(väldigt viktigt)", det är inte ett måste. T.ex Björn Ferry skidskytt, måste vara väldigt stark och ha bra kondition, han äter inte kolhydrater. Han äter däremot kött och andra saker istället för kolhydraterna t.ex rättika/vitkål/blomkål o.s.v.
Okej.. men du.
En kille som Björn ferry måste ha i sig ... vad var det, de var nog ca 7000(!!!!) kalorier per dag under en hård träningsdag för att kroppen ska kunna hänga med medans en vanlig vuxen bör äta ca 2000kalorier.

Lite skillnad va?

Aja ja beställer nog kreatin snart då jag har fått tips av en kille som jobbar på MMSPORTS att kreatin är en utav de bästa kosttillskotten man kan äta/dricka i min ålder.

så det ska prövas.

Gym är bytt och det går som bäst nu!
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

difaren skrev:
Peppenamnlos skrev:
difaren skrev:Ca 1 timma innan träningen!

Gainer innehåller ungefär lika mycket protein som Whey 80.

Prova börja träna och se om gymma är din grej och sedan om det nu faller i din smak köpa protein osv senare.

Vad är ditt syfte? Vill du bli Stark och biff/gå upp i vikt
eller vill du banta?

Ät direkt efter passet så fort som möjligt, helst med mycket proteiner i och kolhydrater(väldigt viktigt)

Ät mycket, annars bygger du inget.
Citerar ditt "kolhydrater(väldigt viktigt)", det är inte ett måste. T.ex Björn Ferry skidskytt, måste vara väldigt stark och ha bra kondition, han äter inte kolhydrater. Han äter däremot kött och andra saker istället för kolhydraterna t.ex rättika/vitkål/blomkål o.s.v.
Okej.. men du.
En kille som Björn ferry måste ha i sig ... vad var det, de var nog ca 7000(!!!!) kalorier per dag under en hård träningsdag för att kroppen ska kunna hänga med medans en vanlig vuxen bör äta ca 2000kalorier.

Lite skillnad va?

Aja ja beställer nog kreatin snart då jag har fått tips av en kille som jobbar på MMSPORTS att kreatin är en utav de bästa kosttillskotten man kan äta/dricka i min ålder.

så det ska prövas.

Gym är bytt och det går som bäst nu!
Det beror ju på vad man gör. Själv tränar jag utan att äta kolhydrater, äter inte kolhydrater någon gång.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Peppenamnlos skrev:
difaren skrev:
Peppenamnlos skrev: Citerar ditt "kolhydrater(väldigt viktigt)", det är inte ett måste. T.ex Björn Ferry skidskytt, måste vara väldigt stark och ha bra kondition, han äter inte kolhydrater. Han äter däremot kött och andra saker istället för kolhydraterna t.ex rättika/vitkål/blomkål o.s.v.
Okej.. men du.
En kille som Björn ferry måste ha i sig ... vad var det, de var nog ca 7000(!!!!) kalorier per dag under en hård träningsdag för att kroppen ska kunna hänga med medans en vanlig vuxen bör äta ca 2000kalorier.

Lite skillnad va?

Aja ja beställer nog kreatin snart då jag har fått tips av en kille som jobbar på MMSPORTS att kreatin är en utav de bästa kosttillskotten man kan äta/dricka i min ålder.

så det ska prövas.

Gym är bytt och det går som bäst nu!
Det beror ju på vad man gör. Själv tränar jag utan att äta kolhydrater, äter inte kolhydrater någon gång.
Varför då?
Till vilket syfte.... (?)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

återkom om ett tag och förklara dig om kreatin var bra! Har aldrig testat det :)
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:återkom om ett tag och förklara dig om kreatin var bra! Har aldrig testat det :)
beställer förhoppningsvis denna vecka...då mitt barnbidrag inte har kommit in på kontot... jävla krångel!!
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 623
Blev medlem: 3 juni 2011, 00:10
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Tjenare! tränar lite själv hemma med hantlar å sittups/armhävningar och lite mer. Undrar vad bästa sättet är att skaffa Biffigare ABS?? :lol: asså 6-pack :) Är det bara att köra sittups hela tiden?
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
GasresarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 9 maj 2012, 22:00

Inlägg av GasresarN »

Kreatin är till väldigt stor del bara för att gå upp i vikt, då det binder vätska till kroppen. (Jag vet inte alla andra posetiva effekter, om det nu finns andra) Då jag själv spelat amerikansk fotboll vet jag detta med säkerhet då minst 50% av alla spelare i Juniorligan använder kreatin för att gå upp i vikt. Det finns dock många bieffekter: Då det binder vätska, kan VISSA se väldigt pluffsiga ut, speciellt i ansiktet. Om man har problem med acne så kan även det förvärrasn för VISSA. Och VISSA kan även bli väldigt pruttig i magen ^^
Det finns säkert flera olika där det finns olika + och - effekter med kreatin. Dock rekommenderar jag nog hellre rent proteinpullver än kreatin, om inte syftet är att gå upp i vikt.

(Lägg gärna till andra posetiva effekter om det finns, då det ända jag vet är just om viktuppgång)
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Tja! Nu har jag tänkt fixa mig ett ordentligt schema.
Har suttit och tagit fram ett som verkar okej, enligt mig d.v.s.

Måndag: Rygg + Biceps
Tisdag: Bröst + Triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben + Axlar
Fredag: Mage + Kondition

Några synpunkter på det schemat? Börjar imorgon.
Kommer även cykla till gymmet, ungefär 3-4km dit, 3-4km tillbaka. Inte allt för lång sträcka men bättre det än att köra moppe dit ;)

Ska även köra "armhävnings-schemat" som jag antar att PK också kör, http://hundredpushups.com/index.html, ska ta Måndag, Onsdag och Fredag för det i 6 veckor.
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

xXTASKENXx skrev:Tjenare! tränar lite själv hemma med hantlar å sittups/armhävningar och lite mer. Undrar vad bästa sättet är att skaffa Biffigare ABS?? :lol: asså 6-pack :) Är det bara att köra sittups hela tiden?
Det är viktigt att du bränner underhudsfettet, så att dom kommer fram. Det vill säga att du ska göra övningar/träningspass där du får upp flåset och i och med det bränner fett. Så att springa är en riktigt bra idé!
will3 skrev:Tja! Nu har jag tänkt fixa mig ett ordentligt schema.
Har suttit och tagit fram ett som verkar okej, enligt mig d.v.s.

Måndag: Rygg + Biceps
Tisdag: Bröst + Triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben + Axlar
Fredag: Mage + Kondition

Några synpunkter på det schemat? Börjar imorgon.
Kommer även cykla till gymmet, ungefär 3-4km dit, 3-4km tillbaka. Inte allt för lång sträcka men bättre det än att köra moppe dit Wink

Ska även köra "armhävnings-schemat" som jag antar att PK också kör, http://hundredpushups.com/index.html, ska ta Måndag, Onsdag och Fredag för det i 6 veckor.
Det ser bra ut, kör själv på ett ganska liknande schema. Det enda jag kanske känner är lite sådär är att köra biceps och rygg, då jag konstigt nog blir väldigt trött i mina biceps efter ett hårt ryggpass och kan då inte få ut max.
Men det är bara att testa ett par veckor och se hur du själv känner! :)
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

GasresarN skrev:Kreatin är till väldigt stor del bara för att gå upp i vikt, då det binder vätska till kroppen. (Jag vet inte alla andra posetiva effekter, om det nu finns andra) Då jag själv spelat amerikansk fotboll vet jag detta med säkerhet då minst 50% av alla spelare i Juniorligan använder kreatin för att gå upp i vikt. Det finns dock många bieffekter: Då det binder vätska, kan VISSA se väldigt pluffsiga ut, speciellt i ansiktet. Om man har problem med acne så kan även det förvärrasn för VISSA. Och VISSA kan även bli väldigt pruttig i magen ^^
Det finns säkert flera olika där det finns olika + och - effekter med kreatin. Dock rekommenderar jag nog hellre rent proteinpullver än kreatin, om inte syftet är att gå upp i vikt.

(Lägg gärna till andra posetiva effekter om det finns, då det ända jag vet är just om viktuppgång)
Kreatin gör så att vätska bildas ihop med musklerna vilket kan leda till viktuppgång 1-2kg dem första veckorna men om man slutar ta kreatin går man ner och "pluffsigheten" försvinner direkt.

Bieffekter det du snackar kan handla om gammalt kreatin då det inte var lika rent som nu och acne och finnar är inte lika vanligt längre för det är så rent.
om man ska gå upp i vikt ska man ta gainer och inte proteinpulver. Men visst med hård träning så går man ju upp i vikt av allt.

Drar iväg på bröst&triceps snart då!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

känns som att inga tränar längre i stan så har la typ slutat nu..


tränar ni själva på gym? eller har ni alltid någon med er? vart tränar ni? korpen? litet gym? garaget?


känns lite tråkigt och forever alone att dra till korpen och biffa själv :D




PS: tränar ni när ni är sjuka? har varit rätt sjuk men har haft halsont i en vecka nu med svullen och irriterad hals samt hosta men jag vill ju träna..
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

PK skrev:känns som att inga tränar längre i stan så har la typ slutat nu..


tränar ni själva på gym? eller har ni alltid någon med er? vart tränar ni? korpen? litet gym? garaget?


känns lite tråkigt och forever alone att dra till korpen och biffa själv :D




PS: tränar ni när ni är sjuka? har varit rätt sjuk men har haft halsont i en vecka nu med svullen och irriterad hals samt hosta men jag vill ju träna..
Jag tränar på ett ganska stort gym med 2 polare.

Träna inte om du har ont i halsen, inte ens nära värt det. Det kommer säkerligen bara att bli värre! VÄnta tills du är på allerten igen :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

[spoiler]
DEA!! skrev:
xXTASKENXx skrev:Tjenare! tränar lite själv hemma med hantlar å sittups/armhävningar och lite mer. Undrar vad bästa sättet är att skaffa Biffigare ABS?? :lol: asså 6-pack :) Är det bara att köra sittups hela tiden?
Det är viktigt att du bränner underhudsfettet, så att dom kommer fram. Det vill säga att du ska göra övningar/träningspass där du får upp flåset och i och med det bränner fett. Så att springa är en riktigt bra idé!
will3 skrev:Tja! Nu har jag tänkt fixa mig ett ordentligt schema.
Har suttit och tagit fram ett som verkar okej, enligt mig d.v.s.

Måndag: Rygg + Biceps
Tisdag: Bröst + Triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben + Axlar
Fredag: Mage + Kondition

Några synpunkter på det schemat? Börjar imorgon.
Kommer även cykla till gymmet, ungefär 3-4km dit, 3-4km tillbaka. Inte allt för lång sträcka men bättre det än att köra moppe dit Wink

Ska även köra "armhävnings-schemat" som jag antar att PK också kör, http://hundredpushups.com/index.html, ska ta Måndag, Onsdag och Fredag för det i 6 veckor.
Det ser bra ut, kör själv på ett ganska liknande schema. Det enda jag kanske känner är lite sådär är att köra biceps och rygg, då jag konstigt nog blir väldigt trött i mina biceps efter ett hårt ryggpass och kan då inte få ut max.
Men det är bara att testa ett par veckor och se hur du själv känner! :)
[/spoiler]

Vad kör du då, istället för biceps? (tillsammans med rygg då)

EDIT: Jadu, blev riktigt trött i biceps efter ryggövningarna... vad kör du så kan jag testa det nästa vecka? Tar och kör klart denna vecka med mitt schema iaf.

Sen ang. ryggen, skulle behöva ha lite mer övningar, kör bara marklyft, stångrodd och latsdrag just nu och det känns lite för lite. Några bra övningar du kör förutom de jag just sa? :)
Senast redigerad av will3 den 30 juli 2012, 17:30, redigerad totalt 2 gång.
Bild
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

Har tänkt börja gymma nu och undrar vad som är bäst att ta. Jag vill ha något som jag går upp i vikt av så jag får något o bygga muskler av då jag är ganska smal. Sen något som gör att man orkar mera, om det nu är nödvändigt! Inte tränat något på snart 3år, körde då en säsong innebandy men laget var mest för att vara kul och inte så seriösa träningar ;) Så kanske är bra att börja springa så man får upp konditionen innan man lägger pengar på gymkort? :)
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Inlägg av robinkarlssson »

anton96 skrev:Har tänkt börja gymma nu och undrar vad som är bäst att ta. Jag vill ha något som jag går upp i vikt av så jag får något o bygga muskler av då jag är ganska smal. Sen något som gör att man orkar mera, om det nu är nödvändigt! Inte tränat något på snart 3år, körde då en säsong innebandy men laget var mest för att vara kul och inte så seriösa träningar ;) Så kanske är bra att börja springa så man får upp konditionen innan man lägger pengar på gymkort? :)

Skaffa gymkort och kör några månader o släng in ett konditionspass nångång ibland..
Ät riktigt mycket hela tiden, nyttig mat vill säga..

Sen kan du införskaffa dig gainer PRO o kreatin från gymgrossisten!
Har testat båda produkterna o dem funkar fintfint..

PMa om du har några yttligare frågor! :)
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Kreatin är enligt mig skräp, fick bara ont i magen av skiten och om ni minns hero från gladiatorerna som för övrigt gör reklam för sånt säger att det är totalt värdelöst, han käkar det bara för att han får det gratis. Med andra ord, käka riktig mat istället och ta en banan eller nåt efter träningen, sen åker ni direkt hem och käkar.

Klart ni kan sitta och trycka i er tillskott, kreatin osv men jag hade istället satsat på riktig mat och äta ofta om ni vill bygga muskler, gå ner i vikt eller vad det nu är. Dock en mindre mängd om det är viktminskning ni är ute efter. Att svälta sig är det värsta man kan göra i det läget då när ni senare käkar tar kroppen upp precis allt, käkar ni mindre mängder ofta börjar kroppen förbränna då man lurar den att den får i sig mycket mat.
Tillhör mille!
Skriv svar