Jummyyay skrev:Jag har en yamaha dt50r 08 och undrar om detta munstycke kommer att passa? http://www.twostroke.se/product.asp?product=7532
Det är en orginal förgasare
Setup: TK (Urpluggat), Trimmad CDI-Box
tååbe_97 skrev:Jag har en Rieju MRX -08 som endast är urpluggad.
original munstycke i den var 88.
först köpte jag upp till 95 och testade men den gick ändå skit så jag blev tvungen att köpa fler. Köpte sedan en sats med 90-108. och började byta ett efter ett. när jag var uppe i 106 så gick den nästan bra med choken på. så jag lade på det sist 108. Nu går den bra , förutom i sjätte växeln där den lixåm dör när man gasar fullt.
Vad kan felet vara? får den ännu för lite, eller för mycket?
Det tyder ju på att det är för litet, även om det verkar ganska extremt...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
tja alla på TSR jag har Tk rör på som är urpluggat och sen är allt orginal så då ska jag ha 80-90 munstycke eller? Ska köpa ett munstycksset från stage6 men vet inte hur många gäng 5 eller 6mm?
Har en Derbi Senda sm xtrem 05
Niklas Berntsson skrev:Tror ni att man behöver ha över 100 i munstycke med gianelli 2t och orginalcyllen?
Ungefär bara
Har Rieju rrx
Njae inte med luftburken iallafall. skulle gissa runt 90.
calle.l skrev:tja alla på TSR jag har Tk rör på som är urpluggat och sen är allt orginal så då ska jag ha 80-90 munstycke eller? Ska köpa ett munstycksset från stage6 men vet inte hur många gäng 5 eller 6mm?
Har en Derbi Senda sm xtrem 05
Köp ett kit 80-102 (du ska nog ha runt 85), dellorto 6mm gänga.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Jummyyay skrev:Jag har en yamaha dt50r 08 och undrar om detta munstycke kommer att passa? http://www.twostroke.se/product.asp?product=7532
Det är en orginal förgasare
Setup: TK (Urpluggat), Trimmad CDI-Box
tååbe_97 skrev:Jag har en Rieju MRX -08 som endast är urpluggad.
original munstycke i den var 88.
först köpte jag upp till 95 och testade men den gick ändå skit så jag blev tvungen att köpa fler. Köpte sedan en sats med 90-108. och började byta ett efter ett. när jag var uppe i 106 så gick den nästan bra med choken på. så jag lade på det sist 108. Nu går den bra , förutom i sjätte växeln där den lixåm dör när man gasar fullt.
Vad kan felet vara? får den ännu för lite, eller för mycket?
Det tyder ju på att det är för litet, även om det verkar ganska extremt...
calle.l skrev:jag har tagit bort den men den går Men ska jag ha 90-100 nu då istället för 85 nu har jag effektrör och urpluggat luftburk?
Ja nåt sånt.
NOName? skrev:vad har Rieju mrx 06 för originalmunstycke? har moppen hos en kompis så kan inte gå ut å kolla
Är olika från moppe till moppe, men en kompis hade 76, en annan hade 87. båda original. mrx 04 samt 07, samma motor osv.
det var värre, så stor skillnad :S
ska till sverige i morgon så jag tror inte jag hinner kolla före, och tänkte se om jag skulle hitta munstycken i sverige, men får se
Tja hur stort munstycke behöver jag ha? Det är tk rör på urpluggat och ostrypt luftburk och luft brickan innan förgasaren är borta och höjt en mutter så det ska komma mera olja:) hur stort munstycke? 88 på nu och när jag gasar fult så slutar den bara dra/gasa
Vad tror ni att jag ska ha för munstycke på denna setup?
Ostrypt insug och uppborrad luftburk
Gianelli 2t
Metrakit handmade 70
19mm delorto förgasare
Mopeden är en Rieju drac
Tja jag har en fråga om munstycke, jag har ett yasuni Z rör, ny koppling och fjädrar, men han som hade den innan hade 78 munstycke i den ( kollade tändstiftet och såg att det var helt svart) och antog att han kört på förstort? så jag satte i 75 och då började tändstiftet blir oboybrunt men fortfarande lite mörkt, och jag tänkte testa 72 idag men har hört att orginal på min förgasare är 72 (aerox 04 orginal förgasare, dellorto) och undrar då om jag ska testa 72 eller varför stiftet är mökrt med 78/halv mörkt med 75?
Hej! Har monterat en " femhalva" och krimkrök på min ts50 -92 , moppen går riktigt bra på höga varv men på låga varv är den helt orkeslös och mycket fördröjning när man gasar från låga varv, ibland orkar den inte ens varva upp i friläge. Provat justera luftskruv men blir knappt nån skillnad, har ju original förgasare men det ska väll gå med den cylindern!?. Tänkte om man behöver byta munstycke i förgasaren och isf vilken storkek skulle vara lagom? Tack på förhand /David
DerbiKoffe skrev:Tja, har en Derbi Senda 04 med 14/65 drevning, min kompis har större munstycke än mig å hans går MYCKET bättre än min (min blöddrar) å jag undrar om det är värt att pröva ett större munstycke eller om det bara är slöseri med pengar och i så fall ungefär vilken storlek (har försökt justera blandningen med den vägrar att gå bra på höga varv!)
Har du inte rört pluggen i avgassystemet eller något annat så behövs i regel inga nya större munstycken.
Men vill du vinka adjö till din kompis så skaffa följande..
Skippar helst 2T röret för de låter som fan, om de ska bli trimmrör så e de MK Thrower som gäller å btw så har ja redan ostrypt cdi å det känns som att den inte orkar varva ut helt då den slutar å dra vid 7000 varv men ja känner att det finns mer å hämta plus att de inte går å ha fullgas för den 4-taktar
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
Jag böt till Tk rör från Mk thrower, men precis när effektkurvan ska komma på tk som är mycket högre så blöddrar den, tror ni det kan vara för litet munstycke?
Setup:
12 mm dellorto (ingen aning om munstycket)
urpluggad
Tk rör
15:65 drevning :*
Och hur tror ni det kommer funka om jag köper en 21 mm förgasare av en kompis?
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande http://www.youtube.com/juniorjesper
kollade munstycket i dag, det stod 102. kan detta faktist stämma? är helt original, Rieju mrx -06. tycker det låter lite väl mycket för original när min kompis har 90 med turbokit?
Tjena, har en rrx 07 som är urpluggad(original rör). Jag har strl 84 eller 85 nu och det satt 75 i innan. När jag ger full gas på 1,2,4,5 går det kanon, snabbt och bra axx men när jag börjar komma upp i lite hastigheter på 6:an (65km/h) så går det inte att ge full gas för då dör den nästan, man får ha 3/4 gas och den går bara snabbare å snabbare med så fort man tänker gasa fullt så sjunker varvtalet brutalt snabbt, har jag för stort eller för litet munstycke eller är det något annat? Hjälp mig!
JakobRRX skrev:Tjena, har en rrx 07 som är urpluggad(original rör). Jag har strl 84 eller 85 nu och det satt 75 i innan. När jag ger full gas på 1,2,4,5 går det kanon, snabbt och bra axx men när jag börjar komma upp i lite hastigheter på 6:an (65km/h) så går det inte att ge full gas för då dör den nästan, man får ha 3/4 gas och den går bara snabbare å snabbare med så fort man tänker gasa fullt så sjunker varvtalet brutalt snabbt, har jag för stort eller för litet munstycke eller är det något annat? Hjälp mig!
Det är för litet munstycke. Har du 85 nu, så testa med 90.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Okej, tack! Är det inte rätt mycket å gå upp 15 i storlek bara när pluggen är dragen? Men en skum sak är att tändstiftet är rätt mörkt, svart. Då får den alltså för mycket olja men för lite bensin?
ska luftblandningen stå på 1,5 varv även när den är urpluggad? (: Tacksam för svar!
NOName? skrev:kollade munstycket i dag, det stod 102. kan detta faktist stämma? är helt original, Rieju mrx -06. tycker det låter lite väl mycket för original när min kompis har 90 med turbokit?
tja, drog på mitt nya mk rör på min moppe förut, och hade orginal munstycke 62 i. så jag bytte upp till 65 å den går SKITBRA! den bluddrar inget alls och ketchupen kommer där den ska, men bör jag ha större?
Edit: min moppe är en Derbi Senda xtreme 04
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!