derbitixx skrev:någon som vet vad det är för mått på bakhjulslagerna på en Derbi Senda sm -06a?
mvh
12 x 32 x 10
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta-och ... ger-41400/
artikelnummer: 41408
berkaboi skrev:Tjena har en gilera rcr och har köpt ett par sm däck o fälgar ja tänkt slänga på men behöver ja dreva om den då eller bara att kö på samma? tänkte om den blir skit slö då eller varvar ur direkt?
Beror på vad du hade för tum på offroad fälgarna, SM fälgar brukar oftast vara 17" och om du hade t.ex 18" eller 16" på gamla bakfälgen så gör det inte så stor skillnad, så nej, du behöver inte dreva om, släng på sm fälgarna och gå på din egna uppfattning
tahddo skrev:Hej, Min fläkt framför kylaren verkar inte fungera. vad är felet?
tacksam för svar:)
Kan vara tempgivaren
tahddo skrev:hej, behöver en ny säkring till min extreme -06. Någon som vet vilken säkring som jag ska köpa ?
En röd på 10A
Derbi_senda04 skrev:Har kollat lite i tråden man orkar inte kolla igenom hela dock men det jag undrar är vad detta är, den sitter vid batteriet
är det cdi`n eller är det något relä
om det är cdi`n är den ostrypt eller stryp isådana fall? Har ingen varvräknare på min, btw det är en r99 årsmodell 04
Ett relä, CDI'n brukar sitta under kylarvätske behållarn i närheten av tutan
Derixx skrev:Hur tar man bort original röret och sätter på ett mk thrower ?
Skruva loss och skruva fast
Linusen skrev:Jag har ett stort problem och får damp snart.
Jag har köpt nytt insugsgummi för att det blev en spricka i det förra, men nu när jag ska sätta på det så får jag det inte att sitta bra. Antingen så sitter den bra på cylindern men piss med slangen från luftburken, eller tvärt om.
Enormt jävla irriterande nu när jag dessutom ska sälja den.
Slangen från luftburken hård som en jävla b*lle, så den går knappt att flexa något åt något håll. Har ett sportluft liggandes hemma, ska jag prova med det?
Vill hellst ha den helt original, för då får man ju mest pengar för'n.
Vill ju inte att den ska draa tjuvluft...
Någon som vet om man kan förlänga slangfan eller åt vilket håll man ska kompromissa med anslutningarna?
Tacksam för hjälp innan den får sig känga.
Hade ett liknande problem med mtit insugsgummi, ett litet trix du kan ha användning av; på insugsgummit sitter en liten flärp som ska över förgasarn för att hålla den på plats, sätt den på insugstratten istället så kan du vinkla förgasaren lite åt vänster, sen för att få allt att sitta så använder du slangklämmor! Hoppas det hjälpte