Borra avgasröret?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
TheSpanker77
Elmoped

Borra avgasröret?

Inlägg av TheSpanker77 »

Min kompis scooters avgasrör har rostat lite grann så att där två jätte små hål på röret, och den gjorde typ 60 km/h MAX innan och nu när dom hålen kommit så gör den 70 km/h MAX ! Och nu till min fråga, om jag då borrar ett litet hål på kanske nån millimeter, kommer moppen gå snabbare då? Och kan det ge någon biverkning då som t e x att den dricker mer bensin eller nåt liknande?
TheSpanker77
Elmoped

Inlägg av TheSpanker77 »

någon som vet ?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Du kan inte bumpa efter 11 minuter? nej om det är en 2t kommer den bara gå sämmre då de blir fel motstånd. De din kompis mest troligt har är en 4t eller så är det så att ni är besatta av "placeboeffekt" alltså att man tror det gör något bara för att man tror det ska göra det. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
TheSpanker77
Elmoped

Inlägg av TheSpanker77 »

k-skåpet skrev:Du kan inte bumpa efter 11 minuter? nej om det är en 2t kommer den bara gå sämmre då de blir fel motstånd. De din kompis mest troligt har är en 4t eller så är det så att ni är besatta av "placeboeffekt" alltså att man tror det gör något bara för att man tror det ska göra det. :)
Jag bumar när *** jag vill tönt... hans moped är en 2-taktare. Och vi är inte besatta av nåt påhittat ord som du kommit på i din ensamhet.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

TheSpanker77 skrev:
k-skåpet skrev:Du kan inte bumpa efter 11 minuter? nej om det är en 2t kommer den bara gå sämmre då de blir fel motstånd. De din kompis mest troligt har är en 4t eller så är det så att ni är besatta av "placeboeffekt" alltså att man tror det gör något bara för att man tror det ska göra det. :)
Jag bumar när *** jag vill tönt... hans moped är en 2-taktare. Och vi är inte besatta av nåt påhittat ord som du kommit på i din ensamhet.
Haha bumar XD
Bumpar*
atityden!!!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

TheSpanker77 skrev:
Med den där attityden kommer ingen vilja vara trevlig och hjälpa dig, skärpning.
Läs reglerna innan du postar för du bumpar inte när fan du vill. Om du fortsätter såhär kommer det sluta med att du blir avstängd och dina trådar låsta.
linux_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av linux_b »

TheSpanker77 skrev:
Förväntar du dig verkligen hjälp med den attityden? var glad att han svara, med den attityden tror jag ingen vill hjälpa dig.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

TheSpanker77 skrev:
Aha, så de e du som äger sidan då? Du bumpar fan inte när du vill, läs reglerna innan du registrerar dig som resten o när du ändå håller på ta förfan o läs på lite då placeboeffekt har grund i forskande på att folk får biverkningar av mediciner dom bara tror dom tagit men egentligen fått sockerpiller. Tips, med den här attityden hamnar du nog på bårhuset långt innan du vill då alla inte accepterar det lika bra som vi här på forumet. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Re: Borra avgasröret?

Inlägg av Börniee »

TheSpanker77 skrev:Min kompis scooters avgasrör har rostat lite grann så att där två jätte små hål på röret, och den gjorde typ 60 km/h MAX innan och nu när dom hålen kommit så gör den 70 km/h MAX ! Och nu till min fråga, om jag då borrar ett litet hål på kanske nån millimeter, kommer moppen gå snabbare då? Och kan det ge någon biverkning då som t e x att den dricker mer bensin eller nåt liknande?
Vart är hålen någon stans på röret?
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
TheSpanker77
Elmoped

Re: Borra avgasröret?

Inlägg av TheSpanker77 »

Niklas Berntsson skrev:
TheSpanker77 skrev:Min kompis scooters avgasrör har rostat lite grann så att där två jätte små hål på röret, och den gjorde typ 60 km/h MAX innan och nu när dom hålen kommit så gör den 70 km/h MAX ! Och nu till min fråga, om jag då borrar ett litet hål på kanske nån millimeter, kommer moppen gå snabbare då? Och kan det ge någon biverkning då som t e x att den dricker mer bensin eller nåt liknande?
Vart är hålen någon stans på röret?
Uppe på röret.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Långt fram eller vid kröken!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
TheSpanker77
Elmoped

Inlägg av TheSpanker77 »

Niklas Berntsson skrev:Långt fram eller vid kröken!
i mitten på ovansidan.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Aha va trevligt då!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

Det funkar bättre om du borrar ca 10 hål som är 8mm varje! det funkar skit bra. dom ska sitta på olika ställen på kröken :)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Drpepper skrev:Det funkar bättre om du borrar ca 10 hål som är 8mm varje! det funkar skit bra. dom ska sitta på olika ställen på kröken :)
Jag gjorde det på min aerox och fy faan va den gas reste asså ! Låg i 80 och gasade så reste den :-D. Fy faan :-D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

Niklas Berntsson skrev:
Drpepper skrev:Det funkar bättre om du borrar ca 10 hål som är 8mm varje! det funkar skit bra. dom ska sitta på olika ställen på kröken :)
Jag gjorde det på min aerox och fy faan va den gas reste asså ! Låg i 80 och gasade så reste den :-D. Fy faan :-D
Afan går som satan :D
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped

Inlägg av Runkenslider »

Vad har du ens för moped? Men tänkt på attityden!
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

Du kan ju ta och kapa röret vid mynningen, ger äckligt bra effekt om man jämför med att borra hål (borra hål är ju för mesar som inte vågar köra nog snabbt).
Bild
gasgas ec
Elmoped

Inlägg av gasgas ec »

det bästa är att trycka upp avgasröret i röven :lol: tyckna unge...
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

MartinTSDI skrev:Lyssna inte på dem de försöker bara jävlas!
Gör 3 hål triangulärt cirkomfererande runt röret vid myningen. MAX 1,5mm tror jag passar. Detta då org rören har lite "pushback" strypning som det heter!

Mhh/ Martin
Som jag sa.. borra är för mesar som inte vågar köra nog snabbt. Man ska kapa röret vid mynningen, då jävlar!
Bild
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

MartinTSDI skrev:[spoiler]
will3 skrev:
MartinTSDI skrev:Lyssna inte på dem de försöker bara jävlas!
Gör 3 hål triangulärt cirkomfererande runt röret vid myningen. MAX 1,5mm tror jag passar. Detta då org rören har lite "pushback" strypning som det heter!

Mhh/ Martin
Som jag sa.. borra är för mesar som inte vågar köra nog snabbt. Man ska kapa röret vid mynningen, då jävlar!
[/spoiler]

Är du verkligen DEN wild kids wille? :oooo
Det kan du allt försöka ta reda på!
Bild
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

gasgas ec skrev:det bästa är att trycka upp avgasröret i röven :lol: tyckna unge...
Hört att de ska funka bra på tyckna skit ungar :)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
gasgas ec
Elmoped

Inlägg av gasgas ec »

YamahaMarcus skrev:
gasgas ec skrev:det bästa är att trycka upp avgasröret i röven :lol: tyckna unge...
Hört att de ska funka bra på tyckna skit ungar :)
haha jag med;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

MartinTSDI skrev:Att inte mods låst denna tråd redan. Sover dem? ^^

BRÖST så nu kollar ni
In o svara på min tråd ang boost bottles
Ja ni skriver ju så mycket offtopic så det är nästan dags.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst