Hur många har riktiga garage

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
ostkaka
Elmoped

Hur många har riktiga garage

Inlägg av ostkaka »

Tja. Undrar bara en sak. Har alla här på tsr riktiga garage som ni kan vara inne och mecka i? Det verkar så... Själv har jag inte det. Bara en litet rum som moppen får plats i... Så varenda gång jag ska mecka måste jag gå utt ocg göra det. Därmed kan jag typ bara mecka när det är fint väder ute. Är det någon mer som har det så eller har alla här riktiga garage?
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

Jag har ett litet garage hemma som funkar utmärkt med svets å alla möjliga verktyg som kan behövas! :)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

har ett gargae men är kolsvart där nere ^^ så brukar rulla ut den från mitt rum till där alla bilar kör och står liksom mitt i gargaet på själva vägen :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
zTAREN
Elmoped

Inlägg av zTAREN »

jag har ett riktigt garage! :D
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög

Inlägg av Marcus ström »

Jag har ett ganska stort dubbel garage med gott om plats för att mecka.
Edit: Värme i det också så går bra att vara där hela vinter också.
widell
Stolt ägare av vicke xX SMT

Inlägg av widell »

Vi har ett riktigt garage, dock ockuperat av 2 mustanger. Så jag får vara utomhus och det är även där mina moppar står. Klagar dock inte över det, bara dra på sig ordentliga kläder så är det lugnt ...
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta

Bild
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

har ett ordentligt garage med mycket rum och förvaring, 3st svetsar mig,elektrod och tig svets. och allamöjliga tongar skruvmejslar,kapmaskin hylsserier upp till 50 medmera
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing

Inlägg av D4NI3L »

jag har ett eget 2-bilars garage se har pappa en stor jävla verkstad :roll:
iDavid
Elmoped

Inlägg av iDavid »

Jag har ett stort dubbelgarage med mutterknackare och de flesta verktygen. Tycker det borde vara standard för alla moppemeckare, eller ja, alla kanske.
WOOPWOOP. Ovanstående inlägg bör tas med en nypa salt.
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Kirurgen »

Har ett väldigt litet garage, kan det vara 3-4m x 6m eller något.
ostkaka
Elmoped

Inlägg av ostkaka »

Jag vill så gärna ha ett gararge men tyvär nej. Har alla verktyg man kan tänkas sig nästan så på så sätt klarar jag mig men det är jobbigt att ligga på asfalten och så vill jag kunna mecka på kvällarna eller när det är regningt/kallt
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag har ett hyffsat garage med massa verktyg bl.a migsvets , gassvets , tryckluft , massa olika nycklar , spärrskaft m.m

Det finns värme i garaget , el och vatten + diskbänk där man kan skölja av prylarna osv
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

Ja sitter på gården o meckar, de känns som alla grannar börjar hata mig för de :P
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
gasgas ec
Elmoped

Inlägg av gasgas ec »

har ett garage men dock fullproppat med mopeder, fyrhjulingar och crossar och massa skit så e lite trångt ibland men man klarar sig';)
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbigp1open-10 »

vi har dubbelgarage, men min pappa ska måsta ha 2 bilar,som han är rädd om, så blir bara mek i garage när han är på jobbet och han tar dem bara när det är sol ute och då spelar det ingen roll om man har garage eller inte, man vill ju vara i garage när det regnar:(, anars har jag alla verktyg och maskiner+lite till: :D
Användarens profilbild
Simon-2012
Svårstartad skrothög

Inlägg av Simon-2012 »

Har ett förråd jag kan utnyttja med 1 kvadratmeter x 2 ( yta undsatt åt mig)
Sen har vi car porten " där en bil får plats dock är det grus överallt utanför huset så helst är man inne på 2 meters yta :( har inte alla verktyg som behövs för exakt allt men ordnar det allt eftersom
Kolla gärna mitt Rieju Spike Projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39736
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

jag har 2 vånings garages :) o farsan vad bilmekaniker så har alla grejer typ ;)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

2 Ports garage med alla möjliga redskap och verktyg. 2 Pelarborrar, antal svetsar, press osv. Alla verktyg som behövs till allt. 4 pelars billyft. Värme.
Och en sån som blåser ut avgaser och skit.

Med andra ord jag kan göra vad som helst om jag har kunskap och hittar rätt saker.
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

nej de har jag inte men har en carport, sen har vi ett förråd som vi delar med grannen men en natt gick bensinkranen sönder på crossen så typ 3 liter bensin kom ut på golvet så hon skriker på mig så fort jag rullar in mopeden eller något där, lite tråkigt när de är vinter menmen.. :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Har ett garage i anslutning till vårat hus så behöver bara gå igenom en dörr så är jag i garaget :)(jävligt skönt när det regnar och på vintern) sen så har jag nog nästan alla verktyg man kan behöva och skulle det fattas något så kan jag bara gå ner på bilklubben där våran bil står ca 200 meter från vårat hus. Och där det finns alla verktyg man någonsin kan behöva :wink:
Användarens profilbild
Baws
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baws »

Jag har ett stort 2-bilars garage, med vattenkran, en toalett och värmeslingor i golvet även typ alla verktyg som finns, sen om jag skulle sakna så finns min morfars bror som har en entrepenad med 6-bils garage + 2 för lastbil han har fan alla verktyg man någonsin kan behöva, han är lite fiffig så han har gjort typ 10 egna verktyg för olika saker :)
Baws, Baws, Baws.

Kolla gärna mitt projekt, glöm inte slänga dit en kommentar ;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39219
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Har inget garage men har dock nästan allt jag behöver.. Men om jag så behöver något / garage så kan jag bara åka till pappas jobb där finns ALLT och mer ändå
jonkyboys
Elmoped

Inlägg av jonkyboys »

ja jag har garage och i princip alla verktyg man kan behöva finns också inklusive svets och rådgivare ;)
darian
Svårstartad skrothög

Inlägg av darian »

Jag har ett stort garage med värme ;) , har dock inte så många verktyg funderar på att dra till biltema o köpa nån dag :D
david96 skrev:
all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter

TuZx skrev:
aa tills man kör med det
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

Pappa har bilverkstad en enpelarslyft en tvåpelare ja orkar man skriva alt? aja en sådan http://www.google.se/url?url=http://www ... nfSdWPVXvQ man värmer en skruv på några sec och man skadar aldrig saker runt om felsöknings apparat eller vad man nu kan kalla det som man kan felsöka alla bilar en gammal press som pressar 150 ton!! och 5 svetsar och en fet telfer för att lyfta ur motorer ur bilar orkar lyfta upp en hel bil också :twisted: och alla verktyg avdragare som kan behövas jobbar där dagligen man lär sig jätte mycket + att man får cash. 8)
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

har riktigt garage och 2 väggar fyllda med verktyg, och massa skåp osv :) sen har vi en gammal militär panna från kronan som värmer bra på vintern :D riktigt soft med mycket verktyg må jag säga, är glad för att jag har de så för vet att de är många som inte har klokt med värme, verktyg,plats osv.. ;) min polare brukar komma till mig och meka :D
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Har ett litet villagarage där bilen står inne på vintern och vi kör upp mopederna längre upp så att allt får plats. Men på sommaren nu är det gott om plats :)
Vi har även fått en massa saker från när farfar och morfar gick bort :/. Vi har även 3 rätt stora maskiner så har la det som behövs :)
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

har ett garage och 2 källare, i garaget står oftast mammas bil så jag brukar mecka i källaren, där finns gott om plast, där finns bland annat en bilkärra, en fyrhjuling, en scooter, en gammal solifer från 76, och 2 mopeder, gott om plats at meka :) har de flesta verktygen som kan behövas, så jag klarar mig
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

jag har ett två bils garage med billyft, telfer i taket, pelar borr, svetsar, bänkslip, svarv och alla verktyg man kan tänka sig :)
men ska jag meka moppe får jag stå ute för pappas mustang och min duett står där inne nu :p
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

tror redan det finns en sån tråd men jaja ;)

ja, vi bor i lägenhet i stan så vi har en plats i garageslänga. dvs massa garage som inte har vägg imellan.

där är det svårt att meka då det är lågt i tak och allmänt jobbigt ;)

sen hyr vi en extra källare i huset som är väldigt bra. tjatade till mig en mekhörna där som jag trivs med. det är där jag har spelat in mina videos på moppen i både garaget och http://www.youtube.com/watch?v=90v0IkZKtFo
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

jag har ett STORT garage hos morfar. ett hyffsat stort hemma. å ett stort hos farfor å faffar :D
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

Har stor '' Porten '' där de är kallt som utav helvetet utan sol där ute :/

Så har jag rummet, men mor brukar bli så förbannad när det ligger skit i rummet å kan int ge fan i mina prylar.
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

har en fin källare nu för tiden att meka i med både vatten, el o ganska avstört från grannarna men lite jobbigt att plocka ner o upp hojjen från en spiraltrappa dock ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

DET VÄRSTA med att INTE ha garage är att inte en enda granne hejar åt mig längre :( blir ju ofta att meka på kvällar dock brukar jag aldrig starta den efter 22.30 sålänge jag inte ska någon stans men undantag finns ju såklart
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

Har ett stort garage med en del verktyg :D Och har även tillgång till endel verktyg då min låsasmamma jobbar på cramo :)
Finns El vatten o allt sånt :D så är smidigt o bra ifall jag behöver meka.

Har även rummet precis brevid så kan spela musik när man mekar :D Har även en frys så jag får kall cola när jag mekar ;)
Senast redigerad av Drpepper den 27 juli 2012, 19:02, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar