rasmusborg skrev:Om biltema kan jag säga att deras verktyg är verkligen dåliga. Väldigt dålig kvalité, och med det du skrev att andra företag har dåliga verktyg också, är sant men jag köper inte dåliga verktyg. Visst biltema har garanti men om min vevpartiaxel väl går sönder så vad ska dom göra åt det?
Och jag ska inte under variatorn mer under min ägotid i alla fall. Den ska ut på blocket idag så om det uppstår problem så är det nästa ägares problem
Och man ska svarva ner för att få bästa resultat. Innan du öppnar din mun så kan det vara bra att veta vad man pratar om också. Tack för visat intresse

Ja jag var nästan likadan som dig när jag var i din ålder så jag klandrar dig inte....erfarenhet och uppförande kommer med åren vilket du förhoppningsvis märker

Det jag undrade mest från första början var bara varför du inte fixade det ordentligt direkt istället för att "fuska" och lura en stackars köpare vilket du själv verkar veta om men inte bryr dig!?Samt varför man klagar på ett företag man bara köpt skitprodukter ifrån som det verkar.Som jag sa innan,man öppnar väl ändå ögonen och tittar på det man köper annars är man bra korkad.
Själv har jag nog en heldel specialverktyg som är bra mycket dyrare än hela din moped tx om vi nu prompt måste ta verktyg som exempel.
Men det spelar ingen roll nu för jag förstår varför iallafall.
Känner att jag kan "öppna min mun" eftersom jag dels vet vad jag pratar om och även jobbat med mopeder innan du ens var född.
Lycka till med försäljning iallafall.Hursom är det en av dom mer populära mopederna så är de bra pris så lär du få den såld fort
Hade gott
Edit: Ja "Mattyyy" jag kan faktiskt hålla med dig till viss del gällande små gängtappar,glömde dock påpeka från första början till Rasmus att det är gängkloppor jag diskuterade om och inte gängtapparna.Nått annat dom har som är dålig kvalité på tx är deras skruvutdragare som dom kallar det och det är inte Biltemas fel egentligen utan företaget som tillverkar dom och använder sig av fel blandning i materialet,därför blir dom extremt sköra.
Märker att det är extremt dålig kunskap här gällande verktyg och dess material osv osv men nu börjar de gå galet offtopic här och TS ska sälja moppen så det är väl onödigt att fortsätta diskutera detta i denna tråden!?