Cpi oliver city remskiva

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Jontaan
Elmoped

Cpi oliver city remskiva

Inlägg av Jontaan »

Hej, idag så öppnade jag min variatorkåpa efter att ha hört ett konstigt ljud från den i ca 1 vecka. Jag körde på som vanligt, jag trodde inte att det var något farligt, det började låta mer och mer och tillslut så tänkte jag att en kopplingsfjäder kanske har gått av som ligger och skramlar. Men när jag öppnade så var det att gängorna på stjärnskivan (http://www.thansen.dk/product.asp?c=730 ... 1202452767) som sitter på remskivan (http://www.thansen.dk/product.asp?c=730 ... 1202452768) hade gått sönder så att den sitter helt löst. (man ser inte så bra för att kickaxelkugg (Stjärnbrickan) är i vägen. Men iaf jag har försökt att få lös den med hjälp av en fjäderspännare, men den håller ju fast remskivan som bara snurrar så det gick inte.... Jag har också försökt med en elektrisk mutterdragare, men det funkade inte ( den är ju inte lika stark som en mutterdragare till en kompressor). Men den mutterdragaren har orkat alla mina kompisars skruvar där så jag har ingen aning hur jag ska få upp den. Skulle vara väldigt tacksam ifall någon har något förslag på hur jag kan få lös den!!! :) om ingen förstår så kan jag försöka att fixa en video tills imorgon och visa :) Jag måste beställa en ny remskiva m.m. men jag kommer ju hur som helst inte kuna byta om jag inte får upp den så jag vill helst få upp den innan jag beställer något nytt :P Tack i förhand :)
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

Alltså ska du ha av muttern som håller "ihop" variatorn? Jag använder mig av en mutterknack när jag ska lossa den muttern.
Bild
Jontaan
Elmoped

Inlägg av Jontaan »

will3 skrev:Alltså ska du ha av muttern som håller "ihop" variatorn? Jag använder mig av en mutterknack när jag ska lossa den muttern.
Mutterknack är ju samma sak som mutterdragare, men jag har en elektrisk sådan. JA, jag vill få lös mutter som håller "ihop" variatorn:) (kan du länka på guiden hassse666 hade?)
Jontaan
Elmoped

Inlägg av Jontaan »

Hej igen, som tur var fick jag upp allt, men tack för hjlpen ändå:) Men jag har en fråga.. Nu när jag tog ut mina variatorvikter var dom kantiga så jag tänkte köpa ett par dr. pulley vikter. Det här är min setup:
Stage 6 pro replica
Stage 6 Tryckfjäder (strong)
Stage 6 kopplingsfjädrar medium
Stage 6 variator
När jag köpte variatorn så följde det med ett par vikter (5g) så jag köpte inga nya. Men iaf hur lätta ska mina vikter vara? jag vill helst ha axx. :)
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

Jontaan skrev:Hej igen, som tur var fick jag upp allt, men tack för hjlpen ändå:) Men jag har en fråga.. Nu när jag tog ut mina variatorvikter var dom kantiga så jag tänkte köpa ett par dr. pulley vikter. Det här är min setup:
Stage 6 pro replica
Stage 6 Tryckfjäder (strong)
Stage 6 kopplingsfjädrar medium
Stage 6 variator
När jag köpte variatorn så följde det med ett par vikter (5g) så jag köpte inga nya. Men iaf hur lätta ska mina vikter vara? jag vill helst ha axx. :)
Oj förlåt, har inte sett att du svarade :x
Ja jag vet att en mutterknack är en mutterdragare, glömde att skriva att jag använder mig av en sådan som man sätter fast i en kompressor bara!(tappat bort ordet för det atm >_<).

Ang. vikterna så borde la 4-5g vara bra? Har du allt för lätta så varvar den som fan och går inte något bra.
Bild
Skriv svar