Tjena!
Ringde på en moppe som jag hade tänkt att köpa. Det är en motorhispania furia -01 (30 moppe).
På mopeden är det inga blinkers men allt annat fungerar förutom tändningslåset som är utbytt mot en vippbrytare. Nu undrar jag om ni tycker detta är ett bra köp för 6000:- med prutmån?
Jag köpte en Furia 01 för 6000:- i våras där allt var fungerande och hade gått ca 500 mil, allt har fungerat bra och har inte haft nåt problem med den förutom att gasvajern har gått av. Enda negativa med furia är att dom har ganska hård sadel men man vänjer sig efter en vecka
Men du borde kunna pruta minst 1000:- iallfall eftersom den jag köpte var ute för 8000:-
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Jag har rätt grundläggande kunskaper om mopeder, men är inte helt grön...
Vet inte men han hade bytt kolven så kanske 25-200mil?
Något speciellt jag ska kolla efter, i övrigt är AM6:or rätt bra?
ah okej.
kolla om alla ljus funkar.om ramen är sne eller skaddad.kolla gafflarna om det läcket eller dom fastnar om du bromsar med handbromsen.kolla dreven,kedja om den är sletten.kolla bromsklossarna.om bromsarna tar bra. där har du lite finns massor.
ja AM6 motorer är bra men dyra i reserv delar dock enkelt o hitta delar. går väl helt okej med dragen stryp i orginal röret
Jag har rätt grundläggande kunskaper om mopeder, men är inte helt grön...
Vet inte men han hade bytt kolven så kanske 25-200mil?
Något speciellt jag ska kolla efter, i övrigt är AM6:or rätt bra?
ah okej.
kolla om alla ljus funkar.om ramen är sne eller skaddad.kolla gafflarna om det läcket eller dom fastnar om du bromsar med handbromsen.kolla dreven,kedja om den är sletten.kolla bromsklossarna.om bromsarna tar bra. där har du lite finns massor.
ja AM6 motorer är bra men dyra i reserv delar dock enkelt o hitta delar. går väl helt okej med dragen stryp i orginal röret