Jag har två mt5or som fungerar men den ena går bara hälften så fort som den andra alltså ungefär 20 km/h medans den andra går cirka 40-45. Den andra är drevad men 20 km/h är väl lite väl segt?
Förgasarn är ren, det är olja i motorn. Och att trimma den är inte en lösning, det skjuter troligtvis bara upp problemet eftersom den ska ju inte gå i 20 med originaldelar.
Det skall väl sitta som små piggar i spåren till kolvringarna så att dom liksom hakas fast? Det finns inga så kolvringarna sitter löst. Sen så är kolven repig nåt så in i h-e. Motorn rasslar en del också vilket kanske beror på kolvens dåliga skick? Den kanske har för dålig kompression i alla fall
Meos skrev:Det skall väl sitta som små piggar i spåren till kolvringarna så att dom liksom hakas fast? Det finns inga så kolvringarna sitter löst. Sen så är kolven repig nåt så in i h-e. Motorn rasslar en del också vilket kanske beror på kolvens dåliga skick? Den kanske har för dålig kompression i alla fall
Bara å Byta kolv å cylinder innan vevN går åt helvete!
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Meos skrev:Cylindern är inte speciellt repig. Men att kolven behöver bytas är ju uppenbart. Kan kolven vara problemet till att den går så segt?
japp! har en kompis som har en mt5 som kolven var slut på. den orkade inget å gick skitsegt! sen så tog han bort cylindern å kolven och kolla, då va de inga låsningar te kmolvringarna så han köpte en ny kolv å nu har han gasres på 1+2+3
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Meos skrev:Cylindern är inte speciellt repig. Men att kolven behöver bytas är ju uppenbart. Kan kolven vara problemet till att den går så segt?
japp! har en kompis som har en mt5 som kolven var slut på. den orkade inget å gick skitsegt! sen så tog han bort cylindern å kolven och kolla, då va de inga låsningar te kmolvringarna så han köpte en ny kolv å nu har han gasres på 1+2+3
ah, jo säkert.... har du inget komptest så du kan testa kompet i den?
stunt 4 life skrev:
japp! har en kompis som har en mt5 som kolven var slut på. den orkade inget å gick skitsegt! sen så tog han bort cylindern å kolven och kolla, då va de inga låsningar te kmolvringarna så han köpte en ny kolv å nu har han gasres på 1+2+3
Ska nog byta kolv på min Gilera så får jag gasres 1+2+3+4+5