Då till frågan villka vikter ska jag ha

Alla moppar som är slöa i början har inte en slirande koppling!!!!!!!!!!!!!!!!!KoNG skrev:Jag tror snarare att din koppling slirar
NEJ! Tryckfjäder ska han inte byta! tryckfjäder byter man när remmen slirar! REMMEN SLIRAR INTE PÅ ORGINALA MOPPAR! Inte ens på effektrörsmoppar!hyosungsf50 skrev:ja men det som du borde byta lätt då är tryckfjädern till typ +15% eller +22% sen byta kopplings fjädrar så den inte slirar och byta ner till kanske 5g vikterdet borde gå på högst 400kr inkl frakt skulle jag tro
vad läser du med den har ju redan 6,5g vikter org hahahahahaHolma_ skrev:Alla moppar som är slöa i början har inte en slirande koppling!!!!!!!!!!!!!!!!!KoNG skrev:Jag tror snarare att din koppling slirar
NEJ! Tryckfjäder ska han inte byta! tryckfjäder byter man när remmen slirar! REMMEN SLIRAR INTE PÅ ORGINALA MOPPAR! Inte ens på effektrörsmoppar!hyosungsf50 skrev:ja men det som du borde byta lätt då är tryckfjädern till typ +15% eller +22% sen byta kopplings fjädrar så den inte slirar och byta ner till kanske 5g vikterdet borde gå på högst 400kr inkl frakt skulle jag tro
Som jag sa mellan 6 och 6,5 g! Inte ett gram mindre än det! med 5grams vikter som hyos.... sa kommer moppen varva sönder! Sen med en 22% tryckfjäder skulle varva som att det satt i 2 grams vikter!
Byt till vikter mellan 6 och 6,5!
//Holma
Och vad tänker du med? Du verkar ju inte kunna mkt! 1x6 = 6gram! 6gram lättare från orginal är jävligt för mkt! Och du verkar vara en av de ljushuvuden som tror att man får bättre axx men lätta vikter! Det sitter i lite för tunga vikter orginal, mer än ca 0,5 g lättare vikter är för lätta till en orginal moped! 1,5 g är ganska stor skillnad! Att byta ner sig 1,5g kommer göra att den övervarvar!hyosungsf50 skrev: vad läser du med den har ju redan 6,5g vikter org hahahahaha
att byta ner 1,5g gör stor skillnad på axxet men den gör inte så mycke att den övervarav den kommer däremot varva över på runt 3,5g vikter så jag skulle nog ändå rekommendera att du bytar ner till5g och bytar munstycke till kanske 5strl högre