CPI ryker som F*n efter bytt tillbacka till orginalrör

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

CPI ryker som F*n efter bytt tillbacka till orginalrör

Inlägg av AndreWidestedt »

Som rubriken lyder! Min CPI SM50 -07 rycker hur mycket som helst när jag bytte tillbaka till orginalröret. Det orginalröret är pluggat och ägaren innan sa att det måste sotas/avfettas, kan det bero på detta?
Senast redigerad av AndreWidestedt den 17 juli 2012, 21:15, redigerad totalt 1 gånger.
Helt Räser
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Det kan inte vara att den föra ägaren har börjat sota ur och hällt i något i röret?

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt

TheGrimReaper skrev:Det kan inte vara att den föra ägaren har börjat sota ur och hällt i något i röret?
Tror inte de, men han sa att det behövdes sotas ut!
Helt Räser
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

bytte från trimrör? kolls munstycket! :D men kolla så inte ngt skit eller ngt konstigt hsr kommit in i insuget eller någe? :S mopeder kan va lite kluriga ibland när man inte veet svaret ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ja jag gissar på att du inte bytt munstycket somsagt. Då går den förmodligen fett som fan och då går det ryckigt.

Är röret sotigt blir den slö, men den ska gå skapligt i alla fall, inte rycka osv.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
AndreWidestedt

TSR`BakarN skrev:bytte från trimrör? kolls munstycket! :D men kolla så inte ngt skit eller ngt konstigt hsr kommit in i insuget eller någe? :S mopeder kan va lite kluriga ibland när man inte veet svaret ;)
Japp, var ett Hebo underliggande! Så det är nog munstycket, men ska nog köra urpluggat efter polisen har haft sig en titt! Blev tagen som sagt och dom bad mig orginalställa moppen.

En annan sak! Moppen gör 72 på mätaren med pluggen i! det ska den väl endå inte göra?!?!
Helt Räser
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Borde inte gå ryckigt av att byta till originalrör. Menar du möjligen att den ryker mycket?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
tmallpro
Elmoped

Inlägg av tmallpro »

AndreWidestedt skrev:
TSR`BakarN skrev:bytte från trimrör? kolls munstycket! :D men kolla så inte ngt skit eller ngt konstigt hsr kommit in i insuget eller någe? :S mopeder kan va lite kluriga ibland när man inte veet svaret ;)
Japp, var ett Hebo underliggande! Så det är nog munstycket, men ska nog köra urpluggat efter polisen har haft sig en titt! Blev tagen som sagt och dom bad mig orginalställa moppen.

En annan sak! Moppen gör 72 på mätaren med pluggen i! det ska den väl endå inte göra?!?!
Sota ur det ! :) Det är han som var med när ni bytte btw ! :)
Peugeot trekker säljes. : http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ler-bytes/

Lev livet ingen har endå överlevt he!
Min Peugeot trekker tkr -03:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... =tmallpros
Användarens profilbild
AndreWidestedt

tmallpro skrev:
AndreWidestedt skrev:

Alright! will do, btw, jag får inte loss förgasar koppen xD helvette så skruvarna sitt!
Helt Räser
Användarens profilbild
AndreWidestedt

Erik_ skrev:Borde inte gå ryckigt av att byta till originalrör. Menar du möjligen att den ryker mycket?
Precis! ska ändra!
Helt Räser
Användarens profilbild
tmallpro
Elmoped

Inlägg av tmallpro »

AndreWidestedt skrev:
tmallpro skrev:
AndreWidestedt skrev: Japp, var ett Hebo underliggande! Så det är nog munstycket, men ska nog köra urpluggat efter polisen har haft sig en titt! Blev tagen som sagt och dom bad mig orginalställa moppen.

Alright! will do, btw, jag får inte loss förgasar koppen xD helvette så skruvarna sitt!
Haha, det ska vara 72,5 till orginal strypt btw. 78 är bra till när du dragit pluggen. Optimalt med det munstycket.
Peugeot trekker säljes. : http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ler-bytes/

Lev livet ingen har endå överlevt he!
Min Peugeot trekker tkr -03:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... =tmallpros
Användarens profilbild
AndreWidestedt

tmallpro skrev:
AndreWidestedt skrev:
tmallpro skrev: Sota ur det ! :) Det är han som var med när ni bytte btw ! :)
Haha, det ska vara 72,5 till orginal strypt btw. 78 är bra till när du dragit pluggen. Optimalt med det munstycket.
Alright tack! vad sitter i nu? för jag har inget munstycke hemma....
Helt Räser
Skriv svar