Ztraand skrev:Piitus96 skrev:tror knappast den har nypt med den setupen, men de är som sagt möjligt :/
Byt tändstift, samt testa o springa igång den i 2:ans växel, eller t om högre, men var beredd med kopplingen då
Alla setuper kan nypa, det har ju med kylningen/smörjningen och göra. Kläggar en oljeslang/kylaren igen.. Så står du där me skuren/nypen cylinder.
ONT: Känns som han inte tänder så bra?
När du säger att den inte orkar mer? Är det på tomgång elr när du kör?
-Ja det känns inte som han inte gör det. Men fick igång den nyss och han stod en stund men sedan får den någon sorts ketchup effekt och håller på att dö, sedan går den igång igen och sedan dör den. Alltså, den går upp i höga varv och går ner i låga och sedan upp igen för att sedan dö helt. Och när man gasade så dör den.
-Det är när den är i tomgång men också när jag rullar igång den. samma resultat.
-blandningen är jättejättesvart! spelar ingen roll vilket munstycke det är. original är 80 och har testat det först men det går bättre med strl 63. men det är 17 storlekar lägre än original och det tycker jag är lite skumt. Har också haft problem med läckande oljetank förut och den läcker fortfarande litegranna på undersidan.
*När man gasar så dras det ju även i en vajer som går till oljepumpen.
*Den dör fortare när man gasar.
*Blandingen är svart trots skruvat åt max i luft och minst på bensin på förgasarenspelar inge roll vilken storlek på huvudmunstycke.
*Köpte mig ett nytt tändstift iallafall och fick faktiskt en bättre gnista trots att jag har två andra helt nya typ som nu verkar vara dåliga. dock ingen skillnad på problemet. men det var ändå nog ett problem...
--med tanke på dessa fyra noteringar av mina observationer så är min gissning på att det går igenom alldeles för mycket olja och det blir felblandat!
Någon som tänker i mina banor nu? För mig låter det rimligast just nu, men har någon egna erfarenheter eller nått så ge mig förslag.
har kollat upp några nya delar:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/277 ... _Pump.html
-del 1
sedan:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/277 ... _Tank.html
-för del 3 och troligen del 1 också för att ta bort läckan helt där uppe.