Hur mycket olja ska växellådan ha?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
DerbiDriver
Svårstartad skrothög

Hur mycket olja ska växellådan ha?

Inlägg av DerbiDriver »

Tjahoooo!
När jag köpte min moppe så fick jag ingen bruksanvisning med till moppen :? Moppen har gått typ 650 mil, o vet inte om han som hade den innan har bytat olja så tycker att de e nog bäst o byta olja i växellådan:) Men jag vet inte hur mycket olja där ska i, där står inget på lådan heller el något sånt i den stilen så jag undrar om de e någon som vet hur mycket olja där ska i..?

Tack på förhand!

Mvh DerbiDriver
MattssoN^^
Elmoped

Inlägg av MattssoN^^ »

de brukar gå i 7dl cirkus men asså du har en skruv du tömmer allt med sen har du en skruv däru ser när du ska sluta fylla på

så näru har tömt oljan skruva i den skruven sen så skruvar du ut den skruven som sitter på höger sidan av moppen i mitten på motor kåpan sen fyller du på i påfyllninges hålet tills det börjar rinna där då skruvar du i den skruven och så är det klart :)

lycka till
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

MattssoN^^ skrev:de brukar gå i 7dl cirkus men asså du har en skruv du tömmer allt med sen har du en skruv däru ser när du ska sluta fylla på

så näru har tömt oljan skruva i den skruven sen så skruvar du ut den skruven som sitter på höger sidan av moppen i mitten på motor kåpan sen fyller du på i påfyllninges hålet tills det börjar rinna där då skruvar du i den skruven och så är det klart :)

lycka till

Förstog inte om du nämnde det för du skrev rätt så luddigt men iaf. Det finns 2 pluggar till motoroljan på derbin och 1 skruv på transmisons kåpan samt 1 som du fyller på.
Användarens profilbild
DerbiDriver
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiDriver »

MattssoN^^ skrev:de brukar gå i 7dl cirkus men asså du har en skruv du tömmer allt med sen har du en skruv däru ser när du ska sluta fylla på

lycka till
Jaja oki tackar, får ut o kolla på de:)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

pluggen som sitter på sidan är ju minimi-gränsen, den ska du inte gå efter när du häller i. Den ska dock lossas när mn tömmer )))

ENLIGT instruktionsbok: fyll på med 0,650l ( 6,5 dl ) växellådsolja med VARM motor.

Oljan ska bytas var 10.000 km.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
DerbiDriver
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiDriver »

bensinskalle skrev:pluggen som sitter på sidan är ju minimi-gränsen, den ska du inte gå efter när du häller i. Den ska dock lossas när mn tömmer )))

ENLIGT instruktionsbok: fyll på med 0,650l ( 6,5 dl ) växellådsolja med VARM motor.

Oljan ska bytas var 10.000 km.
JAJA oki du brukar ha rätt, de jag ville ha de var just från instruktionsboken faktist så de e perfa... Tackar!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

så lite^^, men så stog de i manualen ja har, och den är till x-treme, men de ä ju samma motor på alla Derbi ^^..
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst