baotian problem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
matte1
Elmoped

baotian problem

Inlägg av matte1 »

hejsan har fått ett problem på min baotian den går dåligt efter att jag rengjort förgasaren före jag gorde det så startade den inte alls och nu startar den och går helt normalt då man bara står och ger lite gas utan att den drar iväg den går också bra på tomgången. Men när jag skulle fara och test köra så gick den bra ca 20m och sen blir den bara slöare och slöare och till sist går den bara på tomgången men när man ger gas sloknar den genast. när man startar den på nytt händer samma sak om igen. kan det ha med det att göra att det rägnade ute? och att jag har sportluftfilter men det kommer inte vatten in i filtret för det är skyddat men kan det ha med fuktigheten att göra?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

jag tycker det låter som det problemet min polare hade.... om jag får fråga, rörde du flottören när du rengjorde förgasaren? Samt flottörnålen
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
matte1
Elmoped

Inlägg av matte1 »

ja såklart jag rengjorde den totalt
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

helt säker på att du satte på nålen på flottören korrekt, alltså på sprinten, o nt bara la ner den i hålet?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Användarens profilbild
matte1
Elmoped

Inlägg av matte1 »

jag är inte helt säker men ska kolla
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

om du nt e säker på hur den ska sitta så kan jag gå ut o ta en bild :) Har en förgasare liggandes löst

Användarens profilbild
matte1
Elmoped

Inlägg av matte1 »

vet hur den skall sitta lade bara inte märke till om den satt rett eller inte :D
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

ok, har du kollat om de va felet än?^^

Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Du har inte satt membranet som finns i dom förgasarna fel?
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Låter som om du fick smuts i förgasaren igen.... Så gör rent slangar, tank och förgasare igen så kommer den gå som fan :lol:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Skriv svar