TuZx skrev:aa tills man kör med detdavid96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
kul grej :)CaToXXo skrev:Får man fråga varför du ska etanolkonvertera? Det kommer bli dyrare i längden.
Står ju inte hur många % olja den ska ha :Oslider_Alex skrev:http://www.twostrokerider.se/konventera ... l-etanol-/
Tack!:) Bytte du bensinslangar och likn? Eller funkar de vanliga gummislangarna?:) Nåt man ska tänka extra på?:)DerbiTobbe skrev:Har gjort det med min Derbi och det enda jag gjorde var att öka huvudmunstycket med 30 % samt lågfartmunstycket. Så kör med 100 i huvudmunstycke och 45 i lågfart. Tycker inte att den drar avsevärt mycket mer men lite skillnad är det väl. En kompis till mig kör med 90 huvudmunstycke till endast trimrör som går på bensin då, alltså drar hans nästan lika mycket som min. Oljan blandar jag direkt i tanken, kör på 2%. Finns en olja på mekonomen som heter r40 som jag kör på och den funkar väldigt bra. Står att den är till 4t men funkar till 2t också. Hoppas det var till någon hjälp :)
Han bytte slangar och gjorde rent tanken och förgasaren sen byter han tändstift 1 gång i veckan känns det som, Eller vad säger du Tobbe ?Ztraand skrev:Tack!:) Bytte du bensinslangar och likn? Eller funkar de vanliga gummislangarna?:) Nåt man ska tänka extra på?:)DerbiTobbe skrev:Har gjort det med min Derbi och det enda jag gjorde var att öka huvudmunstycket med 30 % samt lågfartmunstycket. Så kör med 100 i huvudmunstycke och 45 i lågfart. Tycker inte att den drar avsevärt mycket mer men lite skillnad är det väl. En kompis till mig kör med 90 huvudmunstycke till endast trimrör som går på bensin då, alltså drar hans nästan lika mycket som min. Oljan blandar jag direkt i tanken, kör på 2%. Finns en olja på mekonomen som heter r40 som jag kör på och den funkar väldigt bra. Står att den är till 4t men funkar till 2t också. Hoppas det var till någon hjälp
Samma tändstift? Ställde du inte själva tändninge?:)
1.4 milen typ du kmr få ha över 130 i munstycke.Nicke_95 skrev:Hur mycket kommer den dra ungefär med 70cc 21mm 95 munstycke drar cirka 0.6-1 liter milen nu
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
bara att kolla hur mycket man tankat sen hälla i olja och skaka moppen som fan. så gör jag när jag tankar mak iallafallriejukillen skrev:Ska vara samma % som om du kör med bensin, så 2% ska funka finfint:) har själv funderat på att metanol konvertera men blir jobbigt då man bara kan tanka hemma:)
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
Ja de är just det. Man måste skaka om ordentligt för oljan blandar sig inte med bensinen självmant. Men de går väl an när man har en smidig lite moppetompa221 skrev:bara att kolla hur mycket man tankat sen hälla i olja och skaka moppen som fan. så gör jag när jag tankar mak iallafallriejukillen skrev:Ska vara samma % som om du kör med bensin, så 2% ska funka finfint:) har själv funderat på att metanol konvertera men blir jobbigt då man bara kan tanka hemma:)
Jo så gör jag nu också:) men dom säljer inte metanol på mackerna häromkring vad jag vet;)tompa221 skrev:bara att kolla hur mycket man tankat sen hälla i olja och skaka moppen som fan. så gör jag när jag tankar mak iallafallriejukillen skrev:Ska vara samma % som om du kör med bensin, så 2% ska funka finfint:) har själv funderat på att metanol konvertera men blir jobbigt då man bara kan tanka hemma:)
Sen måste man räkna med oljan också som är typ dubbelt så dyr.riejukillen skrev:Vi kör farsans bil på etanol och vi kom fram till att han tjänar 2kr/milen och den går bättre:)GreckE skrev:jo men drar mer, så igentligen blire ingen vinstjoar skrev:Är inte etanolen billigare än vanlig bensin då?