Honda mt5 misständer

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
fisk
Elmoped

Honda mt5 misständer

Inlägg av fisk »

Tjena tror jag har fel på min tändplatta.

70cc k star
20mm mikuni
trimrör
16 drev fram 45 bak
original cdi box
stift br7hs nytt
40 lågfart 270 högfartsmunstycke

jo men nu till saken min mt5a började gå dåligt efter jag rev motorn och böt ramlager , om jag kör på 3 växel och ska upp i 4an så missar han på högre varven i 3ans och går jag upp i 4ans missan han hela tiden hur ska man ställa plattan kan ngn visa bild eller något plattan e original.

okey vi kan utesluta plattan då. alla kablar är hela kan det vara cdi boxen såg nu att den inte var original brun e original svart e kopia trodde det var visevärsa skulle det kunna vara den då eller ?
Senast redigerad av fisk den 15 juli 2012, 20:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: Honda mt5 misständer

Inlägg av xXTASKENXx »

fisk skrev:Tjena tror jag har fel på min tändplatta.

70cc k star
20mm mikuni
trimrör
16 drev fram 45 bak
original cdi box
stift br7hs nytt

jo men nu till saken min mt5a började gå dåligt efter jag rev motorn och böt ramlager , om jag kör på 3 växel och ska upp i 4an så missar han på högre varven i 3ans och går jag upp i 4ans missan han hela tiden hur ska man ställa plattan kan ngn visa bild eller något plattan e original
270?? :? Är inte det lite mycket? xD
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög

Re: Honda mt5 misständer

Inlägg av Mertz »

fisk skrev:Tjena tror jag har fel på min tändplatta.

70cc k star
20mm mikuni
trimrör
16 drev fram 45 bak
original cdi box
stift br7hs nytt

jo men nu till saken min mt5a började gå dåligt efter jag rev motorn och böt ramlager , om jag kör på 3 växel och ska upp i 4an så missar han på högre varven i 3ans och går jag upp i 4ans missan han hela tiden hur ska man ställa plattan kan ngn visa bild eller något plattan e original
steg 1. Till att börja med, så testa att gå ner i munstycke (om det nu inte är så att du öppenbart hör att den misständer, gå då vidare till nästa steg) , när du bytte lagrerna i motorn så bytte du förhåppningsvis packboxarna också eller?
Ifall svaret är JA så kan det vara så att den vänstra dro tjuvluft vilket gjorde att moppen började gå snålt DÄRAV varför du har så stort munstycke nu.
Steg 2. Annars om nu inte är så, kolla tändhatten så den inte är blöt. isf åtgärda det.
Steg 3. Om de inte nu är sågot av ovanstående stegen, dra av svänghjulet och vrid tändplattan MEDsols (samma håll som klockan) så långt det går och släng ihop det igen och testa.[/b]
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
fisk
Elmoped

Inlägg av fisk »

har rengjort förgasaren ingen skillnad och jag har kört med dem hära munstyckena i 1 år inga problem tidigare det är något med elen
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

fisk skrev:har rengjort förgasaren ingen skillnad och jag har kört med dem hära munstyckena i 1 år inga problem tidigare det är något med elen
Men 270? :?
fisk
Elmoped

Inlägg av fisk »

ja 270 men jag ställde om plattan det blev ingen skillnad jag lämnade den på max nu är rädd för att skruven ska gåsönder då gängan e dålig på den men man kan inte bränna stiften eller kolven om plattan e på max? jo max det är hög varv endast eller hur?
Skriv svar