Jag har testat och kicka igång moppen men den vägrar och jag har kollat och vet att att den tänder iallafall men när jag tar ut tändstiftet efter att jag har kickat några gånger så är det helt torrt vad kan det vara för fel? ( Jag har precis köpt ett nytt tändstift så det kan det ju inte vara )
har exakt samma problem.. och när man sprutar in bensin i hålet där stiftet satt så tänder den. är också helt 100 på att alla slangar till tanken och förgasaren sitter rätt.. funkar häller ej med startgas då den bara tänder och dör direkt
Kolla insug, membran och förgasare så att allt ser okej ut.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
kan de vara så att den drar tjuv luft nånstan i motorn och då försvinner ju kompet under kolven och om de inte finns nåt komp så försvinner vakumet också ??
RedaeroxZX skrev:Jag har testat och kicka igång moppen men den vägrar och jag har kollat och vet att att den tänder iallafall men när jag tar ut tändstiftet efter att jag har kickat några gånger så är det helt torrt vad kan det vara för fel? ( Jag har precis köpt ett nytt tändstift så det kan det ju inte vara )
Sug lite på vakuumslangen o se om det hjälper brukar funka för mig när min moppe inte startar på kicken
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...