Tjenare Tjenare! Jag ska sälja min yamaha slider och köpa en a-traktor men jag har aldrig kört bil/trakk förr så min farsa funderar på det. Men då undrar jag är det samma som med klass 2 moped att man får köra traktorer utan körkort? Min pappa har nämligen inte körkort men kan köra bil hehe
Annars får jag väll testa och köra och se hur det går men hade ju underlättat lite!
Haha farsan kör gärna men då vill han nog att det ska gå fortare än 30 km/h
Det jag menar är att det kom en lag för några år sen att man var tvungen att ta körkort för klass 2 mopeder men dom som redan hade fyllt 15 då inte behövde ta körkort så dom kunde fortsätta köra utan körkort så därför undrade jag om det var likadant med traktor
du har alltid behövt kkort för traktor eller förarbevis var det förr i tiden och då var man tvungen att vara 16.
förarbeviset för att köra traktor finns kvar om man vill gå den kursen säger körkorts teorigubben på skolan. och attt polisen inte kan återkalla de förarbeviset. (dvs du kan fortfarande åka traktor om du blir tagen för tex rattfylla)
kör förfan inte traktor utan kort, du kan inte smita som med moppen, och du lär bli stannad då snutarna är ännu mer kåta på traktorer än moppar.
sen är de oansvarigt med.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:du har alltid behövt kkort för traktor eller förarbevis var det förr i tiden och då var man tvungen att vara 16.
förarbeviset för att köra traktor finns kvar om man vill gå den kursen säger körkorts teorigubben på skolan. och attt polisen inte kan återkalla de förarbeviset. (dvs du kan fortfarande åka traktor om du blir tagen för tex rattfylla)
kör förfan inte traktor utan kort, du kan inte smita som med moppen, och du lär bli stannad då snutarna är ännu mer kåta på traktorer än moppar.
Jag har körkort och jag har haft det ett bra tag nu.
Min pappa har kört bil/moped sen han var liten utan körkort Så han riskerar så mycket han vill, Han kan även köra bil så att han inte utger skada för trafiken. Dock har jag aldrig kört bil så jag skulle kunna göra skada i trafiken för jag vet inte hur man hanterar fordonet.
Tror inte han slänger ut 900 spän på traktor kortet som han inte tycker själv att han behöver då han bara vill köra hem traktorn så att jag kan lära mig köra hemma och göra mig körvan med fordonet.
yamaha2pwn skrev:du har alltid behövt kkort för traktor eller förarbevis var det förr i tiden och då var man tvungen att vara 16.
Jag har körkort och jag har haft det ett bra tag nu.
Min pappa har kört bil/moped sen han var liten utan körkort Så han riskerar så mycket han vill, Han kan även köra bil så att han inte utger skada för trafiken. Dock har jag aldrig kört bil så jag skulle kunna göra skada i trafiken för jag vet inte hur man hanterar fordonet.
Tror inte han slänger ut 900 spän på traktor kortet som han inte tycker själv att han behöver då han bara vill köra hem traktorn så att jag kan lära mig köra hemma och göra mig körvan med fordonet.
skaffa traktor kortet då när du lärt dej köra
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
stunt 4 life skrev:
han har ju körkort vad är det du inte förstår?? vad han försöker säga är att han vill att hans far skall provköra traktorn antar jag? vilket han inte kan för att han inte har körvana?
stunt 4 life skrev:
han har ju körkort vad är det du inte förstår?? vad han försöker säga är att han vill att hans far skall provköra traktorn antar jag? vilket han inte kan för att han inte har körvana?
Nej han har inte kortet..
Och ta kortet föfan, du kmr bli stoppad om du kör traktor de kan ja lova
stunt 4 life skrev:
köp trallan så kör din farsa hem den å då kan du hålla på å övningsköra på gården eller så frågar du om ni inte kan åka te nå grustag å övningsköra en dag så lär du dej grunderna
stunt 4 life skrev:
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Jag skrev ju för fan flera gånger att JAG har AM-Körkort! SÅ jag FÅR KÖRA A-traktor men min pappa har inget körkort men han vet hur man kör bil för han körde bil när han var i sina yngre dagar.
Men problemet är att jag inte kan köra TRAKTOR jag kan bara köra MOPED, MEN JAG HAR FORTFARANDE Körkort.
Men min Pappa kan köra bil och han har INTE körkort.
Problemet är att vi måste få hem a-traktorn från den person vi köper den ifrån. Men min mor kan endast köra oss ditt för vem annars ska köra bilen? Mjo.... Hoppas ni hänger med...
Min pappa har sagt att han kanske kan köra för att HJÄLPA mig att få hem min A-traktor.
hänger ni med?
Jag vill inte sätta mig i ett så stort fordon? FÖRSTÅR NI? För jag kan inte köra det fordonet så jag måste lära mig att köra det... Men i allafall jag måste ju få hem traktorn?
JAG = jag har körkort och får köra traktorn lagligt
PAPPA = Har inte körkort men kan köra bil
Pappa vill hjälpa mig att få hem traktorn (DOCK ÄR DETTA OLAGLIGT)
Jag skrev ju för fan flera gånger att JAG har AM-Körkort! SÅ jag FÅR KÖRA A-traktor men min pappa har inget körkort men han vet hur man kör bil för han körde bil när han var i sina yngre dagar.
Men problemet är att jag inte kan köra TRAKTOR jag kan bara köra MOPED, MEN JAG HAR FORTFARANDE Körkort.
Men min Pappa kan köra bil och han har INTE körkort.
Problemet är att vi måste få hem a-traktorn från den person vi köper den ifrån. Men min mor kan endast köra oss ditt för vem annars ska köra bilen? Mjo.... Hoppas ni hänger med...
Min pappa har sagt att han kanske kan köra för att HJÄLPA mig att få hem min A-traktor.
hänger ni med?
Jag vill inte sätta mig i ett så stort fordon? FÖRSTÅR NI? För jag kan inte köra det fordonet så jag måste lära mig att köra det... Men i allafall jag måste ju få hem traktorn?
JAG = jag har körkort och får köra traktorn lagligt
PAPPA = Har inte körkort men kan köra bil
Pappa vill hjälpa mig att få hem traktorn (DOCK ÄR DETTA OLAGLIGT)
Hoppas ni fattar nu så ja slipper upprepa igen.
jag fattar
nä men som sagt så fråga om ni kan åka till ett industriområde eller sandtag å lär dej köra där så har du grunderna sen då kan ni åka efter små grusvägar så du får känna hur det är att köra efter väg. sen så kan ni åka dit när du lärt dej gunderna å hämta den så ligger du i 30 och har din pappa bredvid dej som talar om för dej hur du ska köra i trafiken annars kan ni åka för några gånger så får han förklare först hur man ska köra med bil i trafik sen så frågar han dej hur han ska köra å svänga.
eller så tar ni den bara på trailer
stunt 4 life skrev:
Tror att jag prövar lite på någon kompis a-trak o test kör lite bara så man lär sig drag läget o växla upp till 2an och så lite
Eller så provar jag morsans volvo nere på en parkering i byn bara på 1an och 2an så ja får lära mig lite basic.
Köper nog inte traktor förrän 3-4 veckor så har lite tid o lära mej
YamahaMarcus skrev:Tror att jag prövar lite på någon kompis a-trak o test kör lite bara så man lär sig drag läget o växla upp till 2an och så lite
Eller så provar jag morsans volvo nere på en parkering i byn bara på 1an och 2an så ja får lära mig lite basic.
YamahaMarcus skrev:Tror att jag prövar lite på någon kompis a-trak o test kör lite bara så man lär sig drag läget o växla upp till 2an och så lite
jag kan köra
Kan du köra traktor ? Såfall kan du juu hänga me när ja köper den o köra hem den haha
stunt 4 life skrev:nu ska jag inte vara taskig. men jag lärde mej köra bil när jag var 12 har en egen volvo nu å kör själv med den på isen å sladdar bäst ja vill