asså var går gränsen,kan man köra tex mhr 70cc racing eller stage 6 70cc racing(mk2) på gatan eller blir det för grov setup,för man vill ju samtidigt dra alla på meetsen;),vad tror ni?
Går den över 52 km/h får du inte köra den på gatan. (Om den är EU)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
derbigp1open-10 skrev:tror du jae dum ellerxD, menar mer att när man kommer över en viss gräns blir det svårt att köra på gatan:P
Varför skulle de bli svårt att köra på en gata bara för att man har effekt?
Är väl inte de roligaste att åka på gatan med en moped som drar 1.5liter milen och effekten över 10000varv samt ylar som en bålgeting mellan husen. Sen efter en kväll på stan är du tvungen att sitta i garaget och underhålls-mecka.
det beror ju helt på föraren... jag menar ska en kvinna som hela sitt liv har ståt i köket ska köra ligger väll gränsen på 10-15km/h
det beror ju också på hur gas glad du är
ahh, det är ju just att det låter så mycket och har även hört att moppen är svår att hålla i låga hastigheter,men slider alex vilken setup har du på din?=)
derbigp1open-10 skrev:ahh, det är ju just att det låter så mycket och har även hört att moppen är svår att hålla i låga hastigheter,men slider alex vilken setup har du på din?=)
hade 70cc 21mm förgasare zx rör o lite andra vikter malossi koppling, fick ut ett jävla bra drag från den setupen
Skippa sportluftfilter om du vill hålla nere ljudnivån
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...
derbigp1open-10 skrev:dellorto 21 mm
stage 6 doublelayer
insug rakt
reeds
polini speedcontrol
polini 3g for race
yasuni r
iridiumstift
sen ska jag bara fixa nån 70cc:)
se till att skaffa en bra 70cc till den setupen bara men 3g vikter är nog lite för lätt ?
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...
Jadu, hur ska vi kunna svara? Det som styr det är väl din plånbok och dina köregenskaper... kan du kontrollera den så fine, kan du betala soppan så. Vissa klarar inte trimrör, andra kör som DiNozzan och K-skåpet med feta cylindrar o allt. Dock vet de ju hur man kör.
derbigp1open-10 skrev:man behöver inga skills för att köra bögpulka:P ,dinaozzan och k-skåper kör ju växlat,så då kan jag förstå att vissa inte kan köra:P
Inga skills för å köra scooter..... Då har du aldrig pressat en scooter till sitt max.
ahh n u orkar jag inte ha ngn argumentation, men det är riktigt stark ram på gp1 open och riktigt bra bromsar, samma bromsar och ram som på deras 125a,så behöver nog inte vara orolig över det , sen är det ju typ den största mopeden på marknaden och väger ca 110 kgxD
derbigp1open-10 skrev:man behöver inga skills för att köra bögpulka:P ,dinaozzan och k-skåper kör ju växlat,så då kan jag förstå att vissa inte kan köra:P
Inga skills för å köra scooter..... Då har du aldrig pressat en scooter till sitt max.
ouf! säger hyper förarn!
det behövs nästan inga skills förfan! kör 70cc aerox med res och det är bara att gasa lungnt. växlat kan vara lite jobbigare då ettan brukar vara lite äcklig tycker jag
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Eller en snäll/Lågvarvig 70cc's setup. Att ha en moppe som gör 90-110 är knappt nån ide ändå. Kmr ju ba upp i dom hastigheterna på landsväg. Det är ju roligare att köra axx tävlingar me andra trafikanter i stan ;) Obs! NO FUCKO :!:
ouf! säger hyper förarn!
det behövs nästan inga skills förfan! kör 70cc aerox med res och det är bara att gasa lungnt. växlat kan vara lite jobbigare då ettan brukar vara lite äcklig tycker jag
Skillnad på å kunna köra och kära bra titta bara på dom som kör ban racing tror inte du är lika duktig som dom.