Mormelol skrev:Jag har också en cpi oliver city, och min settup är
4,2 vikter
90 munstycke
Dragen v-ring
Technigas rör dragen plugg
Öppet luftfiltrr
Boostbottle
Ostrypt cdi
Är lite besviken på allt det trimmet och så lite effekt :/ men ska också beställa tryck + kopplins fjädrar tack för hjälpen
Vilken årsmodell har du Mormelol? Hur kan du ha storlek 90 på ditt munstycke?? jag har ju 46 orginal och nu har jag 52, du kan se min setup längre upp....
4,2 vikter
90 munstycke
Dragen v-ring
Öppet luftfiltrr
Boostbottle
Ostrypt cdi
Är lite besviken på allt det trimmet och så lite effekt :/ men ska också beställa tryck + kopplins fjädrar tack för hjälpen
Vilken årsmodell har du Mormelol? Hur kan du ha storlek 90 på ditt munstycke?? jag har ju 46 orginal och nu har jag 52, du kan se min setup längre upp....
2006 årsmodell, jag har ett öppet luftfilter och det var 60 orginal så gick upp till 90 och de funkar perfekt
4,2 vikter
90 munstycke
Dragen v-ring
Öppet luftfiltrr
Boostbottle
Ostrypt cdi
jag har 47.5 orginal munstycke och har strypt luftbox men nästan samma setup har 82 i munstycke... Och har 2006 årsmodell. Men orginal cpi motor skall du nästan ha 55-60 så du har nog alldeles för litet.
[quote="Victorh"][quote="Jontaan"][quote="Mormelol"]Jag har också en cpi oliver city, och min settup är
4,2 vikter
90 munstycke
Dragen v-ring
Öppet luftfiltrr
Boostbottle
Ostrypt cdi
Är lite besviken på allt det trimmet och så lite effekt :/ men ska också beställa tryck + kopplins fjädrar tack för hjälpen [/quote]
Vilken årsmodell har du Mormelol? Hur kan du ha storlek 90 på ditt munstycke?? jag har ju 46 orginal och nu har jag 52, du kan se min setup längre upp....[/quote]
jag har 47.5 orginal munstycke och har strypt luftbox men nästan samma setup har 82 i munstycke... Och har 2006 årsmodell. Men orginal cpi motor skall du nästan ha 55-60 så duf har nog alldeles för litet.[/quote]
ja men jag testade 62 med min setup och den gick ca 10km/h då, visst är det för att jag har ett för stort munstycke?:)
[quote="Victorh"][quote="Jontaan"][quote="Mormelol"]Jag har också en cpi oliver city, och min settup är
4,2 vikter
90 munstycke
Dragen v-ring
Öppet luftfiltrr
Boostbottle
Ostrypt cdi
Är lite besviken på allt det trimmet och så lite effekt :/ men ska också beställa tryck + kopplins fjädrar tack för hjälpen [/quote]
Vilken årsmodell har du Mormelol? Hur kan du ha storlek 90 på ditt munstycke?? jag har ju 46 orginal och nu har jag 52, du kan se min setup längre upp....[/quote]
jag har 47.5 orginal munstycke och har strypt luftbox men nästan samma setup har 82 i munstycke... Och har 2006 årsmodell. Men orginal cpi motor skall du nästan ha 55-60 så duf har nog alldeles för litet.[/quote]
ja men jag testade 62 med min setup och den gick ca 10km/h då, visst är det för att jag har ett för stort munstycke?:)
Jag har en oliver city 2011 som jag börjat leka med, har technigas trek, dragen v-ring och 74 munstycke, med luftburken original va 56 bra och med skorsten borta 80, nu har jag borrat upp skorstenen och kör på 74 munstycke, låter lite mindre med skorstenen borrad än om jag tog bort den helt och de va ingen större effektskilnad tyckte jag.... Har inte hunnit byta vikter än men har nya 5,5g dr pulley hemma som nog blir bra! :-) Vad jag vet ska cdi boxen inte va strypt...
Jag har nu denna setup:
Stage 6 pro replica
Stage 6 Tryckfjäder (strong)
Stage 6 kopplingsfjädrar medium
Stage 6 variator
Variatorvikter 5g
Min moppe går riktigt bra förutom en sak.. Det tar ca 1-2sek innan min moppe far iväg. Det är inte att den drar vid 20km/h elr ngt, det är som att jag drar full gas också efter ca 1sek drar den iväg. Det är helt okej axx men jag undrar varför den drar efter ca 1sek
Tack i förhand
Jontaan skrev:Jag har nu denna setup:
Stage 6 pro replica
Stage 6 variator
Variatorvikter 5g
Min moppe går riktigt bra förutom en sak.. Det tar ca 1-2sek innan min moppe far iväg. Det är inte att den drar vid 20km/h elr ngt, det är som att jag drar full gas också efter ca 1sek drar den iväg. Det är helt okej axx men jag undrar varför den drar efter ca 1sek
Tack i förhand
Beror ju på, har nt koll riktigt koll på detta, men är det ett hög eller lågvarvigt rör? Annars testa med 4.5g vikter
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Nej, de är nt runda o har en anpassad form som gör att de nt kastas runt som andra, utan de stannar där dem ska o gör sitt jobb. Dr Pulley vikter ger bättre acc än vanliga vikter
Stjäl tråden lite...
Jag blir så fundersam av allt snack om kopplingsfjädrarna... Slirar kopplingen om man har för mjuka fjädrar? Hur kan de vara så, ju mjukare fjädrarna är desto lättare måste ju centrifugalkraften ha att trycka ut backarna mot klockan eller? Styr inte kopplingsfjädrarna enbart vid vilket varvtal kopplingen ska börja dra!?
Hoppas man kan få några svar...
Jontaan skrev:Jag har nu denna setup:
Stage 6 pro replica
Stage 6 variator
Variatorvikter 5g
Tack i förhand
Beror ju på, har nt koll riktigt koll på detta, men är det ett hög eller lågvarvigt rör? Annars testa med 4.5g vikter
pröva direkt med 4g!
Om kopplingsfjädrarna är mjuka så svarar den inte på gasen direkt det som bara böö sen far den iväg
Hej, min moppe har gått riktigt bra och varit stark m.m tills min luftburk lossnade... Det här är min setup:
Stage 6 pro replica
Stage 6 variator
Variatorvikter 5g
Luftburken lossnade inte från förgasaren utan där gummislangen går in till själva luftburken. Jag tog universallim och limmade fast den igen. Jag kända att axxet var mycket sämre nu än tidigare. Förut gick min moppe ca 70-75 nu går den bara 55-60, jag undrar vad som kan vara felet.. Den har också mycket sämre axx nu. Den orkade hur lätt som helst innan att spinna runt om jag höll fast frambromsen men nu orkar den inte... Jag funderar på att köpa en ny orginal luftburk, men jag vet inte om det är felet.... Jag är väldigt tacksam för svar!
Jontaan skrev:Hej, min moppe har gått riktigt bra och varit stark m.m tills min luftburk lossnade... Det här är min setup:
Stage 6 pro replica
Stage 6 variator
Variatorvikter 5g
Luftburken lossnade inte från förgasaren utan där gummislangen går in till själva luftburken. Jag tog universallim och limmade fast den igen. Jag kända att axxet var mycket sämre nu än tidigare. Förut gick min moppe ca 70-75 nu går den bara 55-60, jag undrar vad som kan vara felet.. Den har också mycket sämre axx nu. Den orkade hur lätt som helst innan att spinna runt om jag höll fast frambromsen men nu orkar den inte... Jag funderar på att köpa en ny orginal luftburk, men jag vet inte om det är felet.... Jag är väldigt tacksam för svar! :D
Kan de vara så att det har vart en springa där den lossnade hela tiden så den har fått mer luft och nu när den lossnade så lagade du o de vart helt tätt så den får mindre luft nu än innan!?
Ovan sagda är bara en teori...
Men jag har en fråga.. Nu när jag tog ut mina variatorvikter var dom kantiga så jag tänkte köpa ett par dr. pulley vikter. Det här är min setup:
Stage 6 pro replica
Stage 6 variator
Ostryp Cdi box
När jag köpte variatorn så följde det med ett par vikter (5g) så jag köpte inga nya. Men iaf hur lätta ska mina vikter vara? jag vill helst ha axx.