blöddrar den?Womberg6 skrev:Tjena! Jag har en Yamaha Aerox -06 som krånglar. Jag köpte den i våras och när jag provkörde den hade den grymt axx för att vara original, men nu så är den VÄLDIGT slö 0-10 på mätaren. Jag har ingen aning om vad som har hänt, men jag tror att det kan ha kommit in i skit i munstycket. Om någon känner igen sig med samma problem eller om någon vet vad man ska göra är ni varmt välkomna att skriva
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
en strypning som sitter i luftburken, men tar man bort den måste man byta munstycke, men du kan ju kolla i luftburken om det är som en liten hård damsugar slang, är det bara ett slags skumgummi filter så har du ingen skortsten, testa om den inte blöddrar när du kör halvgas, min blöddrar när den är kall, så testa köra halvgas i någon minut, sen full. sen stanna, testa fullWomberg6 skrev:@stunt 4 life Ja jag har funderat på att plocka bort luftburken och göra rent den! Tack för tipset
@Ockie96 Jag har aldrig hört talas om ''skortsenen'' så jag tror inte det, dock vet jag inte om förra ägaren har gjort det, men kan du beskriva med ord vad det är för något?
tästa p pilla lite på luftskruven innan du byter munstyckeWomberg6 skrev:@Ockie96 Det där med att den blöddrar när den är kall kan stämma med min med då den står ute eftersom jag inte har något garage eller liknande, men förut hade jag lite problem då förgasarn fick för lite/för mycket bensin så det kan ju vara så att jag måste byta munstycke, eftersom det är munstcyket som bestämmer hur mycket bensin det är som ska komma in? Och ibland så hade jag problem med att få igång den så då gick den på startgas, det händer fortfarande!
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
den skruven http://www.google.se/imgres?q=f%C3%B6rg ... tBg&zoom=1[/img]Womberg6 skrev:@antonpg94 Schimsa??@stunt 4 life Luftskruven??