HJÄLP!! Accelerationsproblem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Womberg6
Elmoped

HJÄLP!! Accelerationsproblem

Inlägg av Womberg6 »

Tjena! Jag har en Yamaha Aerox -06 som krånglar. Jag köpte den i våras och när jag provkörde den hade den grymt axx för att vara original, men nu så är den VÄLDIGT slö 0-10 på mätaren. Jag har ingen aning om vad som har hänt, men jag tror att det kan ha kommit in i skit i munstycket. Om någon känner igen sig med samma problem eller om någon vet vad man ska göra är ni varmt välkomna att skriva :)
/Wille :)
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Re: HJÄLP!! Accelerationsproblem

Inlägg av Ockle96 »

Womberg6 skrev:Tjena! Jag har en Yamaha Aerox -06 som krånglar. Jag köpte den i våras och när jag provkörde den hade den grymt axx för att vara original, men nu så är den VÄLDIGT slö 0-10 på mätaren. Jag har ingen aning om vad som har hänt, men jag tror att det kan ha kommit in i skit i munstycket. Om någon känner igen sig med samma problem eller om någon vet vad man ska göra är ni varmt välkomna att skriva :)
blöddrar den?
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
Womberg6
Elmoped

Inlägg av Womberg6 »

@Ockie96 Ja när den står på tomgång, den blöddrar lite sen hör man att det stannar i en microsekund sen så börjar det blöddra igen :(
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

gör rent förgasaren å luftfiltret så ska du se att det kanske blir bättre :wink:
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

har du möjligtvis tagit bort "SKORSTENEN" i luftburken?
Womberg6
Elmoped

Inlägg av Womberg6 »

@stunt 4 life Ja jag har funderat på att plocka bort luftburken och göra rent den! Tack för tipset :)

@Ockie96 Jag har aldrig hört talas om ''skortsenen'' så jag tror inte det, dock vet jag inte om förra ägaren har gjort det, men kan du beskriva med ord vad det är för något? :)
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ockle96 »

Womberg6 skrev:@stunt 4 life Ja jag har funderat på att plocka bort luftburken och göra rent den! Tack för tipset :)

@Ockie96 Jag har aldrig hört talas om ''skortsenen'' så jag tror inte det, dock vet jag inte om förra ägaren har gjort det, men kan du beskriva med ord vad det är för något? :)
en strypning som sitter i luftburken, men tar man bort den måste man byta munstycke, men du kan ju kolla i luftburken om det är som en liten hård damsugar slang, är det bara ett slags skumgummi filter så har du ingen skortsten, testa om den inte blöddrar när du kör halvgas, min blöddrar när den är kall, så testa köra halvgas i någon minut, sen full. sen stanna, testa full :), du kan ju också burna lite om du vill att den ska bli varm :P
Womberg6
Elmoped

Inlägg av Womberg6 »

@Ockie96 Det där med att den blöddrar när den är kall kan stämma med min med då den står ute eftersom jag inte har något garage eller liknande, men förut hade jag lite problem då förgasarn fick för lite/för mycket bensin så det kan ju vara så att jag måste byta munstycke, eftersom det är munstcyket som bestämmer hur mycket bensin det är som ska komma in? Och ibland så hade jag problem med att få igång den så då gick den på startgas, det händer fortfarande!
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

Womberg6 skrev:@Ockie96 Det där med att den blöddrar när den är kall kan stämma med min med då den står ute eftersom jag inte har något garage eller liknande, men förut hade jag lite problem då förgasarn fick för lite/för mycket bensin så det kan ju vara så att jag måste byta munstycke, eftersom det är munstcyket som bestämmer hur mycket bensin det är som ska komma in? Och ibland så hade jag problem med att få igång den så då gick den på startgas, det händer fortfarande!
tästa p pilla lite på luftskruven innan du byter munstycke ;)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

schimsa om den?:)
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Womberg6
Elmoped

Inlägg av Womberg6 »

@antonpg94 Schimsa?? :) @stunt 4 life Luftskruven?? :)
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Benjaa14 »

Ehh Hade samma. Fast mitt axx gick ner väldigt väldigt mkt. Även.

För mig va problemet att Kopplingen va näst in till slut. Och Remmen byttes oxå.
Men däremot va inte min kylare som den skullle. Kan dock vart det. MEn kolla hur din koppling och rem ser ut.

Edit: Kan vara så att den har blivit överansträngd om du har skjutsat för mkt eller kört på Väg med Motstånd :)
Senast redigerad av Benjaa14 den 11 juli 2012, 21:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

Womberg6 skrev:@antonpg94 Schimsa?? :) @stunt 4 life Luftskruven?? :)
den skruven http://www.google.se/imgres?q=f%C3%B6rg ... tBg&zoom=1[/img]
stunt 4 life skrev:

Skriv svar